Gå til innhold

Apple fullstendig over på Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
prisen i norge er vel på rundt 22 000 for standard konfigurasjon... litt høyt for mannen i gata, men for de som trenger det får man mye maskin for pengene.

6633440[/snapback]

22k for en arbeidsstasjon er vanlig pris? Den er ikke ment for mannen i gata uansett. Det skal vel iMac, Mac Mini og de bærbare dekke? Dog burde Apple vurdert å lansere en versjon med E6600? Vet hvertfall at jeg foretrekker tower kabinett på stasjonære fremfor iMac og Mac Mini løsningene, men det er nok ikke meg Apple tjener penger på uansett :)

 

Apple er virkelig i slaget for tida. Så introduksjonen av Leopard i går og det ser veldig lovende ut. Tror Apple og OSX møter en lys framtid.

Ja, det virker som om Apple har funnet sin plass i markedet og ser dessuten ut til å være relativt offensive.. noe man selvsagt må være i dette markedet for å overleve. Satsningen på x86 CPUer vil nok vise seg å være ett smart valg, nå er de også med på ytelseskappløpet og kan vel også bruke enda flere standardkomponenter enn før.

Lenke til kommentar
Apple burde jo også lansere noe med Conroe også, ikke bare Woodcrest? Altså en desktop, ikke workstation..

6634056[/snapback]

 

 

Woodcrest har jo alt som Conroe har, bare litt ekstra vel ? så hvorfor trenger man

Conroe da? borsett fra prisnivået kanskje :p

6634126[/snapback]

Det er jo det jeg mener, akkurat det samme bare mye dyrere

Lenke til kommentar

Woodcrest har blant annet høyere FSB, 1333Mhz mot 1066Mhz hos Conroe, ikke at det gjør så store utslag i praksis :-)

 

Synes de nye Pro maskinene er svært interessante, og prismessig er de gunstig i forhold til arbeidsstasjoner fra Dell og HP med tilsvarende lik konfigurasjon :-)

 

OS X 10.5 Leopard virker også svært spennende, morsom den sammenligningen de kjørte på keynoten mellom Vista og OS X, selv om engelsken til han franskmannen var relativt dårlig ;-)

 

Sitter på 3 dual G5 systemer som skal byttes ut i løpet av høsten, så jeg gleder meg til å få disse nye Mac Pro maskinene i hus, men er spent på støynivået.

Vet at woodcrest krever relativt lite strøm og dermed kjøling, men om man skal oppgradere grafikken, så vil jo de løsningene også lage en del støy :-)

Drømmen er selvfølgelig Nvidia FX4500 med 2 stk 30" skjermer, men budsjettet tillater nok ikke det dessverre ;-)

 

Eneste jeg venter på nå, er at Adobe kommer Creative Suite for Intel Mac, så man slipper å bruke Rosetta :-)

 

Arcade

Lenke til kommentar
Sitter på 3 dual G5 systemer som skal byttes ut i løpet av høsten, så jeg gleder meg til å få disse nye Mac Pro maskinene i hus, men er spent på støynivået.

 

6634253[/snapback]

 

Hva bruker du disse tre G5ene til? jeg vil også gjøre noe som krever 3 heftige maskiner :D

Lenke til kommentar

Husk at WWDC, står for world wide developer conf. Ikke World wide man på gaten conf. Derfor er det bare Mac Pro som kommer samt cine. display. Alt det andre kommer en annen gang, på en annen konferanse. Der eks så vil alle maskinen som har Core duo nå få Melrom eller Conore spørs om det er desktop eller laptop.

 

Caveman: En stor forskjell er at du ikke kan ha conor i dual settup. Derfor har de wodcrest samt FD-RAM, som er vel ECC vil jeg tro. Å ha 12GB uten ECC er som å leke Russisk rullet der alle kulene er i, en dumt ting å gjøre. Der apple er den første produsent jeg har sett med det, rett på meg om jeg tar feil.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Apple burde jo også lansere noe med Conroe også, ikke bare Woodcrest? Altså en desktop, ikke workstation..

6634056[/snapback]

 

 

Woodcrest har jo alt som Conroe har, bare litt ekstra vel ? så hvorfor trenger man

Conroe da? borsett fra prisnivået kanskje :p

6634126[/snapback]

 

 

skal man ha to fysiske CPUer, så duger ikke Desktop CPUer. Da er det Workstation CPUer som må til :)

Lenke til kommentar
Men dette burde jo bli en genial maskin egentlig. Kjør OS X og windows XP på den...switch over på XP hvis man har spill som man ikke kan spille på OS X....najs...

 

Frankie

6634782[/snapback]

 

Trenger jo ikke bytte til windows engang, WoW går på mac, og det er vell ikke noen andre spill i verden? :o

 

 

Må si jeg har venta på dette ei stund nå. Tror det blir quad 2.66 med 2gig ram og radeon x1900 på meg, men må vell sjekke bank kontoen først :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...