Gå til innhold

Avviser slutt på optiske drev


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bra!

 

Har alltid brukt Plextor, og har aldri flitt skuffet. Har den første Plextor CD-brenneren enda. En god gammel SCSI brenner, står i en server nå, og den fungerer enda... :)

 

Når prisen blir litt lavere kommer jeg også til å bytte ut min nåværende Plextor DVD-brenner med en Blu-ray brenner.

Lenke til kommentar
Når prisen blir litt lavere kommer jeg også til å bytte ut min nåværende Plextor DVD-brenner med en Blu-ray brenner.

7801328[/snapback]

 

Hvilken Plextor DVD brenner har du? Tror min NEC brenner døde i går, se jeg ser inn i muligheten å bytte den ut med en Plextor brenner. Har selv en Plextor CD brenner, men den leser ikke DVD'er, så hvis NEC brenneren er død, så står jeg uten et funksjonelt optisk drev.

Lenke til kommentar
Hvilken Plextor DVD brenner har du? Tror min NEC brenner døde i går, se jeg ser inn i muligheten å bytte den ut med en Plextor brenner.

7801437[/snapback]

Brenneren min heter PX-755A

 

Den brenner DVD+R i 16x, og DVD+R DL i 10x, samt DVD+RW i 8x. DVD-R bruker jeg ikke, men den støtter også det.

Lenke til kommentar
Tror du denne brenneren er et godt valg? Skal teste om brenneren min virkelig er død først, men den har oppført seg rart i det siste.

7801589[/snapback]

Denne er meget bra, litt nyere enn PX-755A.

Har selv 2x PX-760SA.

Vil anbefale SA fremfor A, ikke at dette har så stor betydning, men da slipper du i allefall de store kablene.

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37134

Endret av Dj Charlie
Lenke til kommentar
hvordan er PX-755A og PX-760SA til CD ripping? Slike ting er årsaken til at jeg helst vil velge Plextor på mitt neste drev også. Har nå bare en gammel 1640 Plextor samt en BenQ DW1640 som er god på andre ting.

7802174[/snapback]

 

Har selv PX-755A og er meget fornøyd med den til det meste. Men har ikke testa den særlig til CD-Ripping. Kan godt ta en liten test av det når jeg får tida. Har også oppdatert til nyeste firmware på den.

Lenke til kommentar
Gjerne det :) Har en slik en jeg muligens kan få tak i billig, og bytte med min gamle Plextor, men gidder ikke hvis den ikke er bra på ripping til bitperfect FLAC også på ripete plater.

7802471[/snapback]

 

Gi meg navn på program så kan jeg ta det med en gang. Noen analyse program jeg skal kjøre ved siden av?

Lenke til kommentar
Cazper:

Hmm kikk litt på denne guiden og se om du kan bruke det som henvises til der.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=208260&st=0

 

Evt. kan ATW kanskje komme med noen tips om testprogrammer? Atw?

7803727[/snapback]

 

EAC er et greit program til å se på hvorvidt spilleren er god til å lese synes jeg, man ser tydelig om spilleren sliter eller ikke, og ser hvor mange ganger den må prøve å lese om igjen (i secure mode vel og merke). Men man bør undersøke med litt forskjellig ripete plater for å få et greit inntrykk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt noen tester på min PX-755A (vet ikke hvor on-topic dette er):

Anyways:

 

EAC rip test av et track (dette var en ripefri, orginal musikkcd):

 

Er ikke sikker på at det er denne testen du ville ha. Men men....

eac-riptest.jpg

 

Nero SpeedTest (Samme skive):

 

nero-test.jpg

 

Nero Infotool:

 

nero-infotool.jpg

 

Kjører forresten på dette systemet:

 

Windows Vista Buisness Edition (X86, RTM)

AMD X2 4400+

Corsair TwinX 1024MB DDR433

Nforce4 SLI Hovedkort med nvidia IDE kontroller

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...