Gå til innhold

SSGC - et strategisideprosjekt


Anbefalte innlegg

Skrevet av Orresnei og The Strategy-player

Historie:

Jeg og flere andre begynte i vinter med et spennende prosjekt som etterhvert ble kalt STWC. STWC er en forkortelse for Scandinavian Total War Community og forklare kort og godt hva vi ville drive med. Vi hadde visjoner om en side hvor Total War-fans kunne samles. På denne siden skulle vi ha omtaler, intervjuer, features og mer relatert de svært så fine Total War-spillene.

Vi jobbet lenge med å bestemme hvordan siden skulle være, hvilken webhost vi skulle bruke og hva de forskjellige medlemmene i prosjektet skulle gjøre. Lenge var det laber aktivitet rundt dette prosjektet, men nå i sommerferien skjøt det fart som aldri før. Nye beslutninger ble tatt, nye ideer kom fram og ikke minst. Vi hadde begynt å designe side og sette opp et forum.

Nå har det seg midlertidig slik at Snorre (Aka Orresnei) kom med denne lille fikse ideen sin om at vi burde utvide feltet vårt fra kun Total War-spillene til strategispill generelt. Medlemmene av dette prosjektet tenkte at dette kunne være en god ide (Selvfølgelig). Prosjektet ble med dette døpt om til SSGC, Scandinavian Strategic(al) Gaming Community. Og det er her dere kommer inn.

Vi er forløplig bare x medlemmer, hvilket er for lite for et slikt prosjekt. Vi ønsker derfor nye medlemmer til dette prosjektet, som kan hjelpe oss med å skrive artikler, samle informasjon og ikke minst hjelpe oss med design.

Hvordan kan jeg bli med i prosjektet?

Vi har flere ledige stillinger og de skal fylles opp.

Skribent:

En side som denne må ha mye stoff for å bli populær, og noen må selvfølgelig også skrive dette stoffet. Som skribent må du beherske norsk og engelsk godt. Du vil hovedsaklig skrive artikler på norsk, men etterhvert kan det også bli aktuelt med intervjuer og da er engelsk påkrevd. Foruten dette må du kunne holde tidsfrister, avtaler og du må være til å stole på. Sist, men ikke minst må du ha stor interesse av strategispill, enten det er avanserte strategispill som Manasass eller om det er mer enkle strategispill som Battle for Middle Earth og lignende.

Designer:

Som designer skal du hjelpe til med å lage forumdesignet, samt sidedesignet. Det er påkrevd at du kjenner til Simple Machines Forum og/eller Joomla dersom du ønsker å være med i designertroppen vår. Vi vil ha folk som kan skape eget design etter tidsepoker som middelalderen, den feudale-tidsalderen i Kina osv. Siden vil i begynnelsen primært bare ha et design. Men etterhvert som vi vokser vil vi ha flere design som kan tilfredstille våre leseres behov.

Koder:

Som koder vil du være med på å lage flere funksjoner på vår side, samt utbedring av forumet om dette blir nødvendig. Som koder må du kjenne til PHP, CSS, HTML og gjerne MySQL-databaser også.


Medlemmer:
The Strategy-player (#fjernet#): Nestleder (Forum-sjef) --> fjernet@epost
Eirikeb (#fjernet#): HTML- og CSS-koder og grafisk designer (Community-manager) --> fjernet@epost
Marley: PHP og Javascript -koder --> #fjernet#
Commando_Sondre (#fjernet#): Bidragsyter, designer/utvikler og skribent --> fjernet@epost
cun (#fjernet#): Bidragsyter (Skribent - Historie-ekspert) --> fjernet@epost
#fjernet# (Hittil ukjent): Ledende designer

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

 


Praktiske opplysninger:


Valg av web-host er forløplig satt til JaguarPC. For mer informasjon se i skul-boksen.

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Good luck, have fun ;)

 

Skulle egentlig ikkje denne siden være ferdig til sommerferien? (har ikkje lest gjennom alt sammen)

 

og no når dere utvider, vil vel ventetiden bli betraktelig lengre?

6394239[/snapback]

Nei, ventetiden vil ikke bli lengre. Det eneste som forandrer seg er egentlig at vi tar inn flere skribenter. Og vi vil få en større brukermasse.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke lese gjennom hele 1.post, men har et par spørsmål:

#Hva får man igjen for å delta? Kun 'æren' av å få skrive for en side som man enda ikke vet om kommer til å bli noen suksess?

#Hva slags stillinger er dere ute etter å la folk få? Er det f.eks. aktuelt at jeg får låne en fullversjon av et spill for å debugge i håp om å finne cheatcodes, eller i håp om å få laget en crack? Eller er dere kun ute etter folk som vil skrive om nyhetene i bransjen?

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke lese gjennom hele 1.post, men har et par spørsmål:

#Hva får man igjen for å delta? Kun 'æren' av å få skrive for en side som man enda ikke vet om kommer til å bli noen suksess?

#Hva slags stillinger er dere ute etter å la folk få? Er det f.eks. aktuelt at jeg får låne en fullversjon av et spill for å debugge i håp om å finne cheatcodes, eller i håp om å få laget en crack? Eller er dere kun ute etter folk som vil skrive om nyhetene i bransjen?

6398291[/snapback]

I begynnelsen vil man ikke få så himla mye for å være med i prosjektet. Man får mellom 100 og 200 MB plass på web-hotellet med eget subdomene og ftp-konto til denne. Man får en pop3-mail til siden og en til private formål. Ellers går det mye i dugnad da ingen av medlemmene har penger å gi bort til andre. Dessuten vil skribenter som skriver omtaler av forskjellige spill få gratis anmeldereksemplarer av spill som de da mest sannsynlig får beholde. Dette forutsetter at siden blir bra og at jeg greier å få i stand en avtale med de nordiske/norske utgiverne av de forskjellige spillene.

 

Forøvrig er det ønskelig at hvert prosjektmedlem betaler for web-hotellet og domenet da dette koster en del penger. Dersom siden skulle bli en suksess vil reklameinntektene i begynnelsen gå til å dekke web-hotell og andre utgifter. Etter dette vil skribenter få en slant med penger for hver artikkel de skriver.

 

Anngående dette med å finne cheatcodes er jo det en mulighet. Men det å få laget en crack er nok noe vi ikke vil gjøre da mange spillutgivere og utviklere ikke er så glad i, og vi vil jo helst ha utgiverne på vår side. Ikke som fiender.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Prosjektet høres digg ut! Har dere et utkast til hvordan siden vil se ut?

6398760[/snapback]

Ikke enda nei. Eller, vi har hatt mange utkast, men ingen som vi har tatt vare på. Men det kommer til å bygge seg på et bestemt oppsett. Men designet blir forhåpentligvis ferdig om to uker elns. Kanskje mer avhengig av hvor lang tid vi bruker på å skinne/lage nytt design til et Joomla template.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Bra initiativ! Jeg elsker gode strategispill, og kommer definitivt til å bli medlem.

 

 

Noen andre som gleder seg til SUPREME COMMANDER?!

6405083[/snapback]

Bare medlem? Hvorfor ikke bli skribent i samme slengen? :p

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke for meg at det vil ta lenger tid nå når vi utvider, jeg tror utviklingen vil gå raskere!

Jeg ser for meg at vi har en middelmådig side oppe og går i høst, og at siden er kraftig forbedret og utvidet til etter nyttår.

 

Forresten skal jeg og Snorre lage en videoomtale av M2TW i julen (så sant ingenting hindrer oss). Så dette er også noe vi skal tilby. (videoomtaler)

Må man forresten ha lov av utvikler/utgiver til å lage videoomtale?

 

Men nå må vi vite hvem som er med oss. Jeg har yst til at vi tar et møte på tirsdag og onsdag for alle som vil komme. Men vi trenger nok en irc -kanal, noen som kan sette det opp?

 

edit; ikke fått igjen nett enda, bare en snartur hos kamerat

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Bra initiativ! Jeg elsker gode strategispill, og kommer definitivt til å bli medlem.

 

 

Noen andre som gleder seg til SUPREME COMMANDER?!

6405083[/snapback]

Bare medlem? Hvorfor ikke bli skribent i samme slengen? :p

6406186[/snapback]

 

Ja, hvorfor ikke egentlig? Jeg vet ikke om jeg har tid, og da vil det være dumt å forlove seg.. Jeg får vurdere det nærmere når siden er oppe og går.

Lenke til kommentar

Hadde vært artig å være skribent, spiller egentlig bare strategi. Var forresten en av de 200 beste i Age of Empires 2 da det herja som verst, så jeg har kanskje noe å bidra med... :hmm:

 

 

 

 

 

EDIT: passer seg dårlig med masse leif midt i teksten der jeg foreslår meg selv som skribent :p

Endret av _Glory_Host
Lenke til kommentar
Hadde vært artig å være skribent, spiller egentlig bare strategi. Var forresten en av de 200 beste i Age of Empires 2 da det herja som verst, så jeg har kanskje noe å bidra med...    :hmm:

 

 

 

 

 

EDIT: passer seg dårlig med masse leif midt i teksten der jeg foreslår meg selv som skribent  :p

6414211[/snapback]

Hehe. Om du har lyst til å bli skribent skal nok dette gå! Har forøvrig noen tanker i hodet om å ha en retrospalte der man skriver om opplevelsene man hadde med gamle strategispill. Ellers skal det ordnes masse forskjellig, så kommer tilbake til innhold når selve siden begynner å komme på plass.

 

@Nordoleum: Selvfølgelig er tråden fin. Jeg er svært dyktig til å sette opp fine tråder i IPB-forumer ;)

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snorre er på hytte og jeg er litt utilgjengelig de neste ukene.

 

Men jeg vil at vi skal få i stand et møte, alle som kan tenke seg å bidra med noe sier fra her. Jeg skal prøve å fikse et møtested hvis ingen får satt opp IRC -kanal.

 

Vi trenger flere tilbakemeldinger på dette prosjektet. Jeg minner om at når prosjektet er noenlunde oppe og går igjen skal det bli sendt ut minst en mail i uken til medlemmer.

 

Preben

Lenke til kommentar

Jeg er nå hjemme og det å skrive på tastatur føles igjen helt mongo. Hvorfor blir den følelsen ukjent i løpet av en uke? Nei det er ikke godt å vite. Uansett, jeg er nå her igjen klar til å ta i mot gode forslag og annet som måtte være av relevans for prosjektet. Samtidig blir jo dette en nødvendig bump.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...