Gå til innhold

Crossfire Xpress 3200 er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig kortet er bra, men layouten er ikke optimal...

 

ER bare en PCI plass der, og den er utilgjenglig når du kjører CrossFire. Vet det er flere entusiaster som ikke bruker onboard audio, men en X-Fi lydkort...

 

Plasseringen av den ekstra molex-kontakten er heller ikke bra

Lenke til kommentar

Det er bra de har redusert til bare 1 plasskrevende P-ATA port, og har hele 8 S-ATA porter fra selve southbridge. (Jeg ser ingen kontroller fra Promise eller andre)

 

Men det var skuffende dårlig med bare en eneste PCI-port og bare en eneste PCI-express x1-port. Også synes jeg de har utnyttet plassen veldig dårlig på bakplata. De kunne godt ha slengt på noen USB-porter, lydutganger, nettverksplugger osv der.

 

Også synes jeg det er unødvendig med hele 3 strømtilkoblinger spredt rundt på kortet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Tror nok ikke dette kort er ment som et vanlig kort for 'mannen i gata'.

Er jo trossalt Crossfire 3200, og jeg vil tro det er stort sett hardbarkete gamere som anskaffer seg to stk Crossfire-kort.

Og de har vel strengt tatt ikke bruk for 2-3 PCI-spor, kanskje kun ett til lydkort.

 

Edit: Hei Leif.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Det er bra de har redusert til bare 1 plasskrevende P-ATA port, og har hele 8 S-ATA porter fra selve southbridge. (Jeg ser ingen kontroller fra Promise eller andre)

5687088[/snapback]

Nei, de bruker ATi sin southbridge (med elendig USB ytelse), den har bare 4 SATA porter...

 

Det er en Silicon Image brikke ved siden av bateriet på hovedkortet, det er den ekstra S-ATA kontrolleren. Ligger også en brikke ved molex-kontakten, det vet jeg ikke hva gjør... Mulig det er 2+2 SATA porter.

 

LAN-kontrolleren, FireWire kontrolleren og integrert lyd ligger et annet sted

Lenke til kommentar

Da må jeg være den eneste som synes fargen var stygg. Vel, nå er det ikke så viktig siden jeg ikke casemodder da, så sånn sett så er det forøvrig det samme.

 

Men jeg hadde nok valgt et annet hovedkort enn dette, siden de bl.a ikke har spandert noen PCIe-porter utover de til grafikkort.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Smirnoff: Du er ikke den eneste som synes fargen er stygg, men nå bryr egentlig ikke fargen meg heller noe så jeg lot være å kommentere det i det første innlegget mitt.

 

[GDI]Raptor: Jeg ser SI-brikken når du påpeker hvor den er ;) Den brikken ved molex-pluggen vet jeg ikke hva er (og heller ikke den like over den første PCIe-x16 porten heller) men jeg synes det hadde vært rart om de skulle hatt SATA-kontrolleren på diagonalt motsatt side av hvoedkortet enn det SATA-portene er. Kanskje en av de to brikkene er til AC97-lyd og den andre er til overvåkning og regulering av spenninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...