Gå til innhold

Velg operativsystem selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skal liksom jeg få tak i Windows Mobile 5 for så å legge det inn på mobilen? Eller Series 60?

 

Skulle gjerne lest litt mer om hvordan dette funker.

 

Missy TommeN: Mobilen på bildet er desverre ikke ekte, mange mange som har vist interesse for den når amobil har brukt bildet i artikler.

Lenke til kommentar

Verden går fremover :) Dette har jeg etterlyst i lang tid. At det kommer i Japan nå, betyr vel at Europa halter etter i slutten av 2008.

 

Hvordan skal liksom jeg få tak i Windows Mobile 5 for så å legge det inn på mobilen? Eller Series 60?

7197184[/snapback]

Hva er vitsen for MS å tilby Windows løst når det ikke finnes mobiler som støtter det uten at det er lagt inn på forhånd? Dette er nok en høna og egget-problematikk. Jeg tror nok Linux (symbian etc) vil spille rollen som joker og gi de første mulighetene til å bytte OS på mobilen. Microsoft kommer neppe til å tilby windows mobile løst før det er en betydelig kundeflukt over til Linux for mobiler.

 

Det hørtes ut som om nativ-OSet kjører virtualiseringsteknikker. Dette er da ikke akkurat supert for ytelsen. Jeg vil heller tro at det dreier seg om skall eller skins til det native operativsystemet, men er vanskelig å si uten mer teknisk informasjon.

7197221[/snapback]

Virtualisering trenger ikke gå merkbart ut over ytelsen til enkeltapplikasjoner så lenge det er minne nok til begge OSene.

Lenke til kommentar
Ligner litt på BenQ P51 da, hvis det hjelper :)

http://www.amobil.no/tester/cebit/sniktitt..._benq_p51/24209

Ikke mye, men litt

7203900[/snapback]

Nå er jo benQ på vei ut av europa da desverre.

7204208[/snapback]

 

jeg vet at dem nylig slo konkurs simens-delen dem kjøpte, men jeg vet ikke om det er synonymt med at dem trekker seg ut av det europeiske markedet.

 

og når det gjelder bytte av os på mobil så tviler jeg det vil ha mye utslag.

 

os i seg selv mister mer og mer mening fordi ett os alene kan gjøre veldig lite.

det er hva programvare en kan kjøre oppå oset som gir valg av ett spesifikk os mening.

 

er nettopp dette som holder windows på pcene rundt om. mens det meste av programvare i bruk på linux finnes i windows utgave også, er det en del programvare som en ikke får i linux utgave.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...