Gå til innhold

Aprilfest 2008 - eitp - TV2's konkurranseemne


Anbefalte innlegg

Ja, da forsøker jeg. Det kan holde hardt, men jeg skal altså forsøke å ta et bilde hver dag etter hvilket emne TV2 har på værfotokonkurransen. Etter beste evne skal bildene værrelateres etter Storms intensjoner, men enkelte dager vil tolkningene være ikke-meterologiske.

 

Bruker: Eitp

Utfordring: Slavisk følge Storm og TV2's værfotokonkurranse fra dag til dag hele april.

Deltakernivå: Reservert

Utstyr: Ikke utstyrsavhengig.

 

La leikane byrje!

 

Eitp.

Endret av eitp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. april: Bursdagsfest.

 

Hvordan skal en kombinere dette temaet med noe meterologisk? Det har jeg uansett ikke tid til, så jeg gjennomførte en idé jeg har hatt helt siden hunden min fylte ett år og jeg tok bilde av den med bursdagshatt. Hva med en kake? Eller pølse, aller helst?

 

Jeg er godt fornøyd med resultatet, selv om det ble hastverksarbeid både i gjennomføring og etterbehandling. Når det gjelder eksponering og etterbehandling var jeg ute etter high key- og softeffekten. Det ble greit nok.

 

Jeg brukte stativ og fjernkontroll siden jeg måtte passe på at hunden ikke jafset i seg pølsa.post-24492-1207040183_thumb.jpg

 

Takk til tålomodig hund!

 

EXIF:

 

Full EXIF Info

Date/Time 01-Apr-2008 09:25:08

Make Canon

Model Canon EOS 30D

Flash Used No

Focal Length 35 mm (Canon EF 35mm 1.4L)

Exposure Time 1/125 sec

Aperture f/8

ISO Equivalent 800

Lenke til kommentar

Du har en flott utfordring. Krever en kreativ tenkemåte, så dette kommer til å bli morsomt å følge med på.

 

Første bildet er det ingenting å utsette på. Flott teknisk utført, og ideen er i topklasse.

 

Hvordan er det med premier i tv2 konkurransen? Går det fortsatt i Bergans klær?

Lenke til kommentar

2. april: Aprilspøk

 

Takk for mange tilbakemeldinger.

 

I og med at emnet blir offentliggjort ettermiddagen før og fristen er klokka 12 dagen etter, blir det litt knapp frist - egentlig under et døgn.

 

Sponsoren er fremdeles Bergans. Det er lenge siden jeg har fulgt med på denne konkurransen, men en gang vant jeg faktisk en gang bergansprodukter for 7 000 kroner med et bilde jeg sendte inn. Men siden denne konkurransen har gått siden 2004, tror jeg, betyr jo det at 200 stykker har vunnet noe! Så jeg er ikke alene...

 

 

Aprilspøk var vrien, og jeg tenkte lenge på å ta et bilde av været her. For det må være en spøk, og det ville jo være i tråd med værkonkurransen.

 

Men så lekte ungene med togbanen, og da arrangerte vi en kjekk aprilspøk. Dette er ikke akkurat et bilde jeg er stolt av, og det har INGENTING med været å gjøre. men det er jo en aprilspøk.

 

Bildet er så lite fordi jeg er litt flau over det. Jeg pleier ikke å konstruere scener med lekefigurer...

 

Date/Time 01-Apr-2008 17:27:50

Make Canon

Model Canon EOS 30D

Flash Used No

Focal Length 35 mm (Canon EF 35mm 1.4L)

Exposure Time 1/50 sec

Aperture f/6.3

ISO Equivalent 1250

 

 

post-24492-1207115215_thumb.jpg

Endret av eitp
Lenke til kommentar

Takk for kjekke tilbakemeldinger.

 

3. april: Gjørmebad

 

Så til i dag er temaet "Gjørmebad". Den var ikke så vrien fordi gjørme er det nok av her for tida. Jeg fikk tatt et bilde av en gjørmebadende støvel som jeg var ganske godt fornøyd med, men siden jeg hadde hatt to oppstilte bilder allerede, valgte jeg heller det andre bildet jeg tok, selv om det kanskje ser ut som om det er mer sølepytt enn gjørme. Men jeg føler det er mer fart og dynamikk i dette bildet. Og uansett ble det ganske gjørmete til slutt...

 

Date/Time 02-Apr-2008 15:44:48

Make Canon

Model Canon EOS 30D

Flash Used No

Focal Length 15 mm (Canon EF-s 10-22mm)

Exposure Time 1/125 sec

Aperture f/8

ISO Equivalent 400

 

post-24492-1207201736_thumb.jpg

 

Eitp

Endret av eitp
Lenke til kommentar
3. april: Gjørmebad

... Jeg regner med at du her, som på det første bildet, brukte stativ og fjernkontroll når du hoppet i søla?...

 

Forresten morsomme/koselige bilder du har tatt. Hunden var fantastisk. Toget var morsomt og minner meg om mine sadistiske dager som liten... Gleder meg til fortsettelsen!

 

Hva med å poste alle bildene i førsteposten? ... på den måten må vi ikke se gjennom mange sider med kommentarer for å lete etter bildene dine :) (for det blir sikkert en del kommentarer hvis du fortsetter på denne måten :) )

Lenke til kommentar
Hva med å poste alle bildene i førsteposten? ... på den måten må vi ikke se gjennom mange sider med kommentarer for å lete etter bildene dine :) (for det blir sikkert en del kommentarer hvis du fortsetter på denne måten :) )

Dette har vi diskutert llitt frem og tilbake her. Det er bedre å fortsette som som trådstarter allerede har begynt. Men man må gjerne lage et eget webalbum og linke til den i den første posten.

 

Tom

Lenke til kommentar

Det er ikke jeg som hopper, så her er kameraet håndholdt.

 

Fokuset ligger der jeg ville ha det i dette bildet - på leken og på plasket og nedslaget i gjørmepytten. Jeg har (mis)behandlet bildet slik at det får en (synes jeg) "instamatic-stemning" som står i stil med barns instinktive dragning vann og søle.

 

Eitp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...