Gå til innhold

"Iphone-skjerm" i ny HTC-mobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må bare spørre:

 

Et så stort sted som Amobil.no - hvordan kan det ha seg at de aldri skriver en artikkel med riktig iPhone stavelse? Ja, nettopp. iPhone istedet for Iphone.

 

Amobil.no virker svært tilhengere av denne telefonen, og finner det ekstremt merkelig at det aldri skal gå an å få navnet riktig.

Lenke til kommentar

SkyFly: Dette temaet har vært oppe minst 18 ganger nå. Får du ikke svar på spørsmålet ditt, så skjønner jeg fint hvorfor.

 

Men tilbake til topic.

 

Dette høres jo veldig spennende ut! Jeg er litt nyskjerrig på modellen helt til venstre. Det er vel denne som kommer med VGA oppløsning.

 

VGA + OLED + Ny skjermteknologi + Android = Jatakk!

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre:

 

Et så stort sted som Amobil.no - hvordan kan det ha seg at de aldri skriver en artikkel med riktig iPhone stavelse? Ja, nettopp. iPhone istedet for Iphone.

 

Amobil.no virker svært tilhengere av denne telefonen, og finner det ekstremt merkelig at det aldri skal gå an å få navnet riktig.

 

Først må e bare si jeg ikke er rette personen til å utale meg og rettskrivning, heller veldig langt fra rett person men:

 

Er det ikke slik at et navn begynner med stor bokstav og resten er smått. På samme måte dersom du leser f.eks en artikkel om Metallica, står det Metallica og ikke MetallicA. Og det finnes en del andre eksempel også.

 

Nå får vel Iphone veldig mye særbehandling fra før så det er vel ikke mer enn rett å rimelig at folk skrive Iphone og ikke iPhone. Dersom folk skulle begynne å kreve at folk skrev iPhone iPod osv, kunne jo f.eks Microsoft kreve at forfatter måtte bruke deres logo når de skulle skrive deres firmanavn. Det i-greiene Apple har funnet på er vel veldig Apple-sært. Er vel best at vi holder oss til en regel, stor bokstav først og resten i smått. Men jeg ser ikke den store krisa med at folk har rettskrivnings feil i artikkler/kommentarer, noe jeg ser noen henger seg veldig opp i. Så lenge jeg med litt fantasi forstår hva forfatter mener er jeg fornøyd. Men dette er bare mine tanker om saken.

 

Når dette er sagt, høres dette veldig veldig spennende ut. Gleder meg til mer info. Bare trist at man alltid må vente og vente. Og ofte ender dette med at man blir skuffa når man får fram fakta. Men jeg har tro på at dette kan bli bra. Gleder meg :)

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

EldarH: Nå skrives det jo faktisk ikke Iphone, men heller iPhone, så jeg ser ingen grunn til å bruke stor bokstav. Det blir IKKE det samme som å bruke Microsoft-logoen, faktisk veldig langt der i fra. Jeg måtte faktisk lese det om igjen første gangene jeg var her inne og så de skrev Iphone.

Lenke til kommentar
EldarH: Nå skrives det jo faktisk ikke Iphone, men heller iPhone, så jeg ser ingen grunn til å bruke stor bokstav. Det blir IKKE det samme som å bruke Microsoft-logoen, faktisk veldig langt der i fra. Jeg måtte faktisk lese det om igjen første gangene jeg var her inne og så de skrev Iphone.

 

Ja jeg er ingen ekspert på området, bare har aldri hørt om at man kan ha stor bokstav mitt i et ord før. På samme måte som folk skriver Metallica og ikke MetallicA. Det med logoen var bare et eksempel på at jeg mener det blir feil og forlange at noen skal skrive et navn på en bestemt måte, dersom det avviker fra "vanlige" skriveregler, noe jeg trodde var stor bokstav først i navnet og resten smått. Kan være jeg tar feil.

Lenke til kommentar

vel, det kommer an på hva som kjører under panseret. men en får da håpe, for hele problemet munnet ut i at dem ikke hadde ordnet med drivere som utnyttet grafikkbrikken til fulle...

 

en merker virkelig at småmaskiner slik som disse mobilene er en samling brikker hvor om en ikke er støttet fullt ut så kommer hele huset ramlende nedover en...

 

dette til forskjell fra pcen, hvor cpu er alfa og omega så lenge en ikke roter rundt med spill...

 

minner meg om amiga på en måte, bare veldig veldig komprimert ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Bra at en tråd om HTC-telefoner dreier seg om stavemåten på "iPhone"...

 

LOL, enig :p Men syntes dette så veldig spennende ut jeg, er det noen som vet om de har fiksa det "ytelse" problemet de hadde? et eller annet som var galt med driverne deres.

 

HTC skal komme med en oppdatering for å fikse dette. Når dette kommer er usikkert. Men jeg tviler på de nye modellene vil ha dette problemet.

 

Les mer om dette her.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...