Gå til innhold

Utvidelse for SimCity Samfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sim City Reisemål? Nei takk. Hva skjer med EA og å ødelegge opprinnelige gode spill? Jeg likte Sim City serien fordi den hadde byplanlegging i sentrum, og ikke alt det fjollete fjaset Societies kom med. Har bare prøvd Societies gjennom tutorialen, men det var grunn nok til å slutte.

Det er jo ikke borgemesteren som bestemmer alt i byen? Han bestemmer jo bare hvor huset får lov til å bygges... Og nå får vi en ny pakke med enda mer tull? Nei, da går jeg heller tilbake til Sim City 4, evt. 3000. Det var faktisk utfordrende på riktige premisser.

Lenke til kommentar

Enig med Fluesoppen. Sim City: Societies har på mange måter brutt seg ut av serien slik den var, og blitt en krysning mellom The Sims og Sim City. Det er på mange måter blitt et arcade-preget byspill. Det som var fint med Sim City-serien var at det kun gikk ut på å planlegge den perfekte bystruktur, verken mer eller mindre. Målet var å legge til rette for en god byutvikling, der både privat, komersiell og industri-sektorene kunne vokse. Jeg spiller fortsatt Sim City 4 en gang iblant. Og det er til de grader morsomt når man får ting til.

Lenke til kommentar

Dette lukter melking lang vei. Misfortså meg rett, de som liker spillet vil nok sette pris på denne utvidelsen, på samme måte som de uendelige utvidelsene til the sims.

Men jeg syns det er kjedelig at EA skal forenkle gode serier, for så å prøve å få så mye ut av det som mulig.

 

Håper det kommer ett nytt sim city spill i samme stil som sim city 4 og de andre tidligere spillene. Dette heter jo tross alt ikke sim city 5, så det finnes et glimt av lys i tunnelen.

Lenke til kommentar

Sim City: Societies var en stor skuffelse, gikk rett i bøtta.

Håper det kommer en oppfølger av skikkelig Sim City etterhvert.

Hadde håpet på en enda mer avansert men bedre versjon av 4'ern - isteden ble det håpløst.

Sim City 5 med mulighet til å bygge en by over enda større område uten å måtte hoppe fra "brett-til-brett", mulighet til å delegere oppgaver til "rådgiverne" for å slippe å detaljstyre sykehus og skoler hele tida hadde vært topp :)

Lenke til kommentar

Enig. Det var det eneste jeg ikke likte like godt.

Man hadde all makt, og man måtte gjøre alt selv. I virkeligheten er det jo mange komiteer som jobber sammen, og mot hverandre. Implementer inn et system som ikke gjør deg til borgemester, men som partileder eller noe slikt. Så du må i tillegg til å bygge byen bra, også sørge for at tingene du gjør har støtte i resten av byrådet eller noe slikt.

 

Men igjen, ikke på personlig nivå. Jeg tviler på at Borgemesteren i New York selv planlegger møter og pr stunts osv... Heller at man tildeler forskjellige embeder som helse og skole, som kommer med forslag, som du enten godtar, endrer på eller avslår.

Men ikke for mye fokus på politikken. Tror det var der societies gjorde feil. Ble for mye av hva trenger simmene, istedet for hvor mye trenger de fporskjellige instansene for å bligjøre simmene.. Hvis jeg har gjort meg forstått...

Lenke til kommentar

Her ikke fått spilt SimCity Societies ennå, men ærlig talt skjønner jeg ikke kritikken det har fått. Er det negativt at det er en blanding av The Sims og SimCity? Var ikke det liksom poenget hele tiden? I stedet for å lage enda et SimCity eller enda en The Sims blandet de det og lagde et nytt spill. Personlig elsker jeg selve konseptet og ser gjerne et SimCity Societies 2 og 3. Dessuten er dette som sagt ikke SimCity 5, så det kommer nok etterhvert. ;)

Lenke til kommentar

@thecrow77: Du har ikke spilt det, men liker konseptet? Saken er at konseptet er glorifisert, like opphypet som Oblivion i de mest hardcore Elderscrolls miljøene, som en skinnende kule, som går i stykker bare du tar på den.

Det er ikke like morsomt som det ser ut som. Du får ikke den følelsen at du er borgemester mer.. Det blir noe som Black and White bare i moderne tid, uten krig, uten gudommelige krefter, og uten et dyr som kan fly rundt å lage kvalme... Uten alt det som var morsomt.

 

@Bjørn_Ole: Var bare det som manglet! :grin: Yatzhee slutter aldri å treffe spikeren på hodet.

Lenke til kommentar

Samme følelse her. Man kan jo nesten se det på logoen. Sim City: Creator i tegneserie-stil vs. Sim City 4-logo i teknisk rutenett-stil. Nå er det selvsagt ikke sikkert at logoen er endelig, og enda mindre sikkert at den peker tilbake på innholdet i spillet. Men det er ikke så usannsynlig heller.

Lenke til kommentar

skulle ønske det kommet en flerspills utgave av sim city 4 ^^

 

Du hadde kunnet kjørt en dedicated server. Der regionen var, her kunne du da satt brukernavn og passord for innlogingen mot regionen. Og at man kunne f.eks kjøpe til seg region biter eller noe slikt :) hadde begynt med en liten flekk. Også kunne kompiser evt andre kjente fått logget seg inn og akurat det samme der. Og vi kunne laget avtaler om kjøp av strøm, vann etc. Og konkurert om hvor folket bosetter seg. Fin by, liten rente etc trekker mer folk. Hygelige omgivelser, bra kolektivtransport +++++

Så når alle bitene av regionen har blitt kjøpt opp kunne man kjøpt opp deler av kompisene sine biter etter verdi og om kompisen er med på dette...

 

Lov drømme ^^

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt ikke spilt det, men konseptet virker da lovende. Hva så om det er Black & White uten krig, gudommelige krefter og dyret? Personlig synes jeg de delene var de kjedeligste i hele B&W. Gudekreftene var jo morsomme, men krig ødela nesten hele konseptet. Vi skulle liksom få gjøre hva vi ville, men hvordan kan vi ta det med ro når vi bare bilr angrepet hele tiden? Og det dyret er en direkte idiot, for å si det mildt. Hvordan er det mulig å tørste ihjel når man står i sjøen med vann opp til midjen? Jeg bare spør. :D

 

Men for la oss for moro skyld si denne ekspansjonen reparere de fleste tingene folk ikke liker, som for eksempel vanskelighetsgraden og gjør det med avansert. Ville det fortsatt ha vært like dårlig?

 

Når det gjelder SimCity Creator kan det faktisk bli bra. Om SimCity Societies er en så stor katastrofe som jeg får følelsen av når jeg leser tråder som denne vil det vel være en god pekepinn hvordan de ikke skal lage SimCity? Dessuten kommer det ikke før 2011, så det er god tid til å høre hva folk vil ha og ikke vil ha og oppdatere spillet deretter. I teorien. Men så var det jo EA, da... ;)

Lenke til kommentar

Nei, Sims 2 og Sim City: Samfunn er verken vidt forskjellige spill, og har ei forskjellige spillere. Det er faktisk mer eller mindre akkurat de samme målgruppene spillene sikter seg innpå. Dette er noe jeg kan uttale meg om, da jeg selv selger disse spillene.

 

Spillene selv har store likhetstrekk, noe som har blitt trekt fram i flere anmeldelser. Samt, forutsatt at man har spilt begge, kjenner seg uhyggelig igjen i både Sims og Sim City.

Lenke til kommentar

Jeg mener at SimCity 4 også ble noe likt the sims. I den grunn at du kunne plassere ut de såkalte spionene "altså folk du fulgte med hvordan de hadde det"

Her hadde du samme dumme krystallen over hode, og sånn trøtt etc greier for å vite hvordan personene hadde det. Kunne tenkt meg å droppa Sims lignende greiene... og da jeg så det førstegang tenkte jeg. Huff snart må jeg vell bygge en hel by i The Sims før jeg får spille, og må vente og vente til byen går bra :p

 

heldigvis har det ikke sjedd helt nå ^^, bare nesten :p

 

Uansett med det samme vi er inne på det, noen som vet dette:

Hvor stort er The Sims 1 + alle Exp.?

Hvor start er The Sims 2 + alle Exp.?

har på følelsen at det har kommet ein haug av disse ;P hehe... og det må jo ta noe plass :O

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...