Gå til innhold

Avslår tilbudet fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra og høre. Håper de holder seg selvstendig egentlig, eller inngår ett sammarbeid med google... Bedre med ett par store enn en gigant.

 

Hvorvidt jeg haddde takket nei skal jeg ikke diskutere, men og avslå potensiellt så mye penger hadde nok vært vanskelig. De på toppen i Yahoo hadde nok stått igjen men en pen sum penger hver.

 

 

EDIT: trykkleif

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Det er nok litt vel tidlig å juble for de som er motstandere av at Microsoft får gjennomført dette kjøpet. Det opprinnelige budet var fiendtlig (altså ikke resultat av forhandlinger eller et ønske fra Yahoo) og det er helt vanlig at slike bud avvises bortimot automatisk.

 

Dette er et rent spill hvor Yahoo ønsker å få mest mulig igjen for sine aksjer og ved å avvise budet satser de på at enten MS kommer tilbake med et høyere bud eller at andre (Google?) kommer på banen med et bud eller tilbud om samarbeid. Et annet scenario kan være at eierne av Yahoo kaster det sittende styret og setter inn et styre som aksepterer budet fra MS eller forsøker å forhandle frem et bedre tilbud. Uansett er det liten grunn til å tro noe annet enn at Yahoo sine dager som selvstendig er over.

Lenke til kommentar

I det øyeblikket en aktør som Microsoft kommer offisielt på banen med et bud er løpet i praksis som regel kjørt. Da handler det mer om å slikke sårene og forsøke å få mest mulig ut av en handel. Hvis ikke eierne har tro på at Yahoo vil klare å snu den negative trenden de har vært inne i, og at de vil klare seg bedre som selvstendige vil styret bli kastet ganske raskt om de ikke klarer å fremforhandle en bedre avtale.

Lenke til kommentar

Google er størst på "annonser"... Men det er flere som bruker yahoo sin søkemotor i verden enn google sin. I norge derimot finnes det vel knapt alternativer til google ;)

 

Edit: ved at google er størt på annonser mener jeg at de har størst fortjeneste via sitt annonsesystem.

Endret av crysys
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...