Gå til innhold

Flash 9 for Linux er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm... lest flere steder at flash 9 har et par barnesykdommer, håper disse fikses raskt... Også håper jeg at Opera snart kommer med en versjon som støtter flash 9 *sukk*

7742864[/snapback]

Hva mener du? Jeg har Flash 9.0.16.0 installert på min Opera 9.10 (build 8679). Har ikke et eneste problem med flash, så problemet må ligge hos deg. Eller på spesifikke sider som er små-mongo? :p

Lenke til kommentar
hmm... lest flere steder at flash 9 har et par barnesykdommer, håper disse fikses raskt... Også håper jeg at Opera snart kommer med en versjon som støtter flash 9 *sukk*

7742864[/snapback]

 

Det er strengt tatt flash som ikke støtter Opera, og ikke opera som ikke støtter flash.. Dvs, Opera bruker plugins beregnet på Firefox uten nevneverdige problemer. (Null problemer på Opera 9.10 og flash 9-plugin til firefox her ihvertfall)

Lenke til kommentar

Ja, enig. Eneste som mangler nå er at Adobe gir seg selv et spark bak og setter igang utvikling av programvare for 64-bit platform som x64. Adobe Photoshop og Adobe Flash kunne trenger en x64 versjon.

 

Autodesk har da klart det med sin Maya (som er et meget komplisert stykke programvare)? Hvorfor ikke Adobe med sin Photoshop og Flash?

Lenke til kommentar
Forresten, finnes det flash for de som bruker Unix?

7742454[/snapback]

 

Det finnes Flash for OSx, OSx er et UNIX basert operativsystem. Riktignok ikke UNIX sertifisert, men Apple ønsker å få OSx 10.5 sertifisert som SUS av open group (de som sertifiserer om et program kan kalle seg UNIX).

 

Det finnes ikke et system som heter UNIX, UNIX er en fellesbetegnelse for alle systemer som har utviklet seg fra Bell Labs sitt UNIX time sharing system. UNIX time sharing system altså det orginale UNIX eksisterer ikke lenger, så det vi i dag snakker om som UNIX er de systemene som stammer fra det. Det er SOLARIS, BSD og Mac OSx pluss en rekke operativ systemer som er for ikke pc baserte arkitekturer, data giganter som IBM og HP har blant annet sine versjoner.

 

LINUX er ikke en direkte avstammer av UNIX, men derimot en kopi. Men det er basert på samma prinsippene og oppbygningsmåte som UNIX.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Ja, enig. Eneste som mangler nå er at Adobe gir seg selv et spark bak og setter igang utvikling av programvare for 64-bit platform som x64. Adobe Photoshop og Adobe Flash kunne trenger en x64 versjon.

 

Autodesk har da klart det med sin Maya (som er et meget komplisert stykke programvare)? Hvorfor ikke Adobe med sin Photoshop og Flash?

7746378[/snapback]

 

Hva skal du med en 64 bit versjon av Flash? Tvilsomt at du trenger flere GB med ram til Flash!

Lenke til kommentar
Ja, enig. Eneste som mangler nå er at Adobe gir seg selv et spark bak og setter igang utvikling av programvare for 64-bit platform som x64. Adobe Photoshop og Adobe Flash kunne trenger en x64 versjon.

 

Autodesk har da klart det med sin Maya (som er et meget komplisert stykke programvare)? Hvorfor ikke Adobe med sin Photoshop og Flash?

7746378[/snapback]

 

Hva skal du med en 64 bit versjon av Flash? Tvilsomt at du trenger flere GB med ram til Flash!

7747585[/snapback]

Vel.. Jeg kjører Fedora Core 64bit, må derfor ha 64bit programvare. Så lenge ikke flash er 64bit, får jeg ikke kjørt det.

Lenke til kommentar
Ja, enig. Eneste som mangler nå er at Adobe gir seg selv et spark bak og setter igang utvikling av programvare for 64-bit platform som x64. Adobe Photoshop og Adobe Flash kunne trenger en x64 versjon.

 

Autodesk har da klart det med sin Maya (som er et meget komplisert stykke programvare)? Hvorfor ikke Adobe med sin Photoshop og Flash?

7746378[/snapback]

 

Hva skal du med en 64 bit versjon av Flash? Tvilsomt at du trenger flere GB med ram til Flash!

7747585[/snapback]

Vel.. Jeg kjører Fedora Core 64bit, må derfor ha 64bit programvare. Så lenge ikke flash er 64bit, får jeg ikke kjørt det.

7747603[/snapback]

Trodde FC6 64bit kjørte flash 32-bit greit jeg. Den gjorde iallefall det da jeg prøvde FC6 for et par måneder siden... Men, syns også det er synd at 64-bit versjoner nedprioriteres, nå lages det jo knapt en CPU som ikke er 64-bit.

Lenke til kommentar
Ja, enig. Eneste som mangler nå er at Adobe gir seg selv et spark bak og setter igang utvikling av programvare for 64-bit platform som x64. Adobe Photoshop og Adobe Flash kunne trenger en x64 versjon.

 

Autodesk har da klart det med sin Maya (som er et meget komplisert stykke programvare)? Hvorfor ikke Adobe med sin Photoshop og Flash?

7746378[/snapback]

 

Hva skal du med en 64 bit versjon av Flash? Tvilsomt at du trenger flere GB med ram til Flash!

7747585[/snapback]

Vel.. Jeg kjører Fedora Core 64bit, må derfor ha 64bit programvare. Så lenge ikke flash er 64bit, får jeg ikke kjørt det.

7747603[/snapback]

Trodde FC6 64bit kjørte flash 32-bit greit jeg. Den gjorde iallefall det da jeg prøvde FC6 for et par måneder siden... Men, syns også det er synd at 64-bit versjoner nedprioriteres, nå lages det jo knapt en CPU som ikke er 64-bit.

7747657[/snapback]

Ja kanskje det går alike vel.. :p Skal prøve etterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...