Gå til innhold

Feil i XP-oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, så da kom kanskje forklaringen på hvorfor jeg slet med oppdateringer for en tid tilbake. Hadde i utgangspunktet et problem jeg ikke greide å løse på en laptop, og valgte derfor "reparer Windows". Dette løste jo det opprinnelige problemet, men jeg slet da med oppdateringer (som jeg heller ikke klarte å løse :roll: ), så det endte med en full reinstall på den maskinen...

 

Men "versjon 7.0.6000.381" hva er det? Har ikke denne oppdateringen noe KB nummer?

Lenke til kommentar

Noen som vet om dette også har forårsaket problemer for annen programvare. Jeg har en mistanke om at program jeg bruker til daglig har blitt rammet av denne feilen. Jeg sitter på supportsiden, men har ikke hatt så veldig gode svar på dette problemet for de som har hatt det. Mange har fått problemer etter en runde med windows update. Jeg er selv ikke rammet.

Lenke til kommentar
Får man samme problem fra Microsoft Update som fra Windows update? Altså stammer problemet fra selve KB filen eller rutinen som legger den inn.

9598892[/snapback]

Syns det virker som at det ikke er noen KB tilknyttet dette her jeg. Filene blir tydeligvis endret i smug, uten at vi får valget om å la vær... :hmm:

Men disse filene er jo såvidt jeg kan se filer som har med håndteringen av Windows Update, slik at selve oppdateringen krever siste versjon for å fungere.

 

Hos meg ser jeg at disse er endret 30/7 ca kl.19 på 2 forskjellige XP maskiner, og 28/7 ca kl.18 på en Vista maskin, og 24/8 på en annen Vista. Hvis du har automatisk oppdatering avskrudd hos deg, kan du jo kanskje sjekke feks wuapi.dll, wups.dll og wuweb.dll (i system32 mappen) og se om du har versjon 7.0.6000.381 og når de er endret?

 

Men har ikke helt skjønt om det er versjonen av filene som er problemet, eller bare det at de ikke registreres riktig om man reparerer.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...