Gå til innhold

Vinn Xbox 360 og VIP-medlemskap (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det slik at man må spille PGR for å vinne en Xbox? Da har man vel en Xbox fra før av :?

5636700[/snapback]

Nei, ikke helt slik. Det meste skulle være besvart allerede i første avsnitt: "Det dreier seg i korthet om en online konkurranse som kun hundre personer kan kvalifisere seg til. Alle som blir blant de hundre vinner en spesialdesignet Xbox."

 

Selv om en allerede har Xbox 360, så er dette altså snakk om en spesialdesignet Xbox 360 som det finnes svært få av i verden (se bildet i artikkelen). I tillegg får man delta i PGR100, hvor man kan vinne enda heftigere premier.

Lenke til kommentar

Jeg kan opplyse om at det er nærmest umulig å finne ut hvilken sowboardhelt som skal delta i denne PGR100-tuerneringen. Jeg har brukt minst en halvtime med søking på google og diverse Xbox-sider uten å finne noe om dette. Jeg synes derfor denne oppgaven var i vanskligste laget.

 

Kan noen vennligst gi en bekreftelse på at det i alle fall er mulig, og kanskje et lite hint?

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Jeg kan si så mye som at Microsoft, et par timer før denne konkurransen gikk på lufta, offentliggjorde svaret på det spørsmålet noen her syns er for vanskelig. Jeg antok derfor at flere medier ville dekke dette, i tillegg til at svaret kanskje var å finne på Xbox.com et sted.

 

Spørsmålet blir fjernet hvis riktig svar likevel viser seg å være for vanskelig å finne etterhvert, og konkurransen starter på nytt. Men hvis det derimot popper opp artikler og kunngjøringer i nærmeste tid, vil dette innlegget fjernes.

 

Men, litt vanskelig må man nesten forvente at det skal være å vinne en helt spesiell Xbox 360 og deltagelse i PGR100 ;-)

 

hvor på marketplassen er det PGR100 gamer pic'et? :ermm:

5637269[/snapback]

"I store deler av Europa kan hvem som helst, frem til 10. mars, laste ned en spesiallaget PGR100-logo fra Xbox Live Marketplace (...) Denne kvalifiseringsformen blir ikke tilgjengelig i Norge ..."

Lenke til kommentar
Jeg kan opplyse om at det er nærmest umulig å finne ut hvilken sowboardhelt som skal delta i denne PGR100-tuerneringen. Jeg har brukt minst en halvtime med søking på google og diverse Xbox-sider uten å finne noe om dette. Jeg synes derfor denne oppgaven var i vanskligste laget.

 

Kan noen vennligst gi en bekreftelse på at det i alle fall er mulig, og kanskje et lite hint?

 

Snorre :)

5637166[/snapback]

Har funnet det jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Alle som har lastet ned dette bildet, er med i trekningen om en plass blant de 100. Denne kvalifiseringsformen blir ikke tilgjengelig i Norge, pga. lotteriloven

Er det bare jeg som ikke kan forstå hvordan en lotterilov kan hindre folk å laste ned en logo?

5638899[/snapback]

 

Hvis det koster penger å laste ned logoen vil det være ulovlig, ikke ellers.

Lenke til kommentar
Jeg kan opplyse om at det er nærmest umulig å finne ut hvilken sowboardhelt som skal delta i denne PGR100-tuerneringen. Jeg har brukt minst en halvtime med søking på google og diverse Xbox-sider uten å finne noe om dette. Jeg synes derfor denne oppgaven var i vanskligste laget.

 

Kan noen vennligst gi en bekreftelse på at det i alle fall er mulig, og kanskje et lite hint?

 

Snorre :)

5637166[/snapback]

Har funnet det jeg. :thumbup:

5638920[/snapback]

PM please :tease:

 

neida, jeg får vel sitte oppe i hele natt og lete jeg da!

Lenke til kommentar
Stod vel ingenting om at det kostet penger, men har det egentlig noe å si?

5639249[/snapback]

Nei, den norske lotteriloven forbyr konkurranser o.l. hvor utfallet/vinnere er helt tilfeldig. Om man betaler for å delta eller ikke er uvesentlig.

 

Men det er lett å omgå; så snart det er et visst element av kunnskap som er kravet for å delta så er det lov.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Stod vel ingenting om at det kostet penger, men har det egentlig noe å si?

5639249[/snapback]

Nei, den norske lotteriloven forbyr konkurranser o.l. hvor utfallet/vinnere er helt tilfeldig. Om man betaler for å delta eller ikke er uvesentlig.

 

Men det er lett å omgå; så snart det er et visst element av kunnskap som er kravet for å delta så er det lov.

5677335[/snapback]

 

Kanske du skal lese lotteriloven på nytt?

 

Det følger av lotteriloven § 1 første ledd litra a at det er tre vilkår som alle må være oppfylt for at et spill eller en konkurranse skal kunne defineres som et lotteri. Disse er innskudd, gevinst og hel eller delvis tilfeldighet. Dersom et av disse vilkårene ikke er til stede foreligger det ikke et lotteri, og forholdet reguleres dermed heller ikke av lotteriloven.

Som ”innskudd” i lotterilovens forstand regnes det at deltakerne må betale for å være med i spillet eller konkurransen. Dersom poker spilles uten pengeinnsats (innskudd) er dette ikke ulovlig etter lotteriloven.

 

I denne loven menes med

a) Lotteri: virksomhet der deltakerne mot innskudd kan erverve gevinst som følge av trekning, gjetting eller annen fremgangsmåte som helt eller delvis gir et tilfeldig utfall.

Lenke til kommentar
Ahh - da ryker nok den originale Xbox-konkurransen på at man faktisk må ha en Xbox 360 for å laste ned; denne regnes vel da som 'innskuddet' i og med at konkkurransen ikke er åpen for alle.

5678349[/snapback]

 

hmm ja? det er jo derfor det konkurranseformen i norge ble endret til en uten innskudd...

 

I store deler av Europa kan hvem som helst, frem til 10. mars, laste ned en spesiallaget PGR100-logo fra Xbox Live Marketplace. Alle som har lastet ned dette bildet, er med i trekningen om en plass blant de 100. Denne kvalifiseringsformen blir ikke tilgjengelig i Norge, pga. lotteriloven, og utvelgelsesprosessen vil derfor foregå på en litt annen måte.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...