Gå til innhold

Mann kjøper virtuell romstasjon (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

han er brite.. og han er ikke idiot nei..

Pengene han har investert vil han fort tjene tilbake.

 

Om noen har spilt spillet så vil de fort forstå at det faktisk er ekte penger som står på spill.

Spillet opererer med PED valuta. 10 PED = 1 USD

Når han da omsider har tjent en mill PED så har han tjent tilbake de 650 000 kronene han la ut på det området som han vil tjene ennda mer på

 

For oss normale spillere så kan vi tjene en del kroner for dagen om vi bare gidder å gjøre noe utav det. 1000 kr dagen er ikke akkuratt noe utfordring..

Lenke til kommentar

Skrekk og gru. En tanke slo meg plutselig. Alle som har prøvd MMORPG-spill kjenner vel også til hvordan ubehagelige personer kan oppføre seg der. Se for den den mest plagsomme typen du har møtt, og legg til at virkelige penger står på spill i dueller/ressursinnsamling/auksjoner og lignende. :s Duket for en giftig atmosfære spør du meg, og hvis man skal tjene inn penger på en slik investering så må man nok jobbe for det i akkurat det miljøet også.

Lenke til kommentar
Skrekk og gru. En tanke slo meg plutselig. Alle som har prøvd MMORPG-spill kjenner vel også til hvordan ubehagelige personer kan oppføre seg der. Se for den den mest plagsomme typen du har møtt, og legg til at virkelige penger står på spill i dueller/ressursinnsamling/auksjoner og lignende. :s Duket for en giftig atmosfære spør du meg, og hvis man skal tjene inn penger på en slik investering så må man nok jobbe for det i akkurat det miljøet også.

5061265[/snapback]

 

Pøh! for laste ned å prøve da vel ;) er klart det er mangen som maser om at de selger ting osv.. men mye mer enn det har ikke jeg sett noe til.

Tjener penger på mining og hunting..

Lenke til kommentar
Dette er ikke et nytt fenomen. En Australier kjøpte en virtuell øy i samme prosjekt for et år siden. Les om det her!

5061207[/snapback]

Evt. i gamer sin artikkel (som det og var linka til i denne artikkelen). http://gamer.no/art.php?articleId=12335

 

Uansett om han kan tjene det inn igjen, så virker det ikkje særleg logisk å bruke så mykje penger på virtuelle ting i eit dataspel.

Lenke til kommentar
Var på dinosaur hunting igår og tjente meg en del kroner på det :p anbefaler spillet på det sterkeste! :D

En god alternativ inntekt om du bare gidder å ofre litt tid og engasjemang ;)

5065469[/snapback]

Jeg ble interessert nå.

 

Har jeg forstått det riktig når jeg tror spillet er gratis å laste ned?

Kan man bli med i dette spillet uten å betale noe for det eller må man sette inn en hvis sum på en konto?

Hvordan foregår transaksjonene og hvem er det som betaler?

Stiller dette spillet høye systemkrav?

Lenke til kommentar

Klart du gjør.. tar deg 2 sekunder å de er overført til kontoen din..

Jeg investerte 10 dollar i spillet. Det vil si 100 PED som er nok til våpen, ammo, armor og veldig mye annet..

Pengene du tjener i spillet blir lagt inn på PED-cardet ditt og via PED-cardet kan du velge å overføre til kontoen din..

 

Ganske enkelt og greit igrunn

Lenke til kommentar

Hvem er det som taper alle de pengene her da? Enten må det vel være noen få som taper millioner, eller så må det vel være flere millioner som taper litt? Syns alltid det er et fornuftig spørsmål å spørre hvem som faktisk taper alle pengene andre tjener. Minner for mye om diverse pyramidespill når det bare sies at "jojo det er så enkelt. Sikker investering. Tjener masse penger på det her." osv.

 

Har ikke spilt spillet selv, bare lurer.

 

Tjener penger på mining og hunting..
Det virker da veldig rart gjør det ikke? Når du går ut og dreper et dyr eller graver i en gruve, og tjener penger på det, hvem er det som da taper penger? Mulig jeg missforstår her...
Lenke til kommentar

Altså..

Du tjener penger på å hunte på den måten at de har ett loot på seg.. lootet inneholder penger som du kan ta.. området du jakter på eies av f.eks selskapet som har utviklet spillet eller en person som har kjøpt området.. De som eiger området tar avgifter av alt du hunter.. de velger selv hvor mange % de skal ta av den samlede gevinsten din.

 

Ikke alle dyr har loot på seg og skal du mine så må du vere heldig skal du klare å finne ett område der jorda inneholder mineraler..

 

Selskapet tjener penger på å selge områder for ekstremt mye penger og de har en omsetning på flere millioner i året..

 

Er ikke noe pyramidespill. Det er enkelt og greit ett mmorg spill med litt ekstra

Lenke til kommentar
Altså..

Du tjener penger på å hunte på den måten at de har ett loot på seg.. lootet inneholder penger som du kan ta.. området du jakter på eies av f.eks selskapet som har utviklet spillet eller en person som har kjøpt området.. De som eiger området tar avgifter av alt du hunter.. de velger selv hvor mange % de skal ta av den samlede gevinsten din.

 

Ikke alle dyr har loot på seg og skal du mine så må du vere heldig skal du klare å finne ett område der jorda inneholder mineraler..

 

Selskapet tjener penger på å selge områder for ekstremt mye penger og de har en omsetning på flere millioner i året..

 

Er ikke noe pyramidespill. Det er enkelt og greit ett mmorg spill med litt ekstra

5065768[/snapback]

Men spørsmålet mitt står enda. Hvor kommer pengene til disse dyrene fra? Hvis 1000 personer tjener 1000 kr i det spillet må det jo også være tilsvarende mange som taper like mye penger. Hvor er alle disse personene som taper penger i ett sett slik at jeg bare kan hive meg inn og jakte på dyr og få penger for det?

Lenke til kommentar

Det som får meg til å tvile er at det å sanke ting inne i eit spel ikkje representerar noko form for ekte verdiskaping. Omsetting av pengar minus verdiskaping er lik tvilsomme greier, i mange tilfelle. Som dravisher seier, pengane må komme frå ein plass. Det går neppe meir pengar ut av spelet enn det går inn. Har vanskeleg for å tru at selskapet bak Entropia har ein innteningsmodell som baserar seg på at nokre få idiotar skal kaste bort millionar på å kjøpe store område. Det kan i alle fall ikkje fungere særleg lenge.

 

Kay

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...