Gå til innhold

Facebook åpner opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Informasjon til 3.part kan man regulerer selv og ligger under seksjonen "Facebook Development Platform."

 

For å begrense bruken av din personlige informasjon, gjør følgende:

Klikk "Privacy" oppe til høyre

Under "Facebook Platform" velger du "Edit Settings".

Skroll ned til bunn og velg "UNCHECK ALL".

 

Da har du i alle fall gjort ditt for å begrense rettighetene overnfor 3.part. Spesielt rettighetene som gjør at 3.part kan bruke dine personlige bilder til hva de vil(!)..

Lenke til kommentar

a: jeg er glad for at dette kommer som en offentlig nyhet nå

 

b: jeg håper ikke dette var noen overraskelse for folket. :p

 

edit: c: jeg kan ikke tenke meg at dette ikke kommer til å utvikle seg videre. Er vel ingen som starter en tjeneste av disse dimensjoner uten å se for seg at man kan tjene rimelig romslig med penger på det. Og med utvikle seg videre mener jeg, komersielle interesser på kostnad av vennekåte brukere.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
.... fjesbok... zzzz ZZZZ zzzz ZZZZ ... 23 mill ... akk så lite fornuftige ting folk må ha å drive med ...

8688690[/snapback]

 

 

Vel, blir det ikke litt dobbeltmoral å si at disse ikke har noe å drive med, når du selv henger på hw.no forumet, og faktisk ser ned på fjesbok brukere? Du er jo medlem av et community du også

Lenke til kommentar
.... fjesbok... zzzz ZZZZ zzzz ZZZZ ... 23 mill ... akk så lite fornuftige ting folk må ha å drive med ...

8688690[/snapback]

Vel, blir det ikke litt dobbeltmoral å si at disse ikke har noe å drive med, når du selv henger på hw.no forumet, og faktisk ser ned på fjesbok brukere? Du er jo medlem av et community du også

8688714[/snapback]

 

-Touché- ;)

Lenke til kommentar

Jeg mener facebook gutta har gjort en enorm genistrek m dette konseptet.. og jo, vært heldige... men de fortjener alt de kan tjene på dette etter min mening, enten folk liker d eller ikke..

forøvrig virker d som om janteloven hedres høyt av enkelte forumdeltakere :p

 

:tease:

Lenke til kommentar

For de som ikke liker at Facebook sender all info om deg og dine til 3. part kan dere skru av dette ved å gå på privacy øverst i høyre hjørne. Så velger man Facebook platform på neste side og fjerner alle markeringene. Save og det var det.

Lenke til kommentar
For de som ikke liker at Facebook sender all info om deg og dine til 3. part kan dere skru av dette ved å gå på privacy øverst i høyre hjørne. Så velger man Facebook platform på neste side og fjerner alle markeringene. Save og det var det.

8689336[/snapback]

 

Er du sikker på at det er så enkelt da?

Du godtar vel at facebook har eiendomsretten til alt du laster opp til din profil når du godtar brukerbetingelsene?

Lenke til kommentar

Men du gir ikke beskjed til tv-selskapet om hva du heter, hvor du bor, e-postadressen din, alderen din, navnet og adressen til alle vennene dine og deres venners venner, alt hva du liker og foretrekker, og sier "værsågod, bruk dette til hva dere måtte ønske". Det er forskjellen.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Men du gir ikke beskjed til tv-selskapet om hva du heter, hvor du bor, e-postadressen din, alderen din, navnet og adressen til alle vennene dine og deres venners venner, alt hva du liker og foretrekker, og sier "værsågod, bruk dette til hva dere måtte ønske". Det er forskjellen.

8689569[/snapback]

 

sant nok.. men d gjør du ikke på facebook heller hvis du ikke ønsker d. og så kan man visst velge bort 3. parter iflg postene over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...