Gå til innhold

Gjør Larry comeback?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude kom ut i oktober 2004, og er til nå det siste spillet som har blitt gitt ut med den velkjente Larry i hovedrollen.

 

Det var vel strengt tatt nevøen til Larry som hadde hovedrollen i det siste spillet, hvis jeg ikke husker feil.

Endret av Anthropod
Lenke til kommentar

Problemet med Leisure Suit Larry fra og med versjon 7 av spillet er og har vært at Al Lowe ikke lenger er med på å lage det. Al skapte Larry-karakteren og uten hans humor og direksjon kommer aldri spillet til å bli i nærheten av noe som kan minne om storhetene Larry 1, 2, 3, 5 (og til dels 6) var. Det blir som at noen andre enn George Lucas plutselig skulle laget en Star Wars-film; det kan kanskje gå bra, men det er i hvert fall fordømt til å bli noe helt annet. For Larry sin del, har de siste spillene ikke bare vært noe annet, men de har rett og slett vært helt gjennomgående møkk dårlige.

 

Så uten Al Lowe på laget vil nok Sierra klare å ødelegge neste versjon av spillet også, uten noen store vanskeligheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Spilte de første spillene, men har ikke spilt de nyeste (uten Al Lowe). Ser ikke helt at det nye spillet vil bli like morsomt uten han. Men hvis han er med, gleder jeg meg som en liten unge, eller eventuelt som en pubertal trettenåring, alt etter som.

Lenke til kommentar

*mimre*

Husker spørsmålene man måtte svare på for å "bekrefte" at man var gammel nok til å spille Larry 1. Og hora som gav deg kjønnssykdom dersom du glemte å ta på kondom. Spillet var vel et av de første med "boss-key"? Dvs. en knapp man trykte på som pauset spillet og viste en eller annen meningsløs og anonym graf i tilfelle sjefen tilfeldigvis kom innom kontoret :)

 

Etter at Sierra On-line ble kjøpt opp, tapte alle disse spillene (larry, kings quest, police quest, space quest osv) seg kolossalt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...