Gå til innhold

Flash-disk lagrer 64 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det med MB/GW er rettet opp nå :)

 

Tipper også denne blir dyr, men det som er interessant er jo at dette er den første(?) disken på denne størelsen som ikke er roterende.

 

For stasjonæremaskiner har jo ikke dette alverden å si, men for en bærbarmaskin kan jo dette bli en helt ny tilværelse, hvor mange bærbare har ikke harddisken knelet nettopp pga. at den har fått seg en dult mens disken har rotert.

 

Selv om prisen nå er høy, så vil det sikkert komme flere av denne typen disker om ikke "alt for lenge".

Lenke til kommentar

Hmm såvitt jeg visste så var ikke flash minne så fantastisk raskt.. De som ligger blandt de raskeste har vel rundt 30MB/s read og 24MB/s write. Og det er under hva en harddisk klarer

 

Det kommer vel helt ann på hva slags bus de bruker egentlig..

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
#1. Flash minne er MYE raskere og henter info enda mye kjappere enn normale harddisker.

5677788[/snapback]

Nei? Såvidt jeg veit har flash direkte elendig overføringshastighet. Derimot er det overlegen "vanlige" harddisker når det kommer til søketid etc. Dermed vil den nok være rask når det er små filer, men straks de blir større går det rett og slett treigt.

 

Edit: Jeg er en snegle :p

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
#1. Flash minne er MYE raskere og henter info enda mye kjappere enn normale harddisker.

5677788[/snapback]

Nei? Såvidt jeg veit har flash direkte elendig overføringshastighet. Derimot er det overlegen "vanlige" harddisker når det kommer til søketid etc. Dermed vil den nok være rask når det er små filer, men straks de blir større går det rett og slett treigt.

 

Edit: Jeg er en snegle :p

5677914[/snapback]

 

Men man kan "raide" flashbrikker innad i disken, og dermed oppnå meget bra overføringsrate.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...