Gå til innhold

Store forbedringer i Vista SP1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjekt for de med Vista =)

Vill dette si at Vista ikke sluker rammen din så mye nå lengre?

 

Det er tydelig du ikke har peiling på Vista. Du innbiller deg sikkert at systemet er bloatet for det bruker mye RAM? Feil!

 

Vista bruker mye RAM for å gjøre systemet kjappere. Mye av systemet ligger nå i minne (dersom det er ledig) i stedet for å bli paget. Vista vet også hvilke programmer du kjører mye, og om de trenger mye minne for å være responsivt, vil mer minne alokeres til dette programmet. RAM brukes som en slags cache.

Lenke til kommentar

En gang snakket man om å bekjempe spyware. Agendaen i dag er "trusted spyware". DVS windows og windowsprogrammer som helt fritt fungerer som spyware.

 

"Storebror ser deg" har nærmest blitt en bagatell sammenlignet med den kontinuerlige tappingen av innformasjon fra private datamaskiner.

 

Windows er desiget for dette, og det sørger for at "navn og adresse" kan legges ved. Hvorfor blir dette i så stor grad fortiet???? Og er det ikke nettopp disse funksjonene som skaper alle sikkerhetsproblemene???

 

Jeg syntes det lukter av en bransje-sammensvergelse.

Lenke til kommentar
En gang snakket man om å bekjempe spyware. Agendaen i dag er "trusted spyware". DVS windows og windowsprogrammer som helt fritt fungerer som spyware.

 

"Storebror ser deg" har nærmest blitt en bagatell sammenlignet med den kontinuerlige tappingen av innformasjon fra private datamaskiner.

 

Windows er desiget for dette, og det sørger for at "navn og adresse" kan legges ved. Hvorfor blir dette i så stor grad fortiet???? Og er det ikke nettopp disse funksjonene som skaper alle sikkerhetsproblemene???

 

Jeg syntes det lukter av en bransje-sammensvergelse.

Din lille konspirasjons-teoretiker! :p

Den posten ble vel skrevet gjennom TOR med spoofet MAC-adresse fra en bunker på Sørlandet et sted?

Lenke til kommentar
En gang snakket man om å bekjempe spyware. Agendaen i dag er "trusted spyware". DVS windows og windowsprogrammer som helt fritt fungerer som spyware.

 

"Storebror ser deg" har nærmest blitt en bagatell sammenlignet med den kontinuerlige tappingen av innformasjon fra private datamaskiner.

 

Windows er desiget for dette, og det sørger for at "navn og adresse" kan legges ved. Hvorfor blir dette i så stor grad fortiet???? Og er det ikke nettopp disse funksjonene som skaper alle sikkerhetsproblemene???

 

Jeg syntes det lukter av en bransje-sammensvergelse.

 

Og windows er så mye værre enn google og facebook på dette?

Man kan si mye om hva Ms gjør galt, men "Storebror ser deg" er vel noe som er mer forbeholdt andre firmaer.

Xp har jo de "fryktelige" index filene, men så vidt jeg vet er de resultat av dårlig kode logik og blir aldri sendt noen steder. (noen som vet noe mere om de?)

Men å hevde at windows kontinuerlig tapper innformasjon sv private maskiner er bare for teit.

Men siden jeg kjeder meg litt og har lyst på litt morro vil jeg gjerne høre litt mere om denne "bransje-sammensvergelse"

konspirasjons teorier er alltid morsomme og lese. :!:

Lenke til kommentar
Håper virkelig at Vista blir stabil slik de lover. Er regelrett skuffet over hvor mye tull jeg har hatt med Vista.

 

Kan du utdype

 

Slutt med tullet ditt!

Ser du er hissig på brukere som opplever vista som problematisk, anbefaler du ignorerer dem og heller sørger for å få fram det som du synnes er positivt med vista.

Lenke til kommentar
Håper virkelig at Vista blir stabil slik de lover. Er regelrett skuffet over hvor mye tull jeg har hatt med Vista.

 

Kan du utdype

 

Her er mine hyppige problemer med Vista. Stadig blå skjerm/restart.

 

Så langt ser det ut til at problemene mine er knyttet til 4x1 GB ram, samt Creative X-fi extreme gamer.

Hvis jeg kjører uten x-fi og med kun 3x1gb ram så forsvinner vel 95%+ av krasjene.

 

Tilsvarende hardware på xp ga meg ikke hyppige krasj.

 

Nå må det sies at problemet kan skyldes dårlige Vista drivere o.l fra hardware leverandørene, men i praksis vil det si at for meg er IKKE Vista like stabil som xp. Om det er hardware eller software leverandøren som har skylden hjelper meg lite når det ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...