Gå til innhold

Final Fantasy XI (spørsmål)


Anbefalte innlegg

Hvordan er dette nå om dagen ?

 

husker jeg startet å spille det for en stund tilbake men holdt bare ut 1mnd siden det var det første MMORPG spiller jeg kjøpte å fikk ikke satt meg inn i det.

Men nå har jeg en stund erfaring med WoW og siden jeg er FF fan big time tenkte jeg å prøve det igjen siden jeg begynner å bli litt sliten av WOW hele tiden.

 

Har spillet med 2 ekspanions pack: Chains of Promathia og en til jeg ikke husker navnet på.. de 2 første iallefall.. hvor mange er det nå ?

 

er det forsatt mange som spiller det ?

 

og sist men ikke minst, noen tips ? =)

 

EDIT: Glemte en ting, er det no norsk forum for det eller en IRC channel ?

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Er FF fan selv og spiller en del FFXI, og er fornøyd med det. Nå har jeg ikke noe erfaring fra andre MMORPG så jeg vet ikke hvordan andre spill i sjangeren er. :roll:

 

Men jeg kan jo uttale meg om FFXI ,og jeg syns det er helt kurant. En av tingene som kan være irriterende er all ventingen. For å spille effektivt må man være i party, og for å få dannet et party er det som regel mye venting. Ellers er det jo en hel haug med jobber man kan prøve seg på, samt muligheten for å kombinere to jobber.

 

Jeg spiller på serveren Caithsith, der er vi 6 norske spillere (som jeg har møtt på yil nå) og vi har et såkalt Linkshell sammen. Linkshell gir oss muligheten til å kommunisere med hverandre uansett hvor man befinner seg. Når man registrerer seg kan man IKKE velge server, men hvis du kjenner noen som spiller kan du få han/hun til å kjøpe et passord til serveren han/hun er på slik at du også kommer dit (worldpass).

Bare spør om det er spm :)

 

MVH

Tor M

Endret av ThoooR
Lenke til kommentar

Ser du har funnet den andre posten så regner med du har funnet det du lurer på. På Titan har jeg ikke tall på hvor mange nordmenn vi er, men det er svært mange. Disse er hovedsaklig i to guild/linkshell. Ett sosialt for alle levler, NorwegianLegacy og ett end game som kalles Clovers. For å komme inn i Clovers må du ha mye erfaring, høy lvl, gode referanser og en jobb som trengs. Selvfølgelig er det noen få unntak hvor andre har valgt andre end game linkshell/guild og ikke ønsker å være med i NorwegianLegacy. NorwegianLegacy styrer jeg sammen med noen andre og slipper inn alle som er fra/bor i Norge. Det er mer et sosialt linkshell/guild for de på lavere lvl og har en god del medlemmer.

 

Clovers: www.clovers.tk (begrenset tilgang hvis du ikke er medlem av guilden)

 

NorwegianLegacy: www.norwegian-legacy.tk (ikke så mange som har giddet å registrert seg her enda men noen er det. Full tilgang for alle)

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ser du har funnet den andre posten så regner med du har funnet det du lurer på. På Titan har jeg ikke tall på hvor mange nordmenn vi er, men det er svært mange. Disse er hovedsaklig i to guild/linkshell. Ett sosialt for alle levler, NorwegianLegacy og ett end game som kalles Clovers. For å komme inn i Clovers må du ha mye erfaring, høy lvl, gode referanser og en jobb som trengs. Selvfølgelig er det noen få unntak hvor andre har valgt andre end game linkshell/guild og ikke ønsker å være med i NorwegianLegacy. NorwegianLegacy styrer jeg sammen med noen andre og slipper inn alle som er fra/bor i Norge. Det er mer et sosialt linkshell/guild for de på lavere lvl og har en god del medlemmer.

 

Clovers: www.clovers.tk (begrenset tilgang hvis du ikke er medlem av guilden)

 

NorwegianLegacy: www.norwegian-legacy.tk (ikke så mange som har giddet å registrert seg her enda men noen er det. Full tilgang for alle)

6087466[/snapback]

 

Regner med at du kan være så snill å skaffe meg inngang til titan servern? vet man trenger en kode eller noe :p

 

Har tenkt til å gå til innkjøp av ffxi med den nyeste expansion pakken nå og gi spillet en sjans til =)

Lenke til kommentar
Ser du har funnet den andre posten så regner med du har funnet det du lurer på. På Titan har jeg ikke tall på hvor mange nordmenn vi er, men det er svært mange. Disse er hovedsaklig i to guild/linkshell. Ett sosialt for alle levler, NorwegianLegacy og ett end game som kalles Clovers. For å komme inn i Clovers må du ha mye erfaring, høy lvl, gode referanser og en jobb som trengs. Selvfølgelig er det noen få unntak hvor andre har valgt andre end game linkshell/guild og ikke ønsker å være med i NorwegianLegacy. NorwegianLegacy styrer jeg sammen med noen andre og slipper inn alle som er fra/bor i Norge. Det er mer et sosialt linkshell/guild for de på lavere lvl og har en god del medlemmer.

 

Clovers: www.clovers.tk (begrenset tilgang hvis du ikke er medlem av guilden)

 

NorwegianLegacy: www.norwegian-legacy.tk (ikke så mange som har giddet å registrert seg her enda men noen er det. Full tilgang for alle)

6087466[/snapback]

 

Regner med at du kan være så snill å skaffe meg inngang til titan servern? vet man trenger en kode eller noe :p

 

Har tenkt til å gå til innkjøp av ffxi med den nyeste expansion pakken nå og gi spillet en sjans til =)

6233540[/snapback]

 

Så du kom deg inn på serveren. Var bortreist i helga.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har ett spørsmål, jeg lurer på hvilken servere har høyest befolkning/population/personer som spiller på?

den siste serveren jeg spilte på hadde ikke så veldig mange personer på 2000-2800personer ca. (vis jeg husker rett var navnet på den ramuh tror jeg da..)

jeg vil ha en server med litt mer personer så det er lettere å finne party og sånt^^

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
jeg har ett spørsmål, jeg lurer på hvilken servere har høyest befolkning/population/personer som spiller på?

den siste serveren jeg spilte på hadde ikke så veldig mange personer på 2000-2800personer ca. (vis jeg husker rett var navnet på den ramuh tror jeg da..)

jeg vil ha en server med litt mer personer så det er lettere å finne party og sånt^^

kan noen hjelpe meg?

6310593[/snapback]

 

 

Så at det er rundt 2500-3000 folk på samtidig er ikke nok for deg? jaja.. :roll:

 

Har hørt at Ragnarok servern(eller hva den heter) er en av de mest folk på, men tviler egentlig at du kommer deg inn på den servern, er sikkert ingen som vil gi ut worldpass pågrunn av at den er så overbefolket, er det jeg har hørt værtfall.

Lenke til kommentar
jeg har ett spørsmål, jeg lurer på hvilken servere har høyest befolkning/population/personer som spiller på?

den siste serveren jeg spilte på hadde ikke så veldig mange personer på 2000-2800personer ca. (vis jeg husker rett var navnet på den ramuh tror jeg da..)

jeg vil ha en server med litt mer personer så det er lettere å finne party og sånt^^

kan noen hjelpe meg?

6310593[/snapback]

 

 

Så at det er rundt 2500-3000 folk på samtidig er ikke nok for deg? jaja.. :roll:

 

Har hørt at Ragnarok servern(eller hva den heter) er en av de mest folk på, men tviler egentlig at du kommer deg inn på den servern, er sikkert ingen som vil gi ut worldpass pågrunn av at den er så overbefolket, er det jeg har hørt værtfall.

6310806[/snapback]

hmm.. jeg kjente en fyr som var på den servereren

hva med titan server hvor mange folk er det på den ca?

Lenke til kommentar
jeg har ett spørsmål, jeg lurer på hvilken servere har høyest befolkning/population/personer som spiller på?

den siste serveren jeg spilte på hadde ikke så veldig mange personer på 2000-2800personer ca. (vis jeg husker rett var navnet på den ramuh tror jeg da..)

jeg vil ha en server med litt mer personer så det er lettere å finne party og sånt^^

kan noen hjelpe meg?

6310593[/snapback]

 

 

Så at det er rundt 2500-3000 folk på samtidig er ikke nok for deg? jaja.. :roll:

 

Har hørt at Ragnarok servern(eller hva den heter) er en av de mest folk på, men tviler egentlig at du kommer deg inn på den servern, er sikkert ingen som vil gi ut worldpass pågrunn av at den er så overbefolket, er det jeg har hørt værtfall.

6310806[/snapback]

hmm.. jeg kjente en fyr som var på den servereren

hva med titan server hvor mange folk er det på den ca?

6310862[/snapback]

 

 

Vet jeg ikke og det bryr meg egentlig ikke heller så lenge folkene er greie og det er mulig å få party til tider =)

Lenke til kommentar

Hvis du tror det bare er fordeler med en overbefolket server bør du tenke deg om litt til :)

 

Det er som regel aldri noe som helst problem å skaffe seg en level eller to hvis man bare tar initiativ til det. Det nytter ikke at alle sitter på gjerdet og venter på at folk skal ta initiativ. Og om for mange gjør det, slik det som regel er på overbefolkede servere, vil du slite veldig med å i det hele tatt finne en plass å drepe dyr som du får nok igjen for for at det skal være særlig "nyttig".

 

Meste jeg har sett online på Titan samtidig er litt over 5000. Det minste, når serveren ikke nettopp har vært nede, er rundt 1800. I snitt ligger det på litt over 3000 etter det jeg har fått inntrykk av. Og det er mer enn nok spør du meg. Enda spillet er veldig stort. De jeg kjenner, som selv som regel tar initiativ, har aldri store problemer med å skaffe seg et helt lag/party.

Lenke til kommentar

jeg vil joine en server på rundt 3000 personer eller noe

men ikke for mye folk på for da er det vanskelig om plassene som du sier dj zool

dn ramuh servern tror jeg at jeg overdrev litt det var ca 2000-2500

i må levler 10-30+ da var det masse nok folk, da var det lett å finne party, men grunnen til dette var at jeg var en whm som har det lettest av alle å finne party.

men i høyere levler 45-55+ da fant jeg det vanskelig for å finne party ihvertfall i lvl50-52 da satt jeg dag inn dag ut å lette etter party.

 

så vis noen vet en server på ca 3000folk let me know:P ^^

Lenke til kommentar

Jeg vurderer faktisk å starte opp med Final Fantasy XI igjen selv etter å ha blitt ganske lei av WoW.

 

Det som er litt kjipt er at Square Enix ikke lagrer character informasjonen i mer enn en måned etter du har slutta å spille på accounten slik som jeg har forstått. Dvs, jeg må begynne helt fra ny. :hm:

 

På den annen side var jeg på en server med veldig mange kinesere og utrolig få europeiske folk, så kanskje det å starte på en ny server er en god idè. Isåfall, noen servere som kan anbefales, eventuelt noen som har "World-Pass"?

Endret av Icywiz
Lenke til kommentar

Hehe... Ja, jeg personlig elsker den filmen. Den er gammel så alle jobbene er ikke med, men fortsatt veldig bra. Sitter å spiller nå :love:

 

Sjekk denne om du vil se litt mer FF XI:

 

http://files.filefront.com/The_Endwmv/;509...;/fileinfo.html

 

En veldig god spiller og venn som slutter etter rundt 2 år :no:

 

Ellers noe jeg har posta før her på forumet:

 

Angående filmer fra spillet har guilden min en haug med "skrytefilmer" (kan hende noen linker er døde, men tror ikke det er mange);

 

http://files.filefront.com/CLOVERSbis_vs_F...;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Clovers_defeat_...;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Clovers_Vs_Genb...;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Kirinwmv/;4081359;;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Fafnir/;4074469;;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Adamantoise/;39...;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Aspido/;3903930;;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Behemoth/;4308719;;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Godswmv/;3908892;;/fileinfo.html

http://files.filefront.com/Nidhoggwmv/;499...;/fileinfo.html

Lenke til kommentar
Jeg vurderer faktisk å starte opp med Final Fantasy XI igjen selv etter å ha blitt ganske lei av WoW.

 

Det som er litt kjipt er at Square Enix ikke lagrer character informasjonen i mer enn en måned etter du har slutta å spille på accounten slik som jeg har forstått. Dvs, jeg må begynne helt fra ny.  :hm:

 

På den annen side var jeg på en server med veldig mange kinesere og utrolig få europeiske folk, så kanskje det å starte på en ny server er en god idè. Isåfall, noen servere som kan anbefales, eventuelt noen som har "World-Pass"?

6315688[/snapback]

 

Feil

 

De garanterer å beholde kontoen din minst 3 måneder fra du slutter å betale. Men som regel er det null stress å få tilbake en gammel konto. Bare man går inn for det, og kontakter SE. Jeg kjenner en som sletta kontoen sin og hele dritten, men fikk alt tilbake fordi. Uansett, er du aktiv spiller og liker spillet har du neppe noe imot å betale hver 3. mnd. for å beholde kontoen 100% sikkert. Det har i alle fall ikke jeg om jeg skulle ta en pause noe jeg enda ikke har gjort de siste nesten 2 åra :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...