Gå til innhold

Trekker seg fra CD-/DVD-markedet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trekker de seg fra blueray også eller bare CD og DVD?

 

Hvor har Plextor sin produksjon og hovedkvarter? Andre produsenter klarer seg jo med lavere priser så da tyder det på at Plextor har høyere produksjonskostnader enn andre.

7779726[/snapback]

noshit..

 

 

Plextor har blitt kjent som en kvalitetsleverandør av optiske drev og sies å bruke dyrere komponenter enn de fleste konkurrentene
Lenke til kommentar

Simen, et eller annet sted må kostanden ligge når de lager kvalitetsprodukter.

 

Min første brenner var en plextor, og den brenner enda :)

 

Har hatt en del av de billigere produktene fra nec osv., og har opplevd at de rett og slett ikke vil mer etter noen få år med aktiv brenning.

Lenke til kommentar

dette kan nok øke prisene på dvd-brennere... lurer på om det er påtide og skifte ut den gode gamle trøskeren aopen brenneren jeg kjøpte på elkjøp for 300kr for noen år sia.

 

*p.s*

etter så og sjønne er det kun cd/dvd markedet som de trekker seg ut fra..

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

DarkZhade: Jeg tenkte på om høye lønnsutgifter til produksjon i et høykostland kunne være en av årsakene. De fleste (alle?) andre produsenter produserer i lavkostland i Asia.

 

AtW: Vi får håpe en av de andre produsentene ser muligheten til å lage en serie med high-end brennere.

Lenke til kommentar

Plextor har jo vært kjent for å lage kvalitetsprodukter, har ikke vært så overlegne på dvdbrennere, men de har alltid kjørt kvalitet og mye funksjonalitet, dette koster. Og med det prispresset som er så har de vel valgt å legge inn årene istedenfor å gå på akkord med kvaliteten.

Lenke til kommentar

Jeg gikk bevisst over til mer "middelmådige" produkter fra NEC ettersom jeg av en eller annen grunn fikk flere programvarerelaterte problemer(var mye tull med Nero) så lenge jeg brukte Plextor til brenning. Til slutt ble jeg så lei av å drive feilsøking og det å ha en brenner som kun funket i ny og né at jeg kjøpte mainstream. Etter skiftet har ikke jeg hatt noen nevneverdige problemer. Jeg har derimot ikke luktet på Plextor de to siste årene. Synd at konkurransen blir mindre.

 

Wollis.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar
Sånn går det når røkla foretrekker å kjøpe middelmådige produkter  :cry:

7779826[/snapback]

Det ahr vell ganske mye å si hva PC produsentene bruker, og det er ikke mange av de som er ute etter kvalitet, men pris...

7779836[/snapback]

Jeg kjøpte selv Plextor før, men problemet er at jeg ikke brenner nok til at det svarer seg å kjøpe slik kvalitet. En billig brenner varer i praksis for meg like lenge som en dyr Plextor brenner. Årsaken er rett og slett teknologiutviklingen, jeg har hvertfall kommet frem til at jeg uansett vil skifte brenner med visse intervaller uansett for å få med meg "siste nytt"(hvorfor sitte med en 2x DVD brenner når man kan brenne med 16x?) og da vil jeg heller kaste en nesten utslitt billig brenner enn en fullt brukbar høy-kvalitets Plextor brenner. Det er sikkert mange som faktisk har bruk for brennere med litt høyere kvalitet, men de kan kanskje få kjøpt av Plextor(de skulle jo bare redusere kraftig, ikke slutte) for noen kroner ekstra...

Lenke til kommentar

Plextor har nok den siste tiden blitt innhentet av flere hva angår kvalitet og funksjonalitet. Før i væla så hadde jo Plextor brennerer med funksjoner de andre ikke kunne tilby! Mens dagen situasjon er helt annerledes. Greia er jo litt at en brenner som er bygd for robust, er total waist of money! Den skal ikke holde lenger enn akkurat det som er nødvendig! Slik er den vestlige markedsøkonomiske modellen per i dag, dessverre for noen.

 

Har selv hatt 3 forskjellige plextor brennere men når jeg skulle kjøpe dvd brenner falt valget på en like god nec brenner for min del. Denne kan ryke 3x å jeg vil ha brukt like mye penger som om jeg skulle a ha kjøpt 1 plextor.

 

Plextor burde ha sett hvilken retning det bar, og heller søkt fusjonering/samarbeidspartner, enn å kjører hele skipet i grøfta.

Lenke til kommentar
Plextor har nok den siste tiden blitt innhentet av flere hva angår kvalitet og funksjonalitet. Før i væla så hadde jo Plextor brennerer med funksjoner de andre ikke kunne tilby!

 

Hvem kan i dag tilby overred into lead out/in og evnen til å lese alle typer audio-CD-kopibeskyttelse? Ingen andre en plextor som jeg vet, det finnes knapt nok noen som tilbyr overread alene engang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...