Gå til innhold

Crossfire kommer til bærbare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antar disse vil komme i de såkalte slepbare desktop-erstatterne ja.

 

Da jeg selv er særdeles kritisk til store bærbare, ser jeg faktisk litt poenget. Er jo myntet på de som faktisk vil ha en desktop-erstatter som de mer lettvint kan slepe rundt på. Eksempler er skilte foreldre og "ungen" vil ha én egen bra PC (jaja, borskjemt eller komfepenger eller whatnot) eller noen som f.eks. er mye på lan for å spille, og synes en stor laptop er greiere å dra med seg enn en hel PC med boks/skjerm/tastatur/mus.

 

Ikke noe for meg altså, men kan skjønne at det er et marked for det. Men at "vanlige" mennesker som skal ha bærbar tenker at den må ha skikkelig med kraft og kjøper en 5kg tung 17" som batteriet slukner på før man når Gardermoen fra Oslo, vel kjipt for dem, de er blitt "lurt".

 

-- Me

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er så galt med det jeg, har selv en laptop på snaue 4 kilo og jeg kaller den berbar , det er veldig greit med en desktoperstater da disse tar vesentelig mindre plass enn en stajoner pc. De har også som Wetatron påpekte den store fordelen av de lett kan tas med på lan. Bare sleng den berbare på ryggen og gå/sykle til kammeraten. Mens med stasjonere pcer må man enten ha bil eller trillebår. (har brukt trillebår en gang).

Lenke til kommentar
dette blir bare teit.. tenk deg effektbruket til en slik bærbar! Det som hadde vært genialt, var om du kunne bruke innebygget grafikkort på farten/skolen, for å å komme hjem og docke den til en kasse med crossfire/sli.

5195848[/snapback]

 

Det som også hadde vært genialt var om du kunne deaktivere den ene kjernen for å spare støm, og slippe å ha en ekstra kasse stående hjemme. Synes også det hadde vært smart å ha mulighet til å klokke ned kortet "on-the-fly", som man kan med moderne cpu-er.

Lenke til kommentar
dette blir bare teit.. tenk deg effektbruket til en slik bærbar! Det som hadde vært genialt, var om du kunne bruke innebygget grafikkort på farten/skolen, for å å komme hjem og docke den til en kasse med crossfire/sli.

5195848[/snapback]

 

Det som også hadde vært genialt var om du kunne deaktivere den ene kjernen for å spare støm, og slippe å ha en ekstra kasse stående hjemme. Synes også det hadde vært smart å ha mulighet til å klokke ned kortet "on-the-fly", som man kan med moderne cpu-er.

5196213[/snapback]

 

Ja, dette er kasnkje ikke implementert i bærbare chipper allerde? Vanlig skjermkort har jo litt unødvendig høyt idle-forbruk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...