Gå til innhold

ATI Radeon X1900 XTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Støy

 

Vi synes begge kortene har et behagelig lavt støynivå. Ved oppstart høres begge kortene ut som små jetfly, men det varer heldigvis ikke lenge. Etter oppstart er begge kortene relativt stillegående. GeForce 7800 GTX 512 MB-kortet fra Point of View var kanskje hakket mer stillegående enn referansekortet fra ATI

 

Fin test som stort sett stemmer med slik jeg opplever det, men det jeg har quoetet til er direkte feil.

 

1900xt-xtx setter inn et par gir under spilling slik at det høres ut som en hissig bie. Mitt 7800gtx 512 var helt stille under boot og spilling. 1900xt -xtx bråker så pass ved boot at du faktisk kan skvette til

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har testet begge selv...

 

Vil trekke frem følgende negative punketer med nVidia-kortet:

- Fremdeles overpriset desverre.

- Ellers er det også negativt at det ikke støtter AA (MSAA) i HDR med FP16, men er ikke så mange spill som støtter det enda...

 

Vil trekke frem følgende negative ting med ATi-kortet:

- Mer støy enn 7800GTX512, særlig noen ganger under spill.

- Hadde mye problemer med CCC, mange liker det sikkert men jeg synes det er klomsete, særlig med oppsett av flere skjermer og TV-ut.

- Ingen Linux-driver.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Istemmer jeg også.. Flott test!

Må si meg veldig enig i inneldning om at det nå går "rivende fort" når det gjelder utvikling av nye skjermkort..

Husker hvor "lenge" 9800Pro var "konge"... X800/6800 varte ikke lenge som toppkort.. og det siste året har det nok vært dyrt å være "en av gutta" som "bare må ha" verstingkortet.. :)

Lenke til kommentar
- Hadde mye problemer med CCC, mange liker det sikkert men jeg synes det er klomsete, særlig med oppsett av flere skjermer og TV-ut.

 

vet ikke om dette har noe sammenheng. Men jeg får ikke bildet på Tv med 1900xtx. Haddet ikke problemer med dette på 7800gtx 512.

 

Jeg tror fortsatt at dette er en bruker feil så jeg har ikke gitt opp helt (håpet den nye 6.2 driveren fikset det, men ingen forandring)

 

det siste året har det nok vært dyrt å være "en av gutta" som "bare må ha" verstingkortet.. smile.gif

 

Dyrt og dyrt, kommer an på hva du sammenligner med, du gir jo ikke bort din gammle hardware gratis heller. På en annen side, venter du for lenge med å selge for du jo ikke noe igjen for hadwaren og er nesten like langt. Feks om du sitter med 9800nå så får du jo ikke noe igjen for det og må kjøpe nytt kort uten mellom legg, prisen blir nesten identisk.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Utviklingen på skjermkortfronten går meget raskt for tiden. Livslengden for et toppkort er lavere enn på lang tid
Utviklingen av nye toppkort går nok raskt, men jeg synest ikke at ytelseforbedringen går så raskt.

 

Utifra bildene ser AA i bildekvalitéten mye bedre ut på Radeon X1900 XTX enn GeForce 7800 GTX.

Lenke til kommentar

Som [GDI]Raptor påpekte: Radeon X1900XTX har ingen linux-driver.

Men jeg må også legge til at GF7800GTX 512 MB i tillegg til GNU/Linux også er støttet i FreeBSD/i386 og Solaris x86/x64. I artikkelen burde det stå "GeForce-kort er kjent for god støtte i Linux/UNIX". Viktig å ikke glemme UNIX-støtten (FreeBSD og Solaris), her er nVIDIA enerådende når det kommer til 3D-aksellererte drivere.

Lenke til kommentar

Hvorfor har alle testere (i alle land, på alle sider) sluttet å kjøre det test-programmet for AF-kvalitet? Og, forsåvidt, også det for AA-kvalitet. Det for AF-kvalitet viste liksom en regnbuefarget sirkel, og det for AA-kvalitet var strekte rektaangler i en sirkel, på en måte. Beklager at jeg ikke kan navnet på de aktuelle programmene..

 

Stoler vi på driverne 100% nå for tiden altså?

Lenke til kommentar

Grei test.

 

Men det jeg alltid har lurt på etter lanseringen av GF512 og XTX-en er hvordan disse ligger ann mot to vanilla GF256-ere (GT og GTX) i SLI. F.eks får man jo to GT-kort for under prisen av et 512 eller XTX i dag, og snart dumpes jo prisene på 256GTX-ene også.

 

Samt har jeg enda til gode å se 512 SLI mot XT(X) i Crossfire. DET hadde vært en artig test det!

 

(Edit: Ops. Etter litt kjapp googling fant jeg nettopp dette. :blush: Endelig begynt å dukke opp slike stortester nå )

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...