Gå til innhold

Sniktitt på MotorStorm (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes ikke offline flerspiller-funksjon, verken LAN eller Split-screen, selv om LAN er vist frem på pressevisning i Australia. :-/

 

Brian Crescente på Kotaku om MotorStorm online:

( http://kotaku.com/gaming/original/motorsto...ions-236355.php )

 

But really these are minor things and the game itself is amazing online. The races were silky smooth, the graphics over the top and the gameplay as frantic as ever, though this time around you knew everyone you slammed into a rock or off a cliff was a real person.

 

The game also supports in-game voice chat with a microphone. A couple of people were using it and it seemed a bit choppy but still understandable.

 

While I'm still disappointed that the game doesn't have split-screen multiplayer, the online version really pushes this game over the top. I suspect this could be one of the PS3's first post-launch smash hits.

 

fra ett finsk(?) blad, med hands-on på online:

( http://pelaajalehti.com/2007/02/05/motorstorm-hands-on/ )

oversatt til engelsk her: ( http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=1098246 )

 

When you play in first person and jostle for position with half a dozen other vehicles, it feels amazing. The size of the cars, the feel of the racing and the great sound effects just make it feel like a real rush. When you drive a buggy and you hear the low boom of a big-rig right behind you, you really get a bit nervous and when it bumps you, it’s a fight to keep your vehicle under control.

 

 

The sense of scale is great. The tracks really have three different routes and it really gives them an expansive feel, it definitely doesn’t feel like racing in a tunnel. This was something I though the demo level’s I’ve played didnt show at all.

 

 

The AI is great, that’s perhaps the game’s best aspect. The AI drivers are all over the place, they ram each other besides you, they make mistakes, spin, fall of the road, make wrong choices and all that…the races feel alive and the best compliment I can give is that it feels like racing against human opponents, but without the annoying chatter.

 

Er litt usikker på hvorfor ikke så mange online impressions på de vanlige websitene.

 

De sa på en podcast at Sony har lagt en slags embargo på review'ene til Motorstorm og Formula One CE til nærmere Europa-release.. :-/

Sony hadde derimot bedt om at God of War 2 skulle bli reviewet tidligere, enn vanlig.. :-/

De skjønte ikke logikken, fordi Motorstorm var enorm på nett..

Og de ville lage flere impressions og mini-stories om GoW2.. :-/

De diskuterte det på en podcast, men husker ikke hvilken. :)

 

Du kan uansett google etter gameplay-video, men det er veldig ofte lav kvalitet på video'ene. :(

Lenke til kommentar

Testet spillet en god del under Rally Norway og lot meg ikke sjarmere av det.

 

+

Bra grafikk.

Enkelte tøffe kjøretøy.

 

-

Laaaaaaaang loadetid på alt.

Fryktelig ensformig.

Kul replay-funksjon de første 5 gangene, men ble etterhvert en irriterende "se hvor flinke vi har vært med kræsje-effektene våre"-greie.

Litt skuffende rag-doll på karakterene.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

veeeldig enig. har spilt motorstorm i en times tid, og jeg lot meg ikke rive med... dette spillet kommer til å få en meget lunken mottagelse tror jeg. på ingen måte i stand til å leve opp til forventningene mange sitter med.

 

 

Testet spillet en god del under Rally Norway og lot meg ikke sjarmere av det.

 

+

Bra grafikk.

Enkelte tøffe kjøretøy.

 

-

Laaaaaaaang loadetid på alt.

Fryktelig ensformig.

Kul replay-funksjon de første 5 gangene, men ble etterhvert en irriterende "se hvor flinke vi har vært med kræsje-effektene våre"-greie.

Litt skuffende rag-doll på karakterene.

7990525[/snapback]

Lenke til kommentar
Nå velger jeg heldigvis å tro på forfatters veldig gode sniktitt foran dine + og -. ;) Du kan også si at Flatout er ensformig, men fy det er underholdende.

7990795[/snapback]

 

Du må gjerne tro på den tidligere forsvarsministeren i Irak for min del.

Spillet er uansett ikke det minste appelerende i mine øyne da jeg ikke gidder å betale såpass mye for et spill som hadde underholdt meg i 10 minutter.

Lenke til kommentar

Absolutt noe av den råeste kjøreopplevelsen som finnes per idag. Ufattelig revolusjonerende fysikksystem og du føler virkelig at du sitter bak ett kjøretøy i dette spillet. SYKT bra online ihvertfall.

 

Gled dere ! Spillet har blitt tatt imot med åpne armer verden rundt og scoret maks hos omtalere.

Lenke til kommentar
Absolutt noe av den råeste kjøreopplevelsen som finnes per idag. Ufattelig revolusjonerende fysikksystem og du føler virkelig at du sitter bak ett kjøretøy i dette spillet. SYKT bra online ihvertfall.

 

Gled dere ! Spillet har blitt tatt imot med åpne armer verden rundt og scoret maks hos omtalere.

7994330[/snapback]

 

Hvordan kan dette være kilden til "noe av den råeste kjøreopplevelsen som finnes per idag"? Hva sammenligner du det i så fall med?

Hvilket av kjøretøyene var det du følte at du virkelig satt i?

Hva er så revolusjonerende med fysikkmotoren?

Hvem har gitt spillet maks i sine omtaler?

 

Jeg skjønner bare ikke den store begeistringen for dette spillet, så jeg hadde satt pris på litt utfyllende svar her.

Lenke til kommentar
Laaaaaaaang loadetid på alt.

 

Versjonen på Rally Norway var såvidt meg bekjent review-versjonen på debugmaskinen til Nordisk Film, og har derfor ikke representative loadetider.

 

Fryktelig ensformig.

 

I motsetning til andre racingspill som WRC og Gran Turismo, som bare går ut på å kjøre en bil rett frem og svinge når veien svinger? Racingspill er kanskje den mest ensformige sjangeren som finnes, men i Motorstorm får du i det minste svære baner med massevis av alternative ruter, flere kjøretøytyper som oppfører seg svært forskjellig fra hverandre, og en kjøreopplevelse som er mye mer fysisk og intens enn de fleste andre bilspill på markedet.

 

Kul replay-funksjon de første 5 gangene, men ble etterhvert en irriterende "se hvor flinke vi har vært med kræsje-effektene våre"-greie.

 

Som du raskt kan trykke over ved å trykke noen ganger på gasspedalen.

 

Motorstorm er ganske annerledes enn alle andre racingspill, og på en veldig bra måte. I mine øyne (etter 6+ timers spilling) er jeg meget imponert over spillopplevelsen. Det minner meg om da jeg spilte Wipeout første gang på Playstation, en racingopplevelse som føltes ny, frisk og annerledes.

Lenke til kommentar
Absolutt noe av den råeste kjøreopplevelsen som finnes per idag. Ufattelig revolusjonerende fysikksystem og du føler virkelig at du sitter bak ett kjøretøy i dette spillet. SYKT bra online ihvertfall.

 

Gled dere ! Spillet har blitt tatt imot med åpne armer verden rundt og scoret maks hos omtalere.

7994330[/snapback]

 

Kan du linke meg til disse omtalene? Av de ca 10 omtalene jeg har lest har ingen beskrevet det som revolusjonerende og ingen har gitt det topp karakter, tror faktisk alle jeg har sett ga det 8.

 

Men det ser veldig bra ut grafikk messig, tror dette kan bli et morsomt spill :thumbup:

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...