Gå til innhold

Plantet bakdør i WordPress


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cracker?

Hva er egentlig riktig lingo her?

Sorry OT :p

8098587[/snapback]

 

 

Cracker ER riktig lingo her.

8098786[/snapback]

 

Åh nei, ikke den diskusjon igjen...

 

(og nei, cracker er ikke rett ord her)

8098923[/snapback]

 

Hehe, okay, da stoler jeg på Tigerdyr siden Tigerdyret deler mine oppfatninger, og vandrer videre og bort langt vekk fra denne diskusjonen (igjen).

Beklager for alt! :p

Lenke til kommentar
(og nei, cracker er ikke rett ord her)

8098923[/snapback]

Beklager, men da tar du feil. Ikke be meg finne dokumentasjon på dette, ta heller et søk på "difference between hacker and cracker" eller liknende på Google. Jeg er virkelig, virkelig lei denne diskusjonen... :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker også en annen (eldre) definisjon på cracker, men dette blir riktig, lell... En cracker er en som fysisk endrer - "slår en sprekk" i programvare/kode for å få koden til å gjøre det han vil. Her har han endret på koden, og dermed er han en cracker.

 

Forskjellen mellom hacker og cracker ligger i ordet ;)

Lenke til kommentar
Ser ikke at det er nødvendig med en nyhet som dette her. Oss Wordpress brukere får denne nyheten i kontrollpanelet. Det kommer nye verisjoner hele tiden, ofte pga sikkerhetshull. Dette er nok et sikkerhetshull som vi enkelt  og greit oppdaterte.

8103603[/snapback]

 

...De lager nyheter av det når det kommer viktige sikkerhetsoppdateringer til Windows også, selv om det kan lastes ned automatisk. Hvorfor skulle ikke de det? Det er hva som har skjedd som er interessant, ikke det faktum at det finnes et hull som kan patches.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var en interessant nyhet, selv om jeg ikke bruker Wordpress. At noen har fått tilgang til en server og byttet ut koden som lå der kan være rimelig farlig. Tenk om det var den største serveren han hadde fått tak i? Aner ikke hvor mange wordpress-sider det finnes der ute, men mange nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...