Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og ventetiden på kundeservice


Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?  

139 stemmer

  1. 1. Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?

    • Under 1 minutt
      2
    • 01 - 10 minutter
      12
    • 11 - 20 minutter
      15
    • 21 - 30 minutter
      10
    • 31 - 40 minutter
      22
    • 41 - 50 minutter
      21
    • 51 - 60 minutter
      15
    • 1t, 00m - 1t, 10 minutter
      14
    • 1t, 11m - 1t, 20 minutter
      4
    • 1t, 21m - 1t, 30 minutter
      4
    • 1t, 31m - 1t, 40 minutter
      1
    • 1t, 41m - 1t, 50 minutter
      3
    • 1t, 51m - 2 timer
      2
    • Over 2 timer
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare vent til du har sittet 1,5 time i kø og de legger på når du endelig kommer gjennom. Skjedde med meg. Ringte totalt 11 ganger (over 2 mnd) til kundeservice med et problem før det endelig ble fikset. NGT er elendige på support. Nå funker det som det skal og skal aldri oppgradere eller endre noe på abo'et mitt mer. Neste gang noe skjer, sier jeg bare opp, for denne prosessen orker jeg ikke en gang til..

Lenke til kommentar

Det virker som om dette er noe alle teleskaper streber etter, å ha en så kjip kundeservice at ingen vil ringe - da blir det billig vettu.

 

Satt i noen timer i kø forrige uke, den siste timen, da jeg ble satt over til teknisk (etter en lang samtale med dumme spm fra en som tydeligvis forsto mindre en meg), kom jeg over på en annen ventesløyfe, der hadde de EN j... låt på repeat, i over en time. Jeg måte puste i 15-20 sek før jeg sa noe til han som tok telefonen for å ikke høres ut som jeg har tourettes.

Lenke til kommentar

vurderer sterkt å si opp sjøl..bindingstida er snart ute. Det eneste er at de er litt billigere, og jeg har ikke så god råd som student akkurat. Brukte ett par hundre kroner på å negradere hastigheten min for noen uker siden, tåplig man ikke kan gjøre det via nett siden man kan oppgradere via nett. Nå sitter jeg med to feile fakturaer, og nekter å bruke mer penger på den håpløse kundeservicen. Har hatt en del problemer med linja fra NGT og er møkk lei den vilja de viser til å hjelpe kunder med problemer. Har sendt kontaktskjemaer,så jeg i alle fall har dokumentert at jeg har sagt fra...selv om jeg ikke har fått svar på det forrige kontaktskjemaet jeg sendte for 5 måneder siden.

 

Regner man med hvor mye man må bruke på kundeservice om det skjer noe galt med NGT blir vel kanskje alle andre leverandører billigere?

Lenke til kommentar

Sist jeg ringte dem satt jeg først en halv time i kø for å komme til kundeservice. Der fikk jeg beskjed om at de skulle sett meg over til avdelingen som "hadde med det og gjøre", og havnet i en ny halvtimes kø. Når jeg etter en time endelig kom fram og forklarte mitt anliggende svarer fyren at "Det må jeg sjekke opp. Jeg skal sende deg svar på epost." Den eposten kom aldri...

 

Men de har de raskeste ADSL-tilbudene her omkring, og har så langt vært meget stabile. Så det er ikke ofte jeg trenger å ringe dem.

 

Tok meg den frihet å "forbedre" emnetittelen litt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Har fremdeles STORE problemer med linja mi og sendte derfor i dag følgende mail til NGT:

 

Hei, har i 3 år hatt bredbåndsforbindelse fra dere og denne har fungert tilfredstillende for meg. Beste hastighet jeg har oppnådd var på ca. 2400/512 Ned/opp

 

Fra ca. midten av juni har hastigheten begynnt å falle og ved siste kontroll i juni(målt mot flere servere). lå jeg på ca.1700-1900/480

 

Jeg gjorde ikke noe med det da da jeg allikevel skulle over på ADSL2 etter sommerferien.

MEN, da jeg kom tilbake etter sommerferien var hastigheten ytterligere redusert. Jeg hadde også fått et nytt modem tilsendt (spedtouch 516i). Modemet støtter i tillegg ikke vnc/ftp på en måte som gjør de tilgjengelig fra web, noe som gikk greit med netopia.

 

Antok derfor at et modembytte ville hjelpe på hastigheten, men nei.

 

 

Den var nå nede i 1150/800. (ADSL2). Satt i 1,5 timer i kø for å komme igjennom til teknisk support og fikk beskjed at det var det maksimale de kunne levere på nåværende tidspunkt. Men det skulle gjøres oppgraderinger i sentralen jeg er tilknyttet fredag 9/9. Fredag 9/9 forsvant nettet mitt helt.

 

Jeg regnet med at det var på grunn av det annonserte arbeidet i sentralen og skulle uansett være bortreist i helga. Kom hjem Mandag, ingen forbindelse. Hadde allikevel DSL forbindelse så jeg regnet med at det var ustabil linje.

 

Satt 1time i kø.... igjen for å komme igjennom til teknisk support. Etter å ha testa llitt forskjellige hastigheter er linja mi nå satt til 800/320. Altså en ytterligere reduksjon i ytelse. Jeg fikk beskjed om at dere skulle sende en tekniker for å se om det var en dårlig kobling i sentralen i dag/morgen.

 

Jeg har pr. i dag fått en regning på et ADSL2 abbonement som lyder på 1000+ kroner og vil si følgende. Dersom ytelsene på linja mi ikke er i nærheten av hva jeg betaler for ved forfall kan dere betrakte mitt kundeforhold hos dere som avsluttet..

 

 

Nå regner jeg meg selv som en ganske tålmodig mann, men maken til elendig service som hos NGT har jeg aldri vært borti. Når jeg bestiller et bedre produkt forventer jeg at de enten leverer hastigheten som bestillt eller lar kunden beholde gammel linje dersom den nye viser seg å være dårligere.

 

Dette er noe NGT ser nå de setter opp nye linjer da det er de som faktisk setter hastigheten på linja og tester hva som er stabilt eller ikke. Deretter burde DE ringe/ta kontakt med meg og beklage at eventuell hastighet ikke kan leveres og komme med forslag til løsninger/kompensasjon.

 

Det skal ikke være sånn at kunden må finne ut dette sjøl.. Hadde jeg vært grønn i data kunne jeg sikkert sittet i månedsvis før jeg hadde fått mistanke til at noe var galt.

Endret av voodoodoo
Lenke til kommentar

Når det er et probelm med NGT sine linjer eller andre problemer som skyldes dem så burde i det minste telefonregninga for samtalen vært dekket av dem. Vel, egentlig burde man fått betalt for tort og svie i tillegg.

 

Billige linjer blir plutselig ikke så billige når man må ut med en hundrelapp til telefon de gangene man må ringe dem.

 

PS. Hvorfor ikke sende dem en epost i stedet for å sitte i dyrebare samtaler på telefon?

Lenke til kommentar

håper jeg slipper alt for mye mas med NGT...

 

har flytende kontrakt (kosta like mye som 2 års kontrakt når man er student) så det skal i teorien gå greit å si opp hvis ngt disser med meg :p

 

 

siden jeg bestilte for i overkant av en måned siden så måtte jeg ringe flere ganger for å få avklart ting de ikke sa ifra om på forhånd... uten at jeg viste det så hadde de også gitt meg 12 mnd. binding, noe som betyr at jeg ikke kunne ha hatt glede av hastighetsøkningen denne måneden (3600/600 ---> 4500/600)....

 

har lyst til å sende inn ruteren de sendte meg (en thomson 516i) men vet ikke om jeg tør...

Endret av j0kke_
Lenke til kommentar

For all del ikke bestill Nextphone, er omlag like stabilt som å benytte seg av røyksignaler. Når du ringer for å klage er det den sedvanlige ventetiden (den tiden som står på netter er bare løgn!), deretter blir man satt over till Nextphone avdelingen og en ny kø. Sist gang var jeg så heldig å stå som nr. 1 i køen i 20 minutter, men regner med att kundebehandleren hadde lunsj. Så en total ventetid på en drøy time skal man vel ikke klage over? De har nok mye annet å gjøre også!

Lenke til kommentar

PS. Hvorfor ikke sende dem en epost i stedet for å sitte i dyrebare samtaler på telefon?

Kanskje fordi jeg ikke hadde nett i det hele tatt i dag... intet nett ingen mail, skjønner??

Eller kanskje fordi de heller ikke svarer på mail, selv ikke fra kontaktskjemaet på websiden sin. De pleide å gjøre det før i tida.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...