Gå til innhold

Mass Effect krever nettilgang (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh. Dette blir for dumt.

Skjønner de ikke at dette bare lager stress for de som kjøper, og ikke piratene?

Som når jeg må laste ned cracks for å spille mine kjøpte spill uten CD?

Man blir jo drevet rett i cracks miljøet fordi de lager forbrukerfiendtlige løsninger.

Smart.

Lenke til kommentar

Pc lider av stortstilt piratkopiering, og det å ha disken i når man spiller er jo ikke akkurat noe stor frihetsberøvelse. Jeg ser ikke helt det store problemet med en slik online check, selv om jeg absolutt foretrekker å legge disken vekk etter installasjon.

Lenke til kommentar
Pc lider av stortstilt piratkopiering, og det å ha disken i når man spiller er jo ikke akkurat noe stor frihetsberøvelse. Jeg ser ikke helt det store problemet med en slik online check, selv om jeg absolutt foretrekker å legge disken vekk etter installasjon.

 

Nei, ingen stor frihetsberøvelse, men heller ingen hindring for piratene.

Så lenge det er så enkelt å laste ned spill, hvorfor da lage produktet sitt bevisst dårligere en konkurenten? (pirat versjon)

 

Dette har vært diskutert utallige ganger, og man kommer ingen vei.

Eneste som funker er om man tilbyr noe for online oppkoblingen, god MP feks.

Lenke til kommentar

Produktet blir ikke dårligere, om man ikke ser på det å ha en disk i spilleren som svært negativt da.

Jeg forstår de ønsker å lage noen tiltak som er så smertefrie som mulig, vi alle ønsker jo at det fortsatt skal komme gode pc-spill.

Jeg ser ikke problemet med en online check i ny og ne.

Lenke til kommentar
Produktet blir ikke dårligere, om man ikke ser på det å ha en disk i spilleren som svært negativt da.

Jeg forstår de ønsker å lage noen tiltak som er så smertefrie som mulig, vi alle ønsker jo at det fortsatt skal komme gode pc-spill.

Jeg ser ikke problemet med en online check i ny og ne.

 

Med all mulig respekt å melde; forbannet piss. Den som kjøper spillet burde ikke bli avkrevd en løpende kontroll av om spillet er originalt eller ikke. Dette er et element som kun er irriterende for sluttbruker. Jeg er en av de som slett ikke liker å ha cden i spilleren hver gang man skal spille. Å bytte cd fra spill til spill hele tida er et moment som burde kommet bort etter hvert.

Lenke til kommentar

Har lest at verifiseringskoden bare kan brukes tre ganger. Noen som vet om dette er riktig?

 

Hvis det er riktig, gidder jeg ikke en gang å tenke på å kjøpe spillet. Blir jo helt håpløst for oss som liker å bytte hardware ofte. Veldig synd egentlig for jeg hadde virkelig gledet meg til dette spillet. :(

Lenke til kommentar
Har lest at verifiseringskoden bare kan brukes tre ganger. Noen som vet om dette er riktig?

I følge Wired, ja. http://blog.wired.com/games/2008/05/mass-effect-pc.html

 

 

Vel, dermed ble det i alle fall avgjort at jeg ikke kommer til å kjøpe Mass Effect.

Blir jo nesten dumt å kjøpe et spill som bare kan installeres tre ganger. Selv om man ikke bytter hardware så ofte, er det jo greit å ta en liten reinstallasjon en gang om året for å friske opp systemet.

 

Veldig triste nyheter. Lurer på om samme skjebnen venter Dragon Age.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...