Gå til innhold

Omtale av Earth 2160 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg spilt dette spillet en del, og mener kritikken er litt feil.

Spillet tilbyr en ny måte å tenke taktikk på. Har ikke prøvd 2150, så dette er kanskje ikke så nytt for andre, men jeg har aldri før vært borti muligheten til å selv bestemme hvilke våpen hver enkelt enhet skal være utstyrt med. Det gir spillet mange fler muligheter enn de gode gamle C&C spillene. Hvis noe skulle vært kommentert, er det at Alien faksjonen er vel ubalansert i forhold til de andre. De har de råeste skipene, de beste bakke enhetene, og bruker alltid mindre ressurser enn alle andre. Klart den letteste faksjonen å spille med. Den eneste faksjonen der flyene (skipene) kan angripe både bakke og luft enheter uten selv å være svake og ineffektive. Faktisk kan et av Alien skipene alene knuse en hel base, mens det aldri kan skje med noen av de andre faksjonene.

 

Likevel er dette spillet svært moro. Jeg har for lenge siden sluttet å spille kampanjene i spill som dette. Det er jo skirmish og lan spilling som er gøy. Kunne ikke brydd meg mindre om kampanjen suger eller ikke. Den er jo der bare for å lære folk hvordan ting virker, og det finner man som regel ut av selv ved å knøvle litt til man får det til.

 

Dersom de fikser problemet med de skjeve ressurskravene til faksjonene blir dette knall det.

Lenke til kommentar
... sluttet å spille kampanjene i spill som dette. Det er jo skirmish og lan spilling som er gøy. Kunne ikke brydd meg mindre om kampanjen ...

Det er akkurat dette som jeg mener artoffiction er litt feil. Det er veldig kult å mappe egne kart f.eks da for så å spille mot comp.

 

Men i dette spillet må jeg si både editor og skrimish sugde. Gikk lei etter 2 dager, noe som betyr kjipt brukte penger. Grunnet uavslåelig firewall kommer jeg meg ikke på nett, derfor blir det også bare comp. Det som gjør saken så uendelig kjip er når du skal spille mot flere fraksjoner, for det utviklerne tydelighvis har glemt er at dataen naturlig ikke skal slåss mot hverandre, bare mot deg. Det er rimelig vanskelig å ha 5-6 forskjellige raser angripe deg i ett. Pluss kampanjen sugde og var kjedelig. :p

 

Gir spillet en 4/10 grunnet dette.

Lenke til kommentar

Synes faktisk at utviklerne har gjort en solid jobb med å balansere de ulike sidene. Aliens har uten tvil noen av de kraftigste luftenhetene i spillet, men det er bare snakk om å finne de rette svakhetene å utnytte. De bruker kun (med få unntak) kjemiske våpen, de kan ikke samle opp ressurser til senere bruk og bakkeenhetene har ingen force-fields å ta i bruk. Dessuten har de ikke de samme oppgraderingsmulighetene som de andre tre.

 

Jeg er også uenig i at enspillerdelen kun er der for å lære spillerne hvordan ting virker. Jeg er av typen som elsker en solid enspilleropplevelse. Når utviklerne inkluderer hele fire kampanjer med i spillet, hadde jeg sett frem til litt mer enn de samme, ordinære greiene (med unntak av Aliens-kampanjen). Det er som sagt en god del moro å hente i dette spillet, men det er heller ikke helt problemfritt :).

Lenke til kommentar
Det som gjør saken så uendelig kjip er når du skal spille mot flere fraksjoner, for det utviklerne tydelighvis har glemt er at dataen naturlig ikke skal slåss mot hverandre, bare mot deg.

Tuller du eller? Vil ikke AI'n angripe hverandre? Kun mot spiller?

 

10 kart å boltre seg i, blir dette for lite i skirmish i lengden eller?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...