Gå til innhold

Nytt Firefox-tillegg fra Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for de "paranoide" er det bare å holde seg unna. jeg siterer en bruker fra fileforum:

Google want you to set up account with them before you can use their extension, why? No to hard to understand.......

My advice is to Don't send ANYTHING to nobody outside your own computers. Send your settings manually across your computers by hand!

Lenke til kommentar
for de "paranoide" er det bare å holde seg unna. jeg siterer en bruker fra fileforum:
Google want you to set up account with them before you can use their extension, why? No to hard to understand.......

My advice is to Don't send ANYTHING to nobody outside your own computers. Send your settings manually across your computers by hand!

6279765[/snapback]

 

Ja, ikke så uventet at google plukker opp litt info, det gjør jo de fleste programmene deres...

 

AtW

Lenke til kommentar

Et rimelig unyttig tilleggsprogram i mine øyne.. Bokmerker, login info til diverse sider osv er som regel vidt forskjellig fra bruker til bruker.

 

Kunne egentlig ikke brydd meg mindre siden firefox aldri havner på noen av mine maskiner men måtte bare kommentere det.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet den i en todagers periode og det fungerer som den skal=) Jeg valgte å ikke synkronisere cookies og history, da man aldri vet hvilke ugunstige situasjoner en kan havne oppi på jobben :D

 

Men er du småparanoid er det jo bare å styre unna=)

Lenke til kommentar

Google burde tilby automatisk "Backup/synkronisering av Firefox-oppsett" til web.

 

Tilleggsoppsjon kunne f.eks. vert:

 

Legg inn dine favorittar i gjeldande Firefox (den du sit framfor akkurat no), men fjern alt ved avslutting av programmet.

 

Praktisk når du var på besøk hos andre...

Lenke til kommentar
Genialt program!

Jeg benytter flere forskjellige pcer i huset og slike synkroniseringsprogrammer er derfor veldig nyttige for meg.

Bare synd dette programmet ikke funker til Opera ellers hadde jeg nok benyttet meg av det.

6283651[/snapback]

 

Helt enig med deg, utenom Opera-delen. Firefox er ælzk.

Lenke til kommentar
Google burde tilby automatisk "Backup/synkronisering av Firefox-oppsett" til web.

 

Tilleggsoppsjon kunne f.eks. vert:

 

Legg inn dine favorittar i gjeldande Firefox (den du sit framfor akkurat no), men fjern alt ved avslutting av programmet.

 

Praktisk når du var på besøk hos andre...

6284998[/snapback]

Det finnes, men jeg kommer ikke på hvilken extension det er akurat nå..

Lenke til kommentar

Det virka på eit vis..

Feilmeldingar forsvinn, utan logging (så vidt eg kunne sjå), og utan at ein må kvittera OK på dei. Men når eg tok vekk http:// (eller ftp://) i adressefeltet, så fekk eg publisert xbel.xml til ein WebDAV-disk på nettet.

Praktisk :-)

Lenke til kommentar
for de "paranoide" er det bare å holde seg unna. jeg siterer en bruker fra fileforum:
Google want you to set up account with them before you can use their extension, why? No to hard to understand.......

My advice is to Don't send ANYTHING to nobody outside your own computers. Send your settings manually across your computers by hand!

6279765[/snapback]

 

Ja, ikke så uventet at google plukker opp litt info, det gjør jo de fleste programmene deres...

 

AtW

6280256[/snapback]

 

 

google strategy = lage de beste programmene men samtidig stjele mye info fra brukeren til egen bruk.

 

fleste paren av folk vil ha det beste programmet og da er det ikke så viktig lenger med personvern og spinasje.. :no:

Lenke til kommentar
google strategy = lage de beste programmene men samtidig stjele mye info fra brukeren til egen bruk.

 

fleste paren av folk vil ha det beste programmet og da er det ikke så viktig lenger med personvern og spinasje..  :no:

6289021[/snapback]

Jeg vet.

Skummelt. Det er bra Microsoft tar opp konkuransen med Google med Live tjenestene sine. Men vi kunne sikkert hatt enda flere tjenester sånn at Google ikke hadde sittet med alt for mye informasjon.

Lenke til kommentar
Google burde tilby automatisk "Backup/synkronisering av Firefox-oppsett" til web.

 

Tilleggsoppsjon kunne f.eks. vert:

 

Legg inn dine favorittar i gjeldande Firefox (den du sit framfor akkurat no), men fjern alt ved avslutting av programmet.

 

Praktisk når du var på besøk hos andre...

6284998[/snapback]

Du kan sikkert gjøre noe spennende med "Export" funksjonen under "Bookmarks" --> Manage Bookmarks (menyvalg), for da får du lagret en "bookmarks.html"-fil på harddisken din.

 

Denne filen lar seg glatt importere igjen i Firefox, og da blir dette nyttig for backup og eventuellt manuell mangfoldiggjørelse til PC'er. Du kunne jo gå rundt med filen på en minnepinne. Filen lar seg åpne i nettlesere, men da uten den menyfunksjonaliteten som Bookmarks funksjonen tilbyr, for den blir bare en haug med linker å trykke på om du benytter den slik.

 

Det kunne tenkes at du kunne lage deg en egen hjemmeside å bruke filen på. Da måtte du laget en funksjon som serverer filen som f.eks. meny hvis du ønsker slik presentasjon (fordi ellers blir det jo bare en kjedelig lang liste med linker).

 

Er ikke så skarp på html og slikt ennå, men det er nok mange måter å løse det på. Kanskje noen kunne foreslå en metode for egen hjemmeside basert på denne filen?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...