Gå til innhold

Tele2 flytter til Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:w00t: Dette er jo gøyt først kjøper Teliasonero Netcom

- Så kjøper Chess opp Sense

- Etter det så blir Chess og Sense kjøpt opp av Teliasonero og alle Sense kundene flyttet over til Netcom dekning.

- Nå kjøper Teliasonero opp Tele2

Alt grunnet Telenor stabeistet som ikke greier å gi bedre avtaler på leie nettverket.

Ståpå Teliasonero :w00t:

Lenke til kommentar
:w00t:  Dette er jo gøyt først kjøper Teliasonero Netcom

- Så kjøper Chess opp Sense

- Etter det så blir Chess og Sense kjøpt opp av Teliasonero og alle Sense kundene flyttet over til Netcom dekning.

- Nå kjøper Teliasonero opp Tele2

Alt grunnet Telenor stabeistet som ikke greier å gi bedre avtaler på leie nettverket.

Ståpå Teliasonero  :w00t:

8594529[/snapback]

 

 

Her vet du ikke helt hva du snakker om. For det første heter selskapet TeliaSonera og ikke Teliasonero. For det andre har TeliaSonera heller ikke kjøpt opp Tele2! Tele2 blir faktisk kunde av TeliaSonera, og det er noe helt annet å være leverandør til enn eier av et selskap.

 

En annen ting er at NetCom nok vil få store kostnader som følge av at de må oppgradere nettet sitt for å få mer kapasitet. Disse pengene må hentes inn fra et eller annet sted, og man kan se at det begynner å skje. NetCom har nå satt opp prisene for å sende sms til utlandet - noe som er helt vanlig også hos andre lands operatører. Om enn ikke dette er en direkte konsekvens av at de skal øke utbyggingen sin, så vitner det i alle fall om at ikke det å drive mobilnettverk er gratis. Penger må hentes fra et eller annet sted.

 

Når dette er sagt, så kan jo de som har Telenor-dekning glede seg over mer kapasitet, i og med at det på 3G er viktig for hastighet og stabilitet hvor mange som til en hver tid er tilkoblet nettet. Dessuten vil det bli færre meldinger i displayet om "Nett opptatt" når man forsøker å ringe ut. Samtidig er det flott at markedet fungerer. Konkurranse får selskapene til å tenke mer kreativt og kostnadseffektivt som som oftest kommer kundene til gode.

Lenke til kommentar

Kan gått hende Tele2 kommer til å miste litt kunder nå. Det er fortsatt noen som mener at Netcom har dårligere dekning enn Telenor, og som kommer til bytte bare av prinsipp. Ellers får vi håpe Tele2 har lært noe av det som skjedde med Chess, og at de kommer til å informere kundene sine skikkelig om nettbyttet!

Lenke til kommentar

De som av prinsipp mener at Telenor har bedre dekning en NetCom fortjener faktisk ikke bedre en å velge en operatør med høyere priser slik at de får tatt vare på sine prinsipper!

 

Selv ikke Telenor Mobil har klart å dokumentere den påstanden, så det er godt gjort av privatpersoner med Telenor Kontant å påstå at de vet bedre en Telenor selv!

 

Det å blande sammen NC sine priser på SMS til utlandet og avtalen som ble signert med Tele2 er jo ikke mindre en søkt... Denne avtalen ble signert i går og det har lenge vært signalisert at NetCom ønsker å prissette denne tjenesten til en mer riktig pris i forhold til markedet ellers. NetCom vil selvfølgelig tjene penger på denne kontrakten. De leier ut sin kapasitet til 400 000 kunder uten at de trenger å ta seg av fakturering, kundeservice og annen distribusjon til denne kundemassen! Utbygging er allerede i planlegging. I enkelte fylker har NetCom tredoblet budsjettene for utbygging.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg byttet til Tele2 var jo faktisk fordi jeg opplever markante forskjeller på tekningene rundt om. Selv i Trondheim kan jeg oppleve å miste dekningen med netcom inne i diverse bygninger. Med telenordekning har det aldri skjedd meg.

Lenke til kommentar
De som av prinsipp mener at Telenor har bedre dekning en NetCom fortjener faktisk ikke bedre en å velge en operatør med høyere priser slik at de får tatt vare på sine prinsipper!

 

Selv ikke Telenor Mobil har klart å dokumentere den påstanden, så det er godt gjort av privatpersoner med Telenor Kontant å påstå at de vet bedre en Telenor selv!

 

Det å blande sammen NC sine priser på SMS til utlandet og avtalen som ble signert med Tele2 er jo ikke mindre en søkt... Denne avtalen ble signert i går og det har lenge vært signalisert at NetCom ønsker å prissette denne tjenesten til en mer riktig pris i forhold til markedet ellers. NetCom vil selvfølgelig tjene penger på denne kontrakten. De leier ut sin kapasitet til 400 000 kunder uten at de trenger å ta seg av fakturering, kundeservice og annen distribusjon til denne kundemassen! Utbygging er allerede i planlegging. I enkelte fylker har NetCom tredoblet budsjettene for utbygging.

8595126[/snapback]

 

Nå er det jo vitterlig endel steder man har beviselig dårligere dekning med netcom, om det ikke er tilfellet "i snitt", over hele kandet kan så være, men lokal forksjeller er det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nå er det jo vitterlig endel steder man har beviselig dårligere dekning med netcom, om det ikke er tilfellet "i snitt", over hele kandet kan så være, men lokal forksjeller er det.

 

AtW

8595344[/snapback]

 

Og det er vitterlig beviselig dårligere dekning med Telenor en del steder også, lokale forskjeller er det mellom begge nettleverandørene.

 

Personlig opplever jeg best dekning fra Telenor der jeg oppholder meg mest i Bergen og omegn (har vært Netcom-kunde i nærmere 6 år tidligere).

 

At Tele2 flytter kundene sine til Netcom sitt nett er ikke overraskende, når man ser på forskjellen i antalle operatører som leier nett hos Telenor mot dem som leier nett hos Netcom. Netcom gir åpenbart mer gunstige avtaler til dem som leier kapasitet.

 

Noen som har lest litt i Tele2 sine vilkår angående slike ting, hvis du nylig har inngått avtale om 12 måneders binding til et Tele2-abbonement så er bytte av nettleverandør en stor endring. Kan den være stor nok til at man kan be om å løses fra kontrakten? Eventuelt kan Tele2 være smarte nok til å først flytte alle som har binding like etter den løper ut for å omgås problemstillingen.

Lenke til kommentar

 

Nå er det jo vitterlig endel steder man har beviselig dårligere dekning med netcom, om det ikke er tilfellet "i snitt", over hele kandet kan så være, men lokal forksjeller er det.

 

AtW

8595344[/snapback]

 

Og det er vitterlig beviselig dårligere dekning med Telenor en del steder også, lokale forskjeller er det mellom begge nettleverandørene.

 

Personlig opplever jeg best dekning fra Telenor der jeg oppholder meg mest i Bergen og omegn (har vært Netcom-kunde i nærmere 6 år tidligere).

 

 

Ja, det er greit nok, men det ble jo nærmest framstilt som vås å ha telenor pga dekning tidligere i detbatten. Det kan i mine øyne være en helt legitim grunn til å ville ha en spesiell type abonnement.

 

AtW

Lenke til kommentar

:whistle: Beklager feilstavelsen !

 

Men tror mesteparten gikk over til Tele-2 grunnet samme årsak altså dekning men det kundene ikke skjønner er at selve deknings kartet er delt opp som et sjakk brett.

 

Der du har sterk dekning med Telenor får du dårlig dekning med Netcom , og selvfølge der du har Topp dekning med Netcom får du lav dekning med Telenor.

 

Det er en enkel og rimlig forklaring som mobil kunder ikke vil skjønne og diskuterer prisene istedenfor :hmm: begynne å tenke langsiktig kanskje. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg jobber i Euronics kjeden, og porterte den 11.Juni over meg, min samboer og flere andre familimedlemmer over til Tele2 (Skulle ha Tele2-Kompis)..

Men fikk så greie på at Tele2 gikk over til Netcom's nett..det første jeg gjorde var å ringe inn til Tele2 å kansellere porteringene..Netcom's nett har ELENDIG dekning mange steder her i Møre og Romsdal... Så etter min mening var dette en feil avgjørelse av Tele2... Men når Telenor lanserte Djuice Friends samme dagen som jeg avbrøt porteringene våre ble dagen reddet;o) Ett fantastisk abonnement!=) Telenor har kjempegod dekning, og jeg har alltid fått gode priser og god hjelp av dem:)

Lenke til kommentar
En annen ting er at NetCom nok vil få store kostnader som følge av at de må oppgradere nettet sitt for å få mer kapasitet. Disse pengene må hentes inn fra et eller annet sted, og man kan se at det begynner å skje. NetCom har nå satt opp prisene for å sende sms til utlandet - noe som er helt vanlig også hos andre lands operatører. Om enn ikke dette er en direkte konsekvens av at de skal øke utbyggingen sin, så vitner det i alle fall om at ikke det å drive mobilnettverk er gratis. Penger må hentes fra et eller annet sted.

8594885[/snapback]

Men så vil jo også netcom få MYE høyere inntekter med nesten en halv million ekstra mobilkunder. Det koster nok litt i starten å bygge ut ekstra nettkapasitet, men det lønner seg virkelig i lengden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Av en eller annen grunn så er det Telenor som får gjennomgå når det er manglende dekning, og i de fleste tilfeller så gjør de faktisk noe med det, i hvert fall her i Nord-Norges mest folkerike område, Midtre Hålogaland.

Dekningskartene sier sitt....

 

Jeg har Tele2 Champion nå og er nødt til å bytte da jeg har elendig Netcom-dekning hjemme mens Telenorsenderen står 300m unna.

Dessuten er ikke prisforskjellene lenger så store. Tror ikke jeg blir å merke så veldig stor forskjell på regninga med fem abonnement Frifiks og familie sammenlignet med Champion og Familie?

 

Pga manglende bredband har jeg faktisk internett fra Netcom og oppnår en hastighet på 220kb/s, men da bruker jeg retningsbestemt antenne. Uten antenne er det umulig.

Endret av Jan-E.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...