Gå til innhold

Raskere produkter fra NextGenTel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de fremdeles mafiasystemet der man kan betale seg fremover i køen? "Club Gull" osv... At de i det hele tatt lanserte noe sånt med den elendige servicen de yter vitner jo on en enorm arroganse...

 

Synes også at det er tullete med en skog av forskjellige produkter, men regner kanskje med at de skal fase ut de produktene som ikke er ADSL2 etterhvert...

Lenke til kommentar
Glimrende at de nå gir muligheten til å velge mer opp-hastighet på bekostning av ned-hastigheten til samme pris.

 

F.eks:

3500 / 600 til 398,- vs.

2300 / 1100 til 398,-

 

Håper enda flere leverandører kommer med tilsvarende valgmuligheter.

6769213[/snapback]

 

Ja, selv om 1.1 mbit fortsatt er latterlig lavt, så er det et skritt i riktig retning, synkron hastighet er tingen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Evt. ennå bedre: At man betaler for en gitt hastighet og denne dynamisk fordeler opp/ned-forholdet etter behov. F.eks at en 4Mbit/s-linje kan levere 3,5 ned og 0,5 opp det ene øyeblikket og omvendt neste øyeblikk. :)

6769277[/snapback]

 

Joa, men det krever vel litt mer tekniske løsninger skulle man tro, og asymetriske linjer ser ut til å ha mye større problemer med påvirkning mellom de to hastighetene, har man mye upload på en asymmetrisk linje, så går downloaden skikkelig dårlig, det er nærmest et ikke-problem på symmetriske linjer.

 

AtW

Lenke til kommentar
glad jeg har fiber  :!: 

:tease:

6769321[/snapback]

Jeg å... ingen bekymringer :)

Hakona matata :p

 

Va skal vanlige folk med over en mbit i opplasting?

De som sender mail og leser avisa og laster ned en sang her og der...

jeg selv har 6mbit ut

Er kunn når jeg laster ned via torrent og dc at linja ut blir brukt i stor grad... ellers så er webserveren og counter strike serveren en minimalist på linja...

Lenke til kommentar

Nexgentel er igrunnen bare til å le av sånn egentlig!

 

Jeg har for tiden LOS(Nextgentel) og har begynt å se meg mektig lei av at los omtrent aldri klarer å sende ut regninger slik at de siden går ut og sender ut dobble regninger bare for å ta igjen de regningene som ikke kom ut! Så tenke jeg kunne prøve Nexgentel!(Jeg får ingen binding siden jeg går over til nextgentel! :p)

 

Vel jeg ringte den 8 denne måneden og fikk vite at det er ikke alle ting som stemmer som de sier... Men fint å kunne kjøpe seg fram i support køen :p hehe... Men kan jo ikke akkurat si at statiske pakker er noe jeg liker spesielt ikke de tingene det står * på og som det lenger nede står at ikke gjelder for ADSL2+ f. eks.

 

Vel uansett så sa de at det ant. vil ta rundt 3 uker og at det normalt ikke tok lenger tid en dette! hehe! Det kan også ta litt lengre tid pga. kapasitet problemer etc etc. Men uansett så burde det ikke ta lengre tid!

 

Vel jeg har nå ventet i over 3 uker uten å hørt noe ifra Nexgentel på mail ang. montering etc. Og forrige gang jeg ringte inn så var det "for tidlig" å få noen data(Det hadde forsåvidt "bare" gått 2 uker :p)

 

Ringte inn idag og sjekket og joda det hadde sent en mail til los mail adressen min(ok?!) vel for det første bruker jeg den sånn egentlig ikke og for det andre så har jeg overhode ikke fått noen mail i den(eller sagt at jeg vil bruke den mail adressen)... Vel uansett så fikk jeg henne til å lese opp mail adressen hun hadde og etter å lest "feil" på skjermen(Noen setter inn en L i etternavnet mitt av en eller annen grunn selv om jeg skriver etternavnet mitt! (DooH)...

 

Vel hun sa at i mailen så var det ikke noen dato for montering for dette var noe montørene sa ifra om når de så at de hadde tid i timeplanen sin(Bruker de timeplan?! :p) Vel jeg har passert 3de uke og er på vei til 4de, men jeg har ikke hørt noe om montering, brukernavn eller noe i det hele tatt! Føler meg virkelig som en respektert kunde!

 

Vel jeg jo ikke mer en 21år(Snart 22år :p). Men jeg føler ikke Nexgentel har rett til å behandle meg som en useriøs person for det om... sånn etter å vært kunde hos los i over 3 år uten en eneste purring! Men det er opp til de! Så skal nexgentel ha et tips så må det være: Bli voksne og kom dere ut av puberteten! Det er liksom kundene som betaler lønna deres så dere får verse god vise at dere setter pris på dem!

 

Men uansett så har jeg tenkt å gi dem en sjanse, men jeg har 1 fordel og det er at jeg ikke er bundet i 12mnd! Med andre ord så er det hasta la vista vist de ikke fikser på voksenhets nivået sitt og behandler kundene med litt mer respekt!

 

Nå høres jeg vel ut som den store sutreren, men jeg mener at en vist respekt/kvalitet har jeg krav på selv om jeg er en ny kunde etc.! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nexgentel er igrunnen bare til å le av sånn egentlig!

 

Jeg har for tiden LOS(Nextgentel) og har begynt å se meg mektig lei av at los omtrent aldri klarer å sende ut regninger slik at de siden går ut og sender ut dobble regninger bare for å ta igjen de regningene som ikke kom ut! Så tenke jeg kunne prøve Nexgentel!(Jeg får ingen binding siden jeg går over til nextgentel! :p)

 

Vel jeg ringte den 8 denne måneden og fikk vite at det er ikke alle ting som stemmer som de sier... Men fint å kunne kjøpe seg fram i support køen :p hehe... Men kan jo ikke akkurat si at statiske pakker er noe jeg liker spesielt ikke de tingene det står * på og som det lenger nede står at ikke gjelder for ADSL2+ f. eks.

 

Vel uansett så sa de at det ant. vil ta rundt 3 uker og at det normalt ikke tok lenger tid en dette! hehe! Det kan også ta litt lengre tid pga. kapasitet problemer etc etc. Men uansett så burde det ikke ta lengre tid!

 

Vel jeg har nå ventet i over 3 uker uten å hørt noe ifra Nexgentel på mail ang. montering etc. Og forrige gang jeg ringte inn så var det "for tidlig" å få noen data(Det hadde forsåvidt "bare" gått 2 uker :p)

 

Ringte inn idag og sjekket og joda det hadde sent en mail til los mail adressen min(ok?!) vel for det første bruker jeg den sånn egentlig ikke og for det andre så har jeg overhode ikke fått noen mail i den(eller sagt at jeg vil bruke den mail adressen)... Vel uansett så fikk jeg henne til å lese opp mail adressen hun hadde og etter å lest "feil" på skjermen(Noen setter inn en L i etternavnet mitt av en eller annen grunn selv om jeg skriver etternavnet mitt! (DooH)...

 

Vel hun sa at i mailen så var det ikke noen dato for montering for dette var noe montørene sa ifra om når de så at de hadde tid i timeplanen sin(Bruker de timeplan?! :p) Vel jeg har passert 3de uke og er på vei til 4de, men jeg har ikke hørt noe om montering, brukernavn eller noe i det hele tatt! Føler meg virkelig som en respektert kunde!

 

Vel jeg jo ikke mer en 21år(Snart 22år :p). Men jeg føler ikke Nexgentel har rett til å behandle meg som en useriøs person for det om... sånn etter å vært kunde hos los i over 3 år uten en eneste purring! Men det er opp til de! Så skal nexgentel ha et tips så må det være: Bli voksne og kom dere ut av puberteten! Det er liksom kundene som betaler lønna deres så dere får verse god vise at dere setter pris på dem!

 

Men uansett så har jeg tenkt å gi dem en sjanse, men jeg har 1 fordel og det er at jeg ikke er bundet i 12mnd! Med andre ord så er det hasta la vista vist de ikke fikser på voksenhets nivået sitt og behandler kundene med litt mer respekt!

 

Nå høres jeg vel ut som den store sutreren, men jeg mener at en vist respekt/kvalitet har jeg krav på selv om jeg er en ny kunde etc.! :dontgetit:

6769528[/snapback]

 

Skal ikke si at NGT er noe å skryte av men det der med at de må vokse opp å begynne å behandle deg som en voksen må jo være noe av det største idiotiske pølsevevet jeg har lest her... Tror du virkelig de driter i deg fordi du "bare" er 21år. Du er mynig og de har lov å ta penger fra deg, så selvfølgelig vil de ha deg som kunde. Problemet nå er at NGT er i en overgangsfase der de overtar over 10000 ADSL kunder ifra los og montørene har derfor "timeplanene" (som bare er en måte å referere til arbeidsdagen sin) fulle...

Bare purr litt på så får du nok linja di opp å gå.

Lenke til kommentar

Stapp en b*ttplugg langt oppi min bakpart at NGT har blitt bedre på kundeservicen sin!

 

Jeg har venta i OVER 2 mnd på internettet mitt. Det tok over 1 mnd før de hadde funnet en linje jeg kunne bruke, så 2 uker før en montør var ledig. 2 dager etter skulle jeg få ADSL routeren på døren av posten, men de kom aldri (dette er ikke NGT sin feil, I know) Når jeg 2 dager etter dette igjen var nede på posten for å hente routeren, sprang jeg nesten hjem for å sette den opp. Etter å prøvd litt forskjellige kobling metoder (til og med sjekket bruksanvisningen :blush: ) Så ringte jeg telefonsupport, ventet i 15-20min før en halvsåvende "support" teknikker svarte meg.

 

 

Eneste han spurte var om jeg hadde koblet rett og ville at jeg skulle resette routeren. Når dette ikke virket, sa han at en montør måtte komme og sjekke linjen en gang til. Denne telf samtalen på 15 min vente tid og 5 min tale, resulterer i at jeg må nokk en gang vente på en montør skal komme før jeg for internett. Jeg har sendt sikkert nermere 30 "kontaktsjema" til NGT siden jeg bestilte internett den 26 juni og spurt om status og hva som tar tid. Ikke EN gang har jeg fått inntrykket av at de bryr seg over at dette nå har tatt over 2 mnd.

 

Grunnen til at jeg ikke har avbestilt dette abn er at jeg har hatt NGT i 3 år nå uten en eneste nede dag eller problemer med hastigheten. Pluss det at jeg skal få 20mbit da ;)

 

Mvh

bIsk0p

Lenke til kommentar
Stapp en b*ttplugg langt oppi min bakpart at NGT har blitt bedre på kundeservicen sin!

 

Jeg har venta i OVER 2 mnd på internettet mitt. Det tok over 1 mnd før de hadde funnet en linje jeg kunne bruke, så 2 uker før en montør var ledig. 2 dager etter skulle jeg få ADSL routeren på døren av posten, men de kom aldri (dette er ikke NGT sin feil, I know) Når jeg 2 dager etter dette igjen var nede på posten for å hente routeren, sprang jeg nesten hjem for å sette den opp. Etter å prøvd litt forskjellige kobling metoder (til og med sjekket bruksanvisningen  :blush: ) Så ringte jeg telefonsupport, ventet i 15-20min før en halvsåvende "support" teknikker svarte meg.

 

 

Eneste han spurte var om jeg hadde koblet rett og ville at jeg skulle resette routeren. Når dette ikke virket, sa han at en montør måtte komme og sjekke linjen en gang til. Denne telf samtalen på 15 min vente tid og 5 min tale, resulterer i at jeg må nokk en gang vente på en montør skal komme før jeg for internett. Jeg har sendt sikkert nermere 30 "kontaktsjema" til NGT siden jeg bestilte internett den 26 juni og spurt om status og hva som tar tid. Ikke EN gang har jeg fått inntrykket av at de bryr seg over at dette nå har tatt over 2 mnd.

 

Grunnen til at jeg ikke har avbestilt dette abn er at jeg har hatt NGT i 3 år nå uten en eneste nede dag eller problemer med hastigheten. Pluss det at jeg skal få 20mbit da ;)

 

Mvh

bIsk0p

6769699[/snapback]

 

 

Det er ventetiden på kundeservicen som har blitt bedre. Men også kundeservicen kan ha blitt bedre selv om du opplever problemer. Jeg har alltid fått den hjelpen jeg trengte fra dem, og ikke alltid lang vente tid heller.

 

Husk det beste ordtaket noensinne: "Shit Happends!"

Lenke til kommentar
At Nextgentel og andre aktører får holde på slik de driver synes jeg er dårlig.

linja burde være 1:1 og ikke noe annet tull

6769659[/snapback]

 

Når du serier 1:1 så mener du hastighet opp og ned burte være lik?

 

Det er ikke deres skyld, det er faktisk ADSL i seg selv om gir ulik hastiget opp og ned. Skal du ha lik inn og ut hastighet så må du ha SHDSL, som er bedrift versjonen.

Lenke til kommentar
At Nextgentel og andre aktører får holde på slik de driver synes jeg er dårlig.

linja burde være 1:1 og ikke noe annet tull

6769659[/snapback]

 

Når du serier 1:1 så mener du hastighet opp og ned burte være lik?

 

Det er ikke deres skyld, det er faktisk ADSL i seg selv om gir ulik hastiget opp og ned. Skal du ha lik inn og ut hastighet så må du ha SHDSL, som er bedrift versjonen.

6769807[/snapback]

 

Det blir jo som å si at det ikke er veimyndighetene sin skyld om en vei et sted er malt med 3 felter en vei, og 1 felt den andre. De velger jo selv om de skal implmentere synkron eler asynkron hastighet, at de velger å implmentere asynkron hastighet er aktørene sin skyld, det er ikke noe med kobberet i seg selv som tilsier at det må være asynkront.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...