Gå til innhold

Google Talk åpent for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Mener å ha lest en plass at Google tenker på å gjøre deals med spillutviklere for å levere deres programmer inkorporert i spill. Det vil si at spill som Battlefield 2142 kan få automatisk snakkestøtte innbakt i spill-installasjonen, og man slipper ting som Ventrilo eller Skype i denne sammenhengen.

 

(Merk at dette kun var et illustrativt eksempel.)

 

EDIT:

 

Dette står fortsatt på Gmail sine sider:

 

Google Talk is in beta and requires a Gmail or Google Account username and password. If you don't have a Google Account or have not enabled your Google Account for Google Talk, sign up here.
Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Googletalk har glimrende lydkvalitet. Sluttet å bruke skype for et år siden og har aldri sett tilbake. Lydkvaliteten er betydelig bedre enn med skype; ingen forsinkelser, avbrytelser osv. Når voicemail og filoverføring kom ble den enda bedre :) lLiker bildeforhåndsvisningen når man drar et bilde inn i chatvinduet. Har også fått bruk for telefonsvareren ganske mange ganger, beskjedene kommer som mp3 filer til mottakerens epost.

 

Simen1, det tar deg under halvt minutt å finne det ut selv ;)

Google Talk uses an open protocol, XMPP, for the IM part, and it encourages the use of clients other than their own in connecting to the Google Talk service.As of the launch date, the Google Talk client is available only for Windows (2000, XP, Server 2003); users of other operating systems are provided with instructions for various popular Jabber clients, such as Psi or Miranda IM for older versions of Microsoft Windows, iChat or Adium for Mac OS X, and Gaim or Kopete for Unix-like systems. However, any program capable of using the Jabber protocol is sufficient, although the voice over IP service only works with the Google client. Google has released the VoIP portions as Jingle. In the 1.0.0.95 version Google Talk uses Speex for audio compression of voice. Google reports that they are working on adding new features such as supporting SIP in a future release.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_talk

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Mener å ha lest en plass at Google tenker på å gjøre deals med spillutviklere for å levere deres programmer inkorporert i spill. Det vil si at spill som Battlefield 2142 kan få automatisk snakkestøtte innbakt i spill-installasjonen, og man slipper ting som Ventrilo eller Skype i denne sammenhengen.

 

BF2 har jo innbakt voicecom...

Lenke til kommentar
Vil det Gtalk noen gang kunne konkurrere med MSN Messenger, og isåfall hvordan skal de kunne angripe monopolet messenger har?

 

6963420[/snapback]

 

Det jeg lurte på og... Sett bort i fra voice-biten (som jeg ikke bruker noe av), hvorfor skal jeg bruke Gtalk istedenfor Msn? Er Gtalk kompbatilbel med Msn? Eller må alle vennene mine gå over til Gtalk også? I så fall uaktuelt å bytte.

Lenke til kommentar
Vil det Gtalk noen gang kunne konkurrere med MSN Messenger, og isåfall hvordan skal de kunne angripe monopolet messenger har?

 

6963420[/snapback]

 

Det jeg lurte på og... Sett bort i fra voice-biten (som jeg ikke bruker noe av), hvorfor skal jeg bruke Gtalk istedenfor Msn? Er Gtalk kompbatilbel med Msn? Eller må alle vennene mine gå over til Gtalk også? I så fall uaktuelt å bytte.

6963490[/snapback]

 

Gtalk er ikke kompatibelt med MSN nei, men ved å bruke 3dje parts programvare som Miranda, så kan du kombinere flere IM-nettverk. F.eks jeg har både MSN og Gtalk gjennom dette programmet. Fordelen er at Miranda er gratis, har et stort community som stadig lager nye extensions og du får "2 i 1" dealen med at du slipper å ha både MSN og Gtalk. Dette gjør også at du minimerer minne bruken.

 

Det mest snedige med Gtalk er at det også er integrert i Gmail. Når du har gmail kontoen din oppe så kan du snakke med alle i kontakt lista gjennom nettleseren. Veldig snedig hvis du ikke har Gtalk installert på f.eks jobb pc'n.

Lenke til kommentar
Har selv testet Miranda og aMsn, men synes begge 2 var enten for dårlig GUI eller for mange bugs.
:!: og det kommer fra en som bruker ms msn (sikter til gui)

Jeg bare sluttet å bruke msn samtidig som jeg sendte ut epost til alle kontaktene mine at jeg kommer til å bruke gtalk som er integrert med eposten min, så skal folk chatte med meg vet de hvor de finner meg, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Har selv testet Miranda og aMsn, men synes begge 2 var enten for dårlig GUI eller for mange bugs. Jeg bruker derimot en av disse for å kunne bruke begge msn-adressene mine. (privat /jobb)

6963610[/snapback]

 

Kjenner meg godt igjen i dette her, men hvis du bruker mess.be patchen til msn kan du ha flere instanser oppe samtidig (og altså være logget inn med to forskj. kontoer, hvis det var det du mente).

 

Ellers vil jeg si som flere andre her; Hvordan skal dette kunne konkurere med msn når "alle" allerede bruker det? Eneste måten jeg kan se for meg er at google folka åpner for chatting mot msn kontakter på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg si som flere andre her; Hvordan skal dette kunne konkurere med msn når "alle" allerede bruker det? Eneste måten jeg kan se for meg er at google folka åpner for chatting mot msn kontakter på en eller annen måte.

6965671[/snapback]

Det skjer neppe over natta, for å si det sånn :(

 

Men på lengre sikt kan mye skje, bare tenk en del år tilbake i tid, da "alle" brukte ICQ. Idag er det nesten ingen som bruker det her i Norge. Så tidene forandrer seg, og en dag håper jeg toget går for MSN Messenger. Det er rett og slett idiotisk å basere seg på en slik proprietær standard. Omtrent som om Nokia styrte hele mobilmarkedet alene, og andre produsenter i beste fall måtte sitte og reverseengineere for å (delvis) kunne tilby kompatibilitet.

 

I andre steder av verden er situasjonen også annerledes, og MS har ikke et like klamt grep om IM-markedet overalt :thumbup:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
I andre steder av verden er situasjonen også annerledes, og MS har ikke et like klamt grep om IM-markedet overalt  :thumbup:

6965862[/snapback]

nå er det muligens millioner av brukere som ikke ser på det som et marked (spesielt med tanke på at de fleste programmene i den kategorien er gratis, noen også frie). Er dritt lei markedsspråkets inntog i alle sosiale sfærer, folk blir skikkelig hjernevasket Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...