Gå til innhold

Yorkfield-trøbbel for nForce 680i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
? nvidia sin intelplattform mener du vel. P35 går fint sammen med 45nm.

 

Intel har en svært så frynsete fortid når det gjelder støtte for egne CPUer på samme socket... selv på egne chipsets. Dette er bare enda ett ledd i samme problemstilling spør du meg.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

"Intel skal ha gjort noen endringer i siste liten i sine prosessorer, som Nvidia ikke fikk vite om."

 

Jeg må spørre dere her inne om det jeg siterer fra artikkelen her: Hvorfor? Er det bevisst fra Intels side eller misforstår jeg her? Intel er vel tjent med at mest mulig kan få mulighet til å bruke de nye cpu'ene deres, eller? :hmm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
"Intel skal ha gjort noen endringer i siste liten i sine prosessorer, som Nvidia ikke fikk vite om."

 

Jeg må spørre dere her inne om det jeg siterer fra artikkelen her: Hvorfor? Er det bevisst fra Intels side eller misforstår jeg her? Intel er vel tjent med at mest mulig kan få mulighet til å bruke de nye cpu'ene deres, eller? :hmm:

Intel er mest tjent med at folk bruker Intel brikkesett sammen med Intel prosessorer. Kan på sett og vis si at dette er andre siden av mynten som gjør at Nvidia nekter Intel lisens til å kjøre SLi med Intel brikkesett.

Lenke til kommentar
"Intel skal ha gjort noen endringer i siste liten i sine prosessorer, som Nvidia ikke fikk vite om."

 

Jeg må spørre dere her inne om det jeg siterer fra artikkelen her: Hvorfor? Er det bevisst fra Intels side eller misforstår jeg her? Intel er vel tjent med at mest mulig kan få mulighet til å bruke de nye cpu'ene deres, eller? :hmm:

Intel er mest tjent med at folk bruker Intel brikkesett sammen med Intel prosessorer. Kan på sett og vis si at dette er andre siden av mynten som gjør at Nvidia nekter Intel lisens til å kjøre SLi med Intel brikkesett.

Takk for svar. Visste faktisk ikke om den greia med SLI på Intel-chipset, men det gjør saken litt enklere å forstå. Kjipt for oss brukere :thumbdown:

Lenke til kommentar
skulle søren ønske at nvida kun laget sli brikkesett for amd cpu'er og and amd sluttet å lisensisere cf til intel.

 

 

"osse din onde satan"

 

Lukter fan-boy? Om AMD hadde laget chipset til Intel, Intel til AMD, og NVidia, SIS, og VIA til begge så hadde alle parter tjent mye mer enn de gjør nå.

Lenke til kommentar

Litt synd det her. i alle fall for EVGA. De annonserte at demmes 680i produkter ville støtte 45nm. Også kommer intel med dette. Har vært masse krangling på forums om dette her. Men dette er ikke produsentene sin feil mener jeg, må være Intel i forhold til det jeg har inntrykk av i alle fall.

 

Er det flere produsenter som har lovet noe de ikke kunne levere? Asus, XFX, MSI .. so on?

Lenke til kommentar

Nvidia 680i har vært de dyreste hovedkortene av alle, med anonsert støtte for kommende 45nm cpuer. For en flopp.. :thumbdown:

 

Fra Asus sine hjemmesider:

P5N32-E SLI

LGA775 Intel® 45nm Processor Ready

This motherboard supports the latest Intel 45nm CPU which introduces new micro-architecture features for greater performance at a given frequency, up to 50% larger L2 caches, and expanded power management capabilities for new levels of energy efficiency. :nei:

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...