Gå til innhold

1 TB ekstern harddisk fra WD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lomz: Jeg synes ikke den veiledende prisen var så gal. Veiledende pris tar ofte høyde for en ganske god margin til butikken og moms, men på den andre siden så tas det ikke hensyn til at prisnivået i Norge er noe høyere enn i USA. For øyeblikket koster den billigste 1TB eksterne disken i prisguiden 4567kr (LaCie) og jeg tror WD sin kan bli merkbart billigere enn det. Kanskje 3990 kr eller noe sånt hos de billigste nettbutikkene.

 

Smeltelim: Det stemmer. Med Raid1 blir det 500GB lagringsplass (med en 500GB identisk kopi på den andre disken). En annen måte å sette dette opp på er å ha 1TB lagringsplass internt i PCen og 1TB sikkerhetskopi på den eksterne harddisken.

Lenke til kommentar
Er det meg, eller står diskene på hodet inni dette kabinettet, dersom kabinettet står korrekt vei på bildet ?

6997770[/snapback]

 

Spiller vel ingen rolle hvordan disken står, sålenge den får stå i fred når den er på.

 

For min del styrer jeg unna slike store disker pga den ugunstige prisen. Jeg har et rimelig stort kabinett med mulighet for 8+2 disker. Så da satser jeg heller på de mest prisgunstige diskene, dvs 320GB WD.

Eksterne harddisker er vel mest aktuellt for de som absolutt ikke har plass i kabinettet eller som trenger den portable fleksibiliteten, men da må man åpne lommeboka ekstra mye. Det jeg (og sikkert mange andre) har behov for er max lagringsplass, og det å betale såpass mye pr GB, vil gi stort verditap.

Lenke til kommentar
De to diskene kan settes opp i Raid 0 ("striping") for ekstra ytelse[...]

Er dette noe vits på en ekstern disk som er koblet til med USB2? Har et par eksterne disker hjemme, men ytelsen på dem blir alltid strupet av USB-tilkoblingen.

 

Men på Firewire 800 er det jo mulig at det har noe for seg. :hmm:

Lenke til kommentar
De to diskene kan settes opp i Raid 0 ("striping") for ekstra ytelse[...]

Er dette noe vits på en ekstern disk som er koblet til med USB2? Har et par eksterne disker hjemme, men ytelsen på dem blir alltid strupet av USB-tilkoblingen.

 

Men på Firewire 800 er det jo mulig at det har noe for seg. :hmm:

6999342[/snapback]

 

Hehe, søketiden blir jo større og når USB er en så stor flaskehals er det kanskje lurere og bare ha JABOD. Men dette er en UTROLIG bra nyhet. Skal lett kjøpe 1 til 3 disker av dette. Passe pris og passe mye plass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...