Gå til innhold

SLI, hvordan fungerer det egentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grei artikkel, men hadde trodd artikkelen skulle være mye mer teknisk.

Kunne laget den mye mer teknisk, men det hadde blitt veldig tørt, og det skal være meningen at "mannen i gata" forstår hva to skjermkort i maskinen faktisk er godt for. Ville ikke lage den for de som er veldig spesielt interessert...

Er han ikke vanlig bruker nå da?

Det er sant! Endrer nå :p

Lenke til kommentar
1 6800GT kort yter litt bedre enn 2 6600GT kort. Du vil nok få ein score som er ganske lik den ADT har nevnt.

Jeg mener å huske at 3DM03 og 05 gir en litt bedre score med 2x 6600GT... Men tar jeg feil, er det bare å skyte!

Det er riktig ja, men så har et 6800GT korte noe bedre ytelse i enkelte spill vis den da ikke støtter SLi da...

 

Men de fleste populære spill gjør som sakt det da!

 

Bra innlegg!

Lenke til kommentar
Siden kortene samarbeider om hvert enkelt bilde, kan også kortenes ressurser deles seg imellom, slik at det alltid er nok plass til teksturer, lyskalkulasjoner, skygger, osv. Et SLI oppsett med to 256MB kort gir altså hele 512MB med skjermkortminne.

 

Ikke at jeg eg SLI-ekspert, men er ikke dette feil? Selv om man har to 256-kort i SLI så får man IKKE 512 reelt skjermkortminne. Dvs, putter man i to 256-kort så kan man likevel ikke benytte teksturmodusen i Doom3 ment for 512-kort.

 

Edit: Kortene må ha akkurat samme teksturer i minne sitt (identisk innhold), og kan ikke fordele teksturene på to kort. Mener det er en av de mest kjente bekrensningene på SLI-arkitekturen...

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Kortene må ha akkurat samme teksturer i minne sitt (identisk innhold), og kan ikke fordele teksturene på to kort. Mener det er en av de mest kjente bekrensningene på SLI-arkitekturen...

De deler ressurser på den måten at bildet blir delt i to, dermed blir hvert av de halve bildene tildelt 256MB skjemkortminne. Et helt bilde, det vil si to halve bilder har da benyttet seg av 512MB skjermkortminne (I ekstreme tilfeller)

 

Går det bra med SLI og to skjermer?

Det skulle ikke være et problem, såfremt kablene til skjermkortene er koblet til hoved-skjemkortet, det vil si det skjermkortet som sitter i PCI-E port nr.1 på hovedkortet (den øverste plassen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...