Gå til innhold

Firefox tar innpå IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bruker IE til nøds når jeg må hente firefox/opera fra nettet.. aldrig hatt bruk for nettlesern ellers.. de som må bruke IE for at jobben krever det er vell noen av de.. men resten er sånne som "NEI jeg liker IE , her kjenner jeg meg igjen osv osv"... og ser INGEN av fordelene med å bruke noe som ikke er intrigrert i systemet...

Lenke til kommentar

En annen ting i denne sammenhengen som ikke kommer fram av statistikken er hvor mange ff-bruker og hvor mange ie-brukere har gjort et bevisst valg? Selvfølgelig, det er noen rundt omkring som vet godt at det finnes alternativer til ie og er i stand til å laste ned og bruke dem, men jeg tror at en stor andel av ie brukerene bare 'åpner internett' på maskinen sin og ikke har en anelse om at det finnes noen alternativer før evt en eller annen datakyndig bekjent får dem over på noe annet.

 

M.

Lenke til kommentar
Dette var en litt rar formulering:
Ferske tall fra selskapet Net Applications viser at IE fortsetter å tape terreng på bekosning av Firefox.

Det er vel ikke på bekostning av Firefox, men til fordel for Firefox.

Alternativt at Firefox vinner terreng på bekostning av IE.

7452957[/snapback]

På bekosning, står det i artikkelen faktisk :] Jeg har aldri hørt det ordet før, men det hørtes jo koselig ut for firefox.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er kjempefint at FF har så stort terreng. Det betyr jo at sider må lage en åpen standard. Slik at de kan kjøres bra både på FF og iexplorer. Jeg har prøvd nyeste iexplorer for å sjekke om den hadde mulighet til å erstatte FF for min del, jeg kom fram til at det var for lite for sent. Så jeg blir å fortsette å bruke FF.

 

Det som heller ikke komme fram av grafen. Er alle de som får beskjed av sysadmin at FF, nei, her er det iexplorer som skal kjøres. Alt annet er skummelt.

Lenke til kommentar
Trodde Opera stod litt sterkere enn 0.6% jeg...

7453053[/snapback]

Opera står ikke sterkt i forhold til andre...

Men tanken på at opera snart har 1% av alle de som sitter på nett er det ganske stor mengde egentlig :)

Vill tro opera kommer seg bedre ettervert. Men de er jo sterke på mobil fronten med opera mini :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, det første som skjedde etter jeg prøvde IE 7 var jo at hele browseren kræsjet.

Enormt bra førsteintrykk. Gikk rett tilbake til FF.

 

Men sant som sagt, smaken er delt. Jeg kan ikke si at jeg har hatt

flere virus/spyware e.l. med IE enn ved FF og vica versa.

Men at IE7 kommer med tabbed browsing, der må dem jo si takk

til dem som hadde det først...

Lenke til kommentar
En annen ting i denne sammenhengen som ikke kommer fram av statistikken er hvor mange ff-bruker og hvor mange ie-brukere har gjort et bevisst valg? Selvfølgelig, det er noen rundt omkring som vet godt at det finnes alternativer til ie og er i stand til å laste ned og bruke dem, men jeg tror at en stor andel av ie brukerene  bare 'åpner internett' på maskinen sin og ikke har en anelse om at det finnes noen alternativer før evt en eller annen datakyndig bekjent får dem over på noe annet.

 

M.

7452971[/snapback]

 

Nettopp. "Åpne Internett", den har jeg hørt før.

 

En venn av meg fikk en melding på MSN av en venninne hvor det sto "check this out" + en bildelink. Åpnet den (med standard browser, Firefox, som jeg har installert), men det skjedde ingenting. "For en drittbrowser", tenker han, og åpner den samme linken med IE.

 

Jeg blir sittende og fjernet virus hele natten.

 

Veldig surt, men fortsatt litt hyggelig at han endelig forstår at IE kan puttes i søppelbøtten.

Endret av user11
Lenke til kommentar
Trodde Opera stod litt sterkere enn 0.6% jeg...

7453053[/snapback]

 

Opera kan takke sin griske holdning i tidligere tider når de skulle ha betalt for browseren. Eller en haug med reklame på browservinduet...

 

Hvis de hadde kjørt gratis hadde de hatt mye mer markedsandeler enn nå...jeje. typisk norsk kan du si.

Lenke til kommentar
de er jo sterke på mobil fronten med opera mini
Åtte millioner bruker på 10 mnd (tall fra sjefen sjæl) er veldig imponerende, og vi vil nok se Opera Mini vokse betydelig fremover. :)

 

Når det kommer til Opera til desktop som det her er snakk om synes jeg også 0,6 % er lite, men alle slike undersøkelser har alltid en stor feilmargin (feks tidspunkt mht arbeidsuke/helgefri).

 

Uansett 0,6 % eller ikke kommer Opera garantert til å vokse i fremtiden. Ikke bare har den beste nettleseren også blir gratis, men litt mer langsiktig enn v9.10 skal Opera til desktop og Opera Mini kobles sammen. :yes:

 

And when it comes to the slightly, further into the future [plans], we’re adding the capability to synchronize things between the different offerings, whether you’re using Opera on the mobile or the desktop and the like, which is going to make the experience of utilizing the internet across platforms seamless.

 

kanskje en fin ting å ha som avstemning på hw.no en uke for å se om hoveddelen av opera brukere er norske eller ikke.
Hvorfor ikke? :) Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...