Gå til innhold

Nintendo om Revolution-spesifikasjoner (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er nok riktig vei å gå. Man trenger ikke HDTV enda, bare spill med en bra historie, etc.

5272479[/snapback]

 

Syns det er riktig at det finnes flere konsoller på markedet som fokuserer på forskjellige ting. Xbox og PS3 viser oss hvor bra grafikk man kan ha med nåværende hardware, og Nintendo som kommer med nye idér til hvordan spillene kan spilles med dagens teknologi. Hadde det bare vært 1 konsoll hadde nok utviklingen gått mye saktere.

 

Historie er "viktig", men når jeg tenker på spill som jeg har spilt mye på så har ikke historien vært det viktigste. Hva er historien bak Tetris for eksempel :) Historien bak Mario, Metroid, Megaman, Zelda har ikke vært så imponerende heller. (Helt som redder prinsesse eller verden fra ond person).

 

Disse tallene og informasjonen som Gamer.no sier er "offisielle" ? Står på begynnelsen av atikelen "Nå har Nintendo kommet med et offisielt svar." , men når jeg leser videre ser det ikke veldig offisielt ut. Ikke fra noen pressekonforanse akkurat.

Lenke til kommentar
Disse tallene og informasjonen som Gamer.no sier er "offisielle" ? Står på begynnelsen av atikelen "Nå har Nintendo kommet med et offisielt svar." , men når jeg leser videre ser det ikke veldig offisielt ut. Ikke fra noen pressekonforanse akkurat.

5272534[/snapback]

Her har du uttalelsen:

Our competitors would have you believe that the next generation of gaming will be solely defined by high definition graphics. High definition graphics look fantastic, but come at a price. To shine, high definition games must be played on high definition televisions, which aren't cheap. Games with high definition graphics are expensive to develop because they must be developed in both standard and high definition formats. Those development costs are passed on to you in the form of more expensive software. Finally, playing games with high definition graphics requires a system with loads of RAM and costly high-end graphics chips, both of which make it prohibitively expensive for most consumers.

 

Sharper graphics are certainly part of the next generation. We know that games for the Revolution will look brilliant whether played on a standard television or on a high definition television. However, is that all there is to next-generation gaming? We feel that sharper graphics should be combined with a new way to interface with the game itself. Our controller is a sharp departure from the current standard, to be sure, but it will provide a level of interactivity you can't get currently.

 

We believe in providing a single system that can play not only the previous generation's titles, but also games from a massive library built over 20 years of creating innovative and exciting games. We also believe in providing a complete wireless online experience right out of the box.

 

Nintendo has created a gaming system that is sleek and compact in size, powers up quickly with minimal load times, makes game development easy and fast, is easy to use, and is affordable for everyone. We are confident that gamers and non-gamers alike will support the truly next-generation experience only Nintendo can provide. Once you have a chance to play games on the Revolution, we think you'll agree!

 

Nintendo of America

 

Er nok Perrin (Jedi) Kaplan som er bak dette :)

Lenke til kommentar
Hvis det er sant at "Hollywood" er basert på ATI sin RV530 grafikkprosessor, så lover det bra! Det er ikke Ati sitt flagskip, men den er jo mer enn god nok til å vise fin grafikk!

5272866[/snapback]

Jepp, RV530 (Radeon X1600) er sikkert mer enn bra nok til å vise gnistrende bra grafikk i TV-oppløsning i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Hehe

Bra gameplay gir et bra spill.

Men god grafikk gir bedre gameplay. Og jeg ville ikke prøvd noe som kjører på under en oppløsning på 720p. Seriøst. Jeg sliter med å komme meg gjenom en DVD film uten å stadig irritere meg over "grafikken". :(

5273464[/snapback]

Hvis du seriøst har problemer med å se på en DVD uten å erge deg over den "dårlige# bildekvaliteten, ja da har du problemer. En DVD har såpass bra bildekvalitet at det ikke skulle være noe å ergre seg over der. Du får servert fotorealistisk grafikk, men en kanskje noe dårlig pixel-ratio. Skyggene er jo faktisk så gode som dem kan bli i den virkelige verden. Når det kommer til detaljer har jo faktisk virkeligheten alt. Nei, det får da fader meg være grenser til hvor pirkete man kan være. Snart er vel ikke virkelighetens "grafikk" ikke nok? :nei:

Lenke til kommentar

Revolution er faktisk ein meget aktuell konsoll dersom prisen stemmer. Billigare konsoll og billigare spel er flott, men trur de at spela kjem under 500? Ned i 300 kanskje? :dribble: HDTV er uaktuelt dei første åra uansett, kan ikkje bruke på tusenvis for HDTV fordi 360 blir betre med ein.

 

Gleder meg veldig til skjermbilene av Revolution kjem. Kontrollen ser veldig spennande ut og Revolution ser ut til å bli ein betre konkurrent enn GameCube var.

 

Økte utviklingskostnader fører også til dyrere spill, noe vi allerede ser med Xbox 360.

Er 360-spela dyrare enn Xbox og PS2? Ser ut som dei ligg rundt 5-600 kr på Gamer.no, er ikkje det noko lunde likt?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Kunne laget to versjoner av revolution, en hd og en vanlig. :!:

Så hadde alle fått det de ønsket, siden det virket som man måtte lage to versjoner av grafikken uansett (hd og vanlig). Men det er helt sikkert ikke lønnnsomt i det heletatt :p

 

Trodde jeg begynnte å bli litt lei av spill, men mulig revolution kan være aktuell. :hmm:

Alt avhenger selvsagt av spillene.

Lenke til kommentar

Interessant vri Nintendo har gjort. Lavere pris er vi jo alltid takknemelige for, og hvis det kombineres med stor spillbarhet(nye innovative kontrollere f.eks) kan dette bli et kjøp for meg! Grafikken får jeg heller på pc...

 

Men som nevnt over; det er har mye å si på spilltitlene, men hvis produksjonskostnadene er så lave vil det nok komme mange å velge mellom.. spennende fremtid! :thumbup:

Lenke til kommentar

veldig spennende egentlig.. virker som om revolution (og spillene) blir priset på en sånn måte at det at det vil være (nesten) naturlig å kjøpe både den og xbox360/ps3. Det vil isåfall føre til at revolution ikke har noen direkte konkurrent, noe som setter de i en rimelig grei markedssituasjon. når revolution i tillegg har den kontrollern de har må jeg nesten ha den, på samme måte som jeg må ha singstar til ps2 :)

Lenke til kommentar
Hehe

Bra gameplay gir et bra spill.

Men god grafikk gir bedre gameplay. Og jeg ville ikke prøvd noe som kjører på under en oppløsning på 720p. Seriøst. Jeg sliter med å komme meg gjenom en DVD film uten å stadig irritere meg over "grafikken". :(

5273464[/snapback]

Hvis du seriøst har problemer med å se på en DVD uten å erge deg over den "dårlige# bildekvaliteten, ja da har du problemer. En DVD har såpass bra bildekvalitet at det ikke skulle være noe å ergre seg over der. Du får servert fotorealistisk grafikk, men en kanskje noe dårlig pixel-ratio. Skyggene er jo faktisk så gode som dem kan bli i den virkelige verden. Når det kommer til detaljer har jo faktisk virkeligheten alt. Nei, det får da fader meg være grenser til hvor pirkete man kan være. Snart er vel ikke virkelighetens "grafikk" ikke nok? :nei:

5273637[/snapback]

 

Jeg hadde grafikk i hermetegn. Fordi det er jo egentlig ikke grafikk i samme setting som spill.

DVD != fotorealistisk.

DVD er komprimert film på max 720 x 576 = 414.720 pixler.

Fotorealistisk er ikke komprimert. Kjapp regning viser at jeg klarer å se over 50.000.000 pixler innenfor synfeltet mitt. Det er 120 ganger flere pixler enn DVD. (Tegn opp én svart pixel i paint. Gå bakover til du ikke ser pixelen. Multipliser ca antall skjermer du har plass i synsfeltet ditt med antall pixler skjermen klarer å vise og trekk fra ca halvparten siden sidesynet ikke er like skarpt.) På nettet finner man at øyet kan ha så høy oppløsning som 576 megapixels.

 

HD-DVD 1080p liker jeg mye bedre. ca 2.000.000 pixler. Og ikke så mye komprimering. http://www.cornbread.org/FOTRCompare/index.html

Gleder vi oss til HD-standarden virkelig er på plass? Ja!! :w00t:

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Synes Revolution virker veldig spennende. Selv om både xbox 360 og PS 3 virker deilige spesifikasjonsmessig tror jeg denne boxen den første tiden vil kunne kjøre de samme nye spillene omtrent like bra siden både PS3 og xbox 360 ryktes å være vanskelig å kode optimalt til.

 

Selvsagt synd man ikke har HD oppløsning, men en ny måte å spille på er egentlig emr viktig for meg. Synes spill alt for ofte gjenntar seg selv (alle første persons skyte spill er for eksempel i prinsippet det samme spillet med forskjellige våpen, historie og "virklighetsgrad").

 

Ingen spill i det siste har kommet med noe nytt og kult. Strategi spill har faktisk prestert å bli dårligere med sin nye fancy 3D grafikk. Bare se på Command & Conquer serien. Redalert var gøy, Tiberian Sun var gøy, Redalert 2 var gøy, mens Generals knapt nok var spillbart (ikke pga dårlig hardware).

 

Synes det er på tide at spillbarheten får et løft . For meg blir Xbox 360 og PS3 bare en ny versjon av de gamle konsolene med bedre grafikk, mens Revolution tilsynelatene prøver å virkelig komme med en nyhet.

 

Så blir det et konsol på meg, blir det Rvolution, men mnest sannysnlig holder jeg meg til PC only.

Lenke til kommentar
Ingen spill i det siste har kommet med noe nytt og kult. Strategi spill har faktisk prestert å bli dårligere med sin nye fancy 3D grafikk. Bare se på Command & Conquer serien. Redalert var gøy, Tiberian Sun var gøy, Redalert 2 var gøy, mens Generals knapt nok var spillbart (ikke pga dårlig hardware).

 

 

At noen jan synes tibersian sun var artigere enn generals er mer enn jeg kans kjeønne ;) De spillene du nevner er jo en serie som aldri har vært noe særlig banebrytende (untatt kanskje c&c), så jeg synes ikke det var noe godt eksempel. Men jeg er enig med deg, synes mange nye spill ikke bringer så nytt til bordet, og de hypes allikevel opp. Men på strategisiden virker jo civ4 ganske spennede da.

 

AtW

Lenke til kommentar

den beste løsningen hadde vært en koblinasjon av god grafikk og nye ideer eh? Jeg ahr på følelsen av at PS3 har god tid til å stjele det nintendo og xbox360 har av ideer. Håper hvertfall de lager noe som kan overgå de andre slik at man ikke trenger 3 konsoller i huset for å ha noe som duger på alle punkter.

Viktigste punktet er egentlig å gjøre boksen hackbar. Med den hardwaren der kan det gjøres så uendelig mye mer hvis vi får gjøre som vi vill :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...