Gå til innhold

ATI planlegger Radeon X1700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så gjenstår det å se om det utkonkurrerer 7600GT (som yter ganske bra). Uansett så bør ATi prøve å konkurrere på pris (dvs godt under 1500kr), men det blir heller ikke lett, ettersom det tar litt tid å få presset prisene ned (og dette kortet er ikke i salg ennå engang...).

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
80 nanometer høres bra ut. GDDR minne likeså. Kan denne GPU'en vekke liv igjen i en gammel maskin?

6505845[/snapback]

 

Hei.

 

Ja jeg lurer også på hvordan dette kortet er iforhold mitt "gamle" Ati X800XT PE.

Lurer også på om det er noen som vet om det nye nvidia 7800gs eller hva det heter som er i AGP format er raskere en X800XT PE ?

 

Har Pentium 4 3.6ghz så jeg mener det skal enda fer litt futt i den gamle burken min.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
tror alle de nye kortene er låst pga  pci-agp brua, den tåler ikke mere enn 400 mhz, så det er mulig at ditt gamle x800 kort er bedre.

6506350[/snapback]

 

Ja for det virka litt rart.

Er en kompis som har amd 64 prosessor og han har det nyeste 7800gs eller hva det heter.

Og jeg har mer fps i samme spill med samme aa og af settings.

 

virka bare så rart med et så nytt kort

Lenke til kommentar
tror alle de nye kortene er låst pga  pci-agp brua, den tåler ikke mere enn 400 mhz, så det er mulig at ditt gamle x800 kort er bedre.

6506350[/snapback]

Hva er det du mener begrenses til 400MHz?

 

Hverken PCIe-bussen eller AGP-bussen er jo i nærheten av 400MHz og ingen av disse er jo noen merkbar ytelsemessig flaskehals.

Lenke til kommentar

Jeg som trodde jeg hadde kjøpt det siste agp kortet som hadde ytelse nok til å skremme liv i maskinen.

 

tror alle de nye kortene er låst pga  pci-agp brua, den tåler ikke mere enn 400 mhz, så det er mulig at ditt gamle x800 kort er bedre.

6506350[/snapback]

 

Hva mener du? x800 kortet mitt har også en slik bro. Husker ikke hva jeg har klokket til i farta, men jeg mener å huske det var over 400Mhz både på core og minne..

Lenke til kommentar
tror alle de nye kortene er låst pga  pci-agp brua, den tåler ikke mere enn 400 mhz, så det er mulig at ditt gamle x800 kort er bedre.

6506350[/snapback]

Hva er det du mener begrenses til 400MHz?

 

Hverken PCIe-bussen eller AGP-bussen er jo i nærheten av 400MHz og ingen av disse er jo noen merkbar ytelsemessig flaskehals.

6506720[/snapback]

 

Nope agp bussen kjører vel på 66mhz om jeg ikke tar feil, så jeg vil

også ha litt mer info om dette.

 

men muligt jeg også har hørt at di ikke klare tyne raskere gpu igjennom

den eksisterende agp porten.

Lenke til kommentar

Greit med kort for AGP kort, men det irriterer meg utrolig grenseløst at ikke kortene blir produsert med 256bit minnebus slik at de faktisk har muligheten til å kunne yte noe av betydning. Regner med at de prøver å skape et narrativ om at pci-E busen er så utrolig mye bedre enn AGP...

 

Husker bla hva som skjedde da jeg byttet inn mitt radeon 9700 pro med et xfx geforce 6600gt. Doom3 kjørte for full guffe bla nyere teknologi, mens morrowind hakket og var tregt som sirup siden ikke 6600gt hadde krefter nok til å presse gjennom grafikken p.g.a. 128bit minnebusen.

:nei:

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar
Greit med kort for AGP kort, men det irriterer meg utrolig grenseløst at ikke kortene blir produsert med 256bit minnebus slik at de faktisk har muligheten til å kunne yte noe av betydning. Regner med at de prøver å skape et narrativ om at  pci-E busen er så utrolig mye bedre enn AGP...

 

Husker bla hva som skjedde da jeg byttet inn mitt radeon 9700 pro med et xfx geforce 6600gt. Doom3 kjørte for full guffe bla nyere teknologi, mens morrowind hakket og var tregt som sirup siden ikke 6600gt hadde krefter nok til å presse gjennom grafikken p.g.a. 128bit minnebusen.

:nei:

6507285[/snapback]

 

Er så sinnsykt enig!

 

Fatter ikke at de lager nye AGP kort nå, som skal ha okay ytelse i spill med kun

128bit minnebuss. Det er rett og slett irriterende!

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

Dette kortet har sikkert like god eller bedre "memory-bus" enn mitt gamle Radeon 8500 likevel. :!:

 

Ser at et 8500LE kort ihvertfall har 8 GB/s minnebåndbredde. Hva nå det måtte konverteres til i Mbit.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...