Gå til innhold

Flere valgmuligheter for AGP-porten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Gode nyheter. :thumbup:

Har stort sett bare gode erfaringer med både skjermkort og hovedkort fra Aopen.

En annen ting er jo at det pt. er Aopen som har vært flinke til å levere desktop HK for Pentium Mobile (riktignok "svindyre").

Lenke til kommentar
Helt tåpelig at man fortsatt skal holde liv i AGP-porten. PCI-E er fremtiden, AGP burde vært død og begravet for lenge siden. Sier en som har en PC med AGP-port.

5652844[/snapback]

 

Jada greit det at pcie er fremtiden, men kan da være noen som vil la maskinen sin leve en stund til ved å skifte kun grafikkort.

AGP er da i realiteten rikelig bra nok båndbredde på, foreløpelig er pcie kun et markedsføringstriks, slik jeg har skjønt det.

Lenke til kommentar

helt greit av AOpen ettersom det sitter endel millioner mennsker med AGP sokkel og ett litt smålurvete skjermkort men med en decent cpu og minne. jeg kommer til å slenge mitt 6600gt i veggen og gå for noe nyere.

jeg sitter med en boks med en a64 3800+ på sokkel 939, 2gb minne og agp hvor jeg ikke gidder å bytte bordet, for det funker helt greit og ble byttet på rma for under en mnd siden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Helt tåpelig at man fortsatt skal holde liv i AGP-porten. PCI-E er fremtiden, AGP burde vært død og begravet for lenge siden. Sier en som har en PC med AGP-port.

5652844[/snapback]

 

Det er mulig du har begrunnet dette i en annen tråd, så du får ha meg unnskyldt.. men:

Hva er det som er så om å gjøre å få alle over på PCI-E?

Da "snakker vi ikke" bare AGP->PCI-E, men også PCI->PCI-E ?

Er det f.eks. glimrende støtte/drivere for alt av PCI-E kort/utstyr i "Unix"? (les: en-eller-annen-linux-distro).

Lenke til kommentar
Helt tåpelig at man fortsatt skal holde liv i AGP-porten. PCI-E er fremtiden, AGP burde vært død og begravet for lenge siden. Sier en som har en PC med AGP-port.

5652844[/snapback]

 

Jada greit det at pcie er fremtiden, men kan da være noen som vil la maskinen sin leve en stund til ved å skifte kun grafikkort.

AGP er da i realiteten rikelig bra nok båndbredde på, foreløpelig er pcie kun et markedsføringstriks, slik jeg har skjønt det.

5652944[/snapback]

 

 

Vil jeg si meg enig. Blir lenge til det kommer et skjermkort som krever mer enn hva AGP kan gi. Er som å lage gangveier på bredden med E-18 gjennom Darbu. Går noe tid til Darbu har nok innbyggere for å utnytte den gangveien tror jeg.

 

Selv ikke AGP 4x ville slitt med de AGP kortene som er nå.

Lenke til kommentar

Det ironiske er at de fleste snakker om datadeler som en invistering. Kjøp HK med PCI-e , AGP skal snart dø. 939 fremfor andre sokler..osv..osv...

 

Og her ser vi databransjen gi ut et nytt toppkort uten støtte for HDCP, bare for å forsikre seg om at vi alle må kjøpe nytt kort om 1-2 år når vista kommer for fullt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...