Gå til innhold

Kraftige strømforsyninger fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette ser ut til å bli bra, dersom de holder støyen nede, lager lange nok kabler og helst gjør den modulær.

 

@ samye83: hva var det du mislikte med modstreamen da? bortsett fra litt korte kabler og kanskje litt få kontakter, så er den veldig god synes jeg. veldig stille, kraftig og stabil

 

hadde en selv, helt til jeg klarte å drepe den (ikke spør hvordan, la oss bare si at det var noe feilkobling av floppystrøm inne i bildet. ikke daua den på første forsøk heller, måtte to runder til føre den sa takk for seg)

Lenke til kommentar
@ samye83: hva var det du mislikte med modstreamen da? bortsett fra litt korte kabler og kanskje litt få kontakter, så er den veldig god synes jeg. veldig stille, kraftig og stabil

Min modstream er ikke stabil, den dropper og hopper og bare kødder med meg, hehe. Bytta ut med seasonic 600w. Den er mye mer stabil, og minst like stille. Likte modulare kabler, men klarer å leve uten også.

Lenke til kommentar
Tilsammen 47amper på 12. ikke værst.

5996947[/snapback]

57 Ampere mener du vel ;)

 

En ting jeg lurer på: Hva er de praktiske ulempene (og evt. fordelene) ved å ha 4 stk 12V-kanaler på hhv. 15, 15, 15 og 12A i stedet for en enorm 12V-kanal på 57A?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Tilsammen 47amper på 12. ikke værst.

5996947[/snapback]

57 Ampere mener du vel ;)

 

En ting jeg lurer på: Hva er de praktiske ulempene (og evt. fordelene) ved å ha 4 stk 12V-kanaler på hhv. 15, 15, 15 og 12A i stedet for en enorm 12V-kanal på 57A?

5997155[/snapback]

fordelen med 4 kanaler er at du da kjører cpu og hk på en kanal, et eller to skjermkort på hver sin kanal, og eventuelle andre ting på den siste kanalen. er i alle fall sånn jeg har forstått det.

 

dessuten så er det jo vistnok ikke lov å kjøre over 20A per kanal lengre, så derfor må de øke antall kanaler så de får nok futt.

 

btw: ocz lyset er pent det. men det er nok av alternativer uten lys. som den svarte hiperen eller mist f.eks.

 

edit: kikka på hjemmesida til ocz nå, og det er ikke modulære psuer. men de har svarte kabelstrømer på alle kabler. (kikka bare på 600wattern, tipper det samme gjelder for 700wattern også)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Mens brikkeprodusentene lager mer og mer strømgjerrige saker, vokser strømforsyningene omvendt proposjonalt. Strengt tatt burde man klare å levere samme datakraft med en lavere totaleffekt på dagens enn gårsdagens maskiner..

Men en ting er håpløst for tida, alt skal jo ha lys!?

Lenke til kommentar
Tilsammen 47amper på 12. ikke værst.

5996947[/snapback]

57 Ampere mener du vel ;)

 

En ting jeg lurer på: Hva er de praktiske ulempene (og evt. fordelene) ved å ha 4 stk 12V-kanaler på hhv. 15, 15, 15 og 12A i stedet for en enorm 12V-kanal på 57A?

5997155[/snapback]

fordelen med 4 kanaler er at du da kjører cpu og hk på en kanal, et eller to skjermkort på hver sin kanal, og eventuelle andre ting på den siste kanalen. er i alle fall sånn jeg har forstått det.

 

dessuten så er det jo vistnok ikke lov å kjøre over 20A per kanal lengre, så derfor må de øke antall kanaler så de får nok futt.

 

btw: ocz lyset er pent det. men det er nok av alternativer uten lys. som den svarte hiperen eller mist f.eks.

 

edit: kikka på hjemmesida til ocz nå, og det er ikke modulære psuer. men de har svarte kabelstrømer på alle kabler. (kikka bare på 600wattern, tipper det samme gjelder for 700wattern også)

5997219[/snapback]

 

Det er da vitterlig ingen innebygd fordel å kjøre CPU og Skjermkort fra forskjellige kanaler om den samlede strømstyrken er den samme? Det kommer vel fra samme transformatro i PSUen alt sammen uansett, som du sier tror jeg det har noe med ledningstykkelse og 20A, men jeg tror kanskje man allikevel kan kjøre over 20A på en kanal? Eller er dette "harde grenser"? Ellers er jo 57A bra om man kan kjøre alle kanalene på maks load samtidig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...