Gå til innhold

MWSF 2008: MacBook Air lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men første tanken som slo meg da jeg så denne var at dette er min neste maskin. Seff med SSD: liten, lett, lekker, lydløs. I like!

 

Håper inderlig den har avrundede kanter foran, for det er en idiotisk detalj ved den nåværende Macbooken. Irriterte huden på underarmene, og det var ubehagelig å bevege armene fram og tilbake over tastaturet (slik jeg bruker å ha hendene, vel om merke. Gjelder vel ikke alle)

 

"Alle" kommer til å kjøpe den der så jeg holder meg unna :p men pen var den!

Akkurat det må jeg dessverre si at har holdt meg fra å kjøpe mye rart gjennom tidene, for å ikke si slutte å høre på en del musikk (flaut å innrømme at smakspolitiet i meg til dels krever obskuritet, men det er jo ikke noe nytt).

Endret av 8086
Lenke til kommentar

har sett på den lenge nå men tror ikke jeg kjøper den, dette er sakset fra en kommentar på engadget

 

Ex.

Mono Speaker

1 USB 2.0

No Ethernet

No Express Card

No Card Reader

No WWAN

No Firewire

No user-replaceable battery

No Superdrive

No Upgradable Ram

Slow 4200 rpm HDD

Expensive 64 GB SSD option

Slow Processors

 

i tillegg er disken pata og ikke sata, rammen (2gb) er loddet på hovedkortet (vistnok).

 

Men så kommer det største problemet, lanport koster ekstra, overgang til dvi/vga koster ekstra, utvidet garanti koster ekstra (men forbrukerkjøpsloven skal vel dekke det meste). Kort og godt så koster nødvendig ekstrautstyr til en allerede dyr maskin en del kroner slik at den fort blir dyrere enn planlagt.

 

Virker som om apple skal melke en del ut av denne, synd jeg som skulle til å trykke på kjøp knappen.

Lenke til kommentar
Fra Apple Store:

 

13-tommers: 1.8 GHz

* Intel Core 2 Duo processor

* 2GB memory

* 64GB solid-state drive1

* Built-in 802.11n Wi-Fi2 and Bluetooth 2.1 + EDR

 

Utsendelse innen: 2 - 3 uker

Gratis levering

NOK 24.040,00

 

 

Jeg smilte helt til jeg så prisen...

 

14290 for den billigste, ang det jeg skrev tidligere er det som sagt ting som er plukket opp på engadget fra kommentarene.

Lenke til kommentar

Hmmmm, tynn ja, men ikke spesielt imponerende.

Eneste er vel multitouchen, tynn og en dyr pris.

 

Ultraportabel, skulle gjerne sett den med 12" istendenfor, og litt lettere. 1.3 kg er litt for mye spørr du meg. Skulle gjerne sett den rundt 1 kg istedenfor.

 

Men, pluss for at de har fjernet det optiske drevet.

Lenke til kommentar
Kilde takk?

Dvi overganger følger med så vidt jeg kunne se på apple sine nettsider.

 

Apple store:

Micro-DVI video out with support for DVI, VGA, S-video, and composite video output via adapters; Micro-DVI to DVI and Micro-DVI to VGA Adapters included

Så det stemmer det :)

 

Jeg er keen altså!!

Ikke vær så konservative folkens, det eneste som gjør at jeg ikke bestiller er prosessorkraften. Har lyst til å se en test av den først... :)

Lenke til kommentar

Apple er ikke spesielt innovative etter min mening, det er snarere PC-produsentene som har total mangel på fantasi og skaperevne.

 

Oppsiktsvekkende at at det ALLTID er pc-produsentene/MP3-produsentene som følger Apple, og at de ALDRI klarer å tenke ut noe lurt eller lekkert selv.

 

Det går nesten ikke an å kjøpe en bærbar PC uten at den er minst 4 cm tykk, har VGA-utgang (1981) og ANALOGT MODEM (56 Kb/s). Dagens PC-er booter også tregere enn PC-er fra 80-tallet og bråker som tørketromler. Ganske utrolig, spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...