Gå til innhold

Blogg: Wii for alle, alle for Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er og en lykkelig eier av Wii, fikk den 8 Desember, og har i skrivende stund fullført Twilight Princess hele 3 ganger. Tror ikke det er et Zelda spill som har rørt meg så ved hjerte som Twilight Princess har klart. Trodde Ocarina of Time gjorde med 100% treffsikkerhet, men når jeg spiller Twilight Princess er jeg jammen meg i tvil. Men saken er i alle fall klar, Ocarina of Time er på VC, og er vel verd å laste ned og spille. Personelig eier jeg OoT på N64, så det slipper jeg.

 

Fint skrevet blogg. Wii har virkelig gjort det som prosjekt navnet tilsa, revolusjonert konsoll verden totalt, det til tross for sine få funksjoner og mangel på HD grafikk. Jeg synes det er en prestisje av Nintendo å forlate mainstream fokusen for konsoller, og faktisk t.o.m prestere fabelaktig godt. Hatten av for Nintendo.

 

Edit: Da leif i blogg er rettet, er quoten unødvendig :)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Titlene som er sluppet hittill er langt fra evige klassikere – men slik er det nesten alltid på en kliss ny konsoll.

 

Siden du ikke har prøvd Twilight Princess kan jeg informere deg om at utsagnet der er rive ruskende galt.

Her hadde det falt ut noe tekst i redigeringen. Sitatet skal naturligvis være: "Med unntak av The Legend of Zelda: Twilight Princess, er titlene som er sluppet hittill langt fra evige klassikere – men slik er det nesten alltid på en kliss ny konsoll."

Lenke til kommentar

Gleder meg til Wii er i hus så jeg, ungene og madammen kan kose oss. Grafikk bryr meg fint lite, jeg er vokst opp på 80 tallet hvor man styrte rundt på firkanter. Jeg vil ha spillopplevelse og innlevelse. Noe det ser ut som om Nintendo satser på.

 

Gleder meg virkelig og klassikerne skal helt klart lastes ned. Kommer vel til å spille de minst like mye. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg er en Norsk gamer, og jeg synes Wii bærer litt preg av å være en proof-of-concept konsoll, selv etter å ha brukt ganske mye tid med Wii, virker det i stor grad som en gimmick.

Nå skal det dog nevnes at jeg ikke har noen historie med Nintendo, så mange av titlene har ikke like stor appeal som det kanskje har for de som har vokst opp med Nintendo-maskiner.

 

Wii gir et godt førsteinntrykk, men når man kommer seg forbi de første par "Wow"-øyeblikkene, så sitter man igjen med senebetennelse.

Lenke til kommentar
Wii gir et godt førsteinntrykk, men når man kommer seg forbi de første par "Wow"-øyeblikkene, så sitter man igjen med senebetennelse.

 

Hm, etter vel 200 timer med Twilight Princess sitter jeg igjen med null og niks av smerte i handledde. Men etter vel 5 timer med tradisjonell kontroller, er jeg meget sliten i hele handa, spesielt ved tommelfeste.

 

Jeg kan ikke komme på en eneste konsoll som er tilnærmet Wii på noen mulige måter. Kontrollen har jeg aldri sett, ei heller måten man spiller spillene på.

 

Synes Wii er et friskt pust i konsoll verden, og leverer varen og litt til.

Lenke til kommentar

Jeg spilte wii sport: tennis og det må være noe av det morsomste jeg har prøvd. Var nesten som en slags simulator, og jeg satt igjen, akkurat som på en ordenltig tennisbane, med en sliten arm, men det kan jo være det var pga. mine overdrevne bevegelser :p noen jenter fra min klasse prøvde, og tviler på at de er så hekta på dataspill, men de ble helt hekta på dette.

Lenke til kommentar
Wii gir et godt førsteinntrykk, men når man kommer seg forbi de første par "Wow"-øyeblikkene, så sitter man igjen med senebetennelse.

 

Hm, etter vel 200 timer med Twilight Princess sitter jeg igjen med null og niks av smerte i handledde. Men etter vel 5 timer med tradisjonell kontroller, er jeg meget sliten i hele handa, spesielt ved tommelfeste.

 

Jeg kan ikke komme på en eneste konsoll som er tilnærmet Wii på noen mulige måter. Kontrollen har jeg aldri sett, ei heller måten man spiller spillene på.

 

Synes Wii er et friskt pust i konsoll verden, og leverer varen og litt til.

7728305[/snapback]

Der er jeg faktisk enig med deg, har ps2 og wii. Får vondt i tommelene på grunn av spakene. Man trenger heller ikke å ta store bevegelser på wii heller. Sitt ned og slapp av!

Lenke til kommentar

"Hvem skulle tro at man i 2007 fortsatt ville kose seg med disse gamle konsolltitlene."

 

Jeg har inntrykk av at emulering er ganske populært, så jeg tror det er mange som koser seg med gamle konsolltitler.

 

Ellers tror jeg personlig jeg venter på et litt mer modent spillbibliotek, lavere pris, og forhåpentligvis en versjon med litt mindre støy før jeg slår til. Selv om Wii ser relativt interessant ut, i mine øyne den mest interessante av de nye. PS3 er veldig dyr, og klarer meg greit uten x360 når man har PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda, emulering har gjort at mange har fått tak i klassikere, men dette har vært mer forbeholdt de som drev litt med data, så de som ikke liker å holde på så mye med data gidder vel heller ikke å laste ned og styre med emulering heller. Det elimineres ved VC, hvor du lett kan laste ned spill til konsollen, og lett få tilgang til dem.

 

Det ser og lovende ut på spillfronten til Wii, med f.eks mario galaxy, Metroide og Brawl på vei, samt at ryktene om Mario Kart Wii er kommet ut, noe som dog ikke er noe bombe. Det at enkelte selskapt og satser mer på Wii er positivt, som f.eks EA som oppretter eget studio for Wii og Ubisoft som vil satse godt på Wii.

 

Blir i alle fall spennende fremover og se hva som skjer. Synes og PS3 er alt for dyr, men om den kommer lavere i pris samt flere spill som appelerer til meg, så blir jeg kanskje å kjøpe den.

 

Men til nå er jeg fornøyd med Wii. Den leverer det jeg trenger i min konsoll værdag, og har vel gjort PCen litt overflødig siden jeg spiller mer på Wii enn PC for tiden.

Lenke til kommentar
Jeg spilte wii sport: tennis og det må være noe av det morsomste jeg har prøvd. Var nesten som en slags simulator, og jeg satt igjen, akkurat som på en ordenltig tennisbane, med en sliten arm, men det kan jo være det var pga. mine overdrevne bevegelser :p noen jenter fra min klasse prøvde, og tviler på at de er så hekta på dataspill, men de ble helt hekta på dette.

7728727[/snapback]

Det beste er egentlig hvordan Tennis (og de andre, i mer eller mindre grad) bringer frem en sikkelig mestringsfølelse etterhvert som man kryper oppover i gradene, og blir bedre og bedre til å treffe målet i treningsmodus. Følelsen av å taktisk slå en motstander ved å plassere ballen riktig (som krever faktisk fysisk trening) er helt priceless...

 

Jeg kan skrive under på at Sports appelerer til ikke-spillere, play history avslørte at kjæresten min hadde holdt på mens jeg var på jobb :D Hun har ikke det store til overs for spill...

Lenke til kommentar

Til og med kattungen til tanta mi er med på leken. Når de spiller baseball prøver den å fange ballen.

I går slo det meg at man kanskje ikke burde spille spill med kastebevegelser hvis man har hund (i hvert fall en stor en). Plutselig sitter man der med knust fjernsyn og forvirra bikkje og føler seg som en If-reklame ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...