Gå til innhold

Dyre samtaler i bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en handsfree med speaker (høyttaler) på Expert. Den er nokså genial:

 

Cellink BTHF-6600

http://www.bgc.no/render.asp?dsp=gridSelec...&tend=&freetxt=

 

 

Liten sak som festes enkelt i bilen, tar strøm fra sigarett uttaket. Mobilen pares med handsfree boksen. Jeg lar deretter blåtann stå påslått på telefonen hele tiden, alt jeg da trenger er å ha telefonen i bukselommen og vri om tenningen så rutes alle samtaler om til handsfree høyttaleren. Lydkvaliteten er bra, og motparten hører og tydelig hva som sies.

 

Ligger til rundt 800 kroner. Mye bedre enn andre handsfree som festes på øren, de mister man. Her holder det med å trykke på en knapp, alternativt så må man feste handsfree på øret før man kan snakke - det er også trafikkfarlig.

Endret av hendelsesløysa
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en handsfree med speaker (høyttaler) på Expert. Den er nokså genial:

 

Cellink BTHF-6600

http://www.bgc.no/render.asp?dsp=gridSelec...&tend=&freetxt=

 

 

Liten sak som festes enkelt i bilen, tar strøm fra sigarett uttaket. Mobilen pares med handsfree boksen. Jeg lar deretter blåtann stå påslått på telefonen hele tiden, alt jeg da trenger er å ha telefonen i bukselommen og vri om tenningen så rutes alle samtaler om til handsfree høyttaleren. Lydkvaliteten er bra, og motparten hører og tydelig hva som sies.

 

Ligger til rundt 800 kroner. Mye bedre enn andre handsfree som festes på øren, de mister man. Her holder det med å trykke på en knapp, alternativt så må man feste handsfree på øret før man kan snakke - det er også trafikkfarlig.

 

Sikkert greit hvis du er alene i bilen, men for min del er det ofte flere personer i bilen med meg og jeg ønsker ikke alltid at de skal høre hva som blir sagt i andre enden. Så da er en bærbar bluetooth-hf jeg lar henge på øret hele tiden mens jeg kjører en bedre løsning for min del. Men hørtes ellers ut som du bruker en god løsning..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Pioneer Bluetooth spiller.

 

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1313

 

Denne er genial, ganske god spiller med mikrofon osv. Den kan du koble deg til med 5 forskjellige telefoner som den husker og en gjest..

Du kan hente inn telefon-lista di på spilleren, og ringe med fjernkontrollen som kommer med.. Lyden kommer fra høyttalerne i bilen, så slipper du å ha en bluetooth ting i øret ditt og ;)

 

Jeg er iallefall ganske fornøyd med denne :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Er det ikke lov til å ha mobilen i lomma med handsfree på øret? Må virkelig mobilen settes "fysisk" fast på dashbordet?

7242987[/snapback]

Jeg syns dette er så dustete. Hva er hensikten med bluetooth da? Og hvorfor blir det så mye sikrere ved at telefonen er fastmontert et sted i forhold til å ha den i lomma? Man bruker jo svar-knappen på handsfree-en likevel...

Lenke til kommentar

Jeg fant en genial og billig universal mobilholder på Clas Ohlson:

 

Link

 

PS: Produktbildet viser av en eller annen grunn produktet opp/ned, legg f.eks. merke til at ordet "push" på utløserarmen som tilsynelatende sitter nede til venstre er snudd på hodet (klikk på bildet for å forstørre). :!:

 

Denne holderen koster kun kr 49,-, passer til de aller fleste telefoner (selv har jeg testet med Nokia N80 og Sony Ericsson K750i så langt), og er veldig enkel å montere. For å montere den, stikker man bare "gripearmene" inn i et av luftuttakene i dashbordet, noe som betyr at man ikke trenger ødelegge dashbordet på noen måte, og det er også ganske lett å ta den ut igjen uten å ødelegge noe. Holderen kan også teipes eller skrus fast, om man vil.

 

Jeg har en slik selv i alle fall, og er veldig fornøyd med den. :)

Lenke til kommentar

Enig med Zerotrix, Bluetooth spiller fra Pioneer (DPH70) gjør det knall enkelt. Sett den opp med autosvar, så bryter den inn uansett hva du hører på. Man kan også ringe opp via fjernkontrollen på rattet, ikke at jeg gjør det dah...jeg holder den i hånden og leser navnelisten,

Men jeg har den i mobilvesken bestandig, trodde ikke det var så galt??

Lenke til kommentar

Er ikke denne artikkelen litt feil?

 

Jeg mener å huske at det faktisk ikke var nok med vanlig tråd eller bluetooth handsfree, men at den faktisk for å være lovelig så må den også dempe lyd fra stereoen, slik at denne operasjonen ikke også skal ta bort oppmerksomheten fra veien.

 

Det blir litt vel mye styr når man først skal slå av lyden, så finne proppen og ta telefonene, alt innen for de 4 ringene som ofte er stilt inn.

Lenke til kommentar
Det blir litt vel mye styr når man først skal slå av lyden, så finne proppen og ta telefonene, alt innen for de 4 ringene som ofte er stilt inn.
Mening er vel egentlig at proppen/blåtannheadsettet allerede skal sitte på hodet.

 

Har også hørt snakk om dette med lyddemping, men tro dette er mer foreslått enn påkrevd.

 

 

Noen lovbrytere / som jobber i UP som har erfart å få / gi en saftig bot nylig og som dermed vet hva beløpet i dag er?

 

 

Jeg snakket med politiet, og det ble bekreftet 1300 spenn :)
Ikke dårlig med svar før du spør. :) Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Lyder vel på 1300 spenn ifg artikkelen...

Tror dette er 2005-tall, derfor jeg spør.

 

Noen som vet?

7260779[/snapback]

Jeg snakket med politiet, og det ble bekreftet 1300 spenn :)

7261365[/snapback]

 

For å være helt ærlig synes jeg ikke det er en drøy bot, det er mye mindre enn du får for selv "uviktige" fartsovertredelser, og jeg har sett ganske så mange ganger hvor utrolig lite observante folk er når de snakker i telefonen, blinklys og vikeplikt blir kjapt glemt...

 

AtW

Lenke til kommentar
Min løsning er et sett med to små magneter, kjøpt på clas ohlson.

7262160[/snapback]

Ja, den løsningen høres veldig bra ut, spesielt med tanke på hvor lettvint det er å plassere telefonen på dashbordet samt å ta den av igjen.

 

Men hvor sterke magneter er det snakk om? Vil de klare å holde fast telefonen hvis man er så uheldig å kjøre i en kraftig dump i veien og slikt, eller vil telefonen da kunne falle ned?

Lenke til kommentar
Min løsning er et sett med to små magneter, kjøpt på clas ohlson.

7262160[/snapback]

Ja, den løsningen høres veldig bra ut, spesielt med tanke på hvor lettvint det er å plassere telefonen på dashbordet samt å ta den av igjen.

 

Men hvor sterke magneter er det snakk om? Vil de klare å holde fast telefonen hvis man er så uheldig å kjøre i en kraftig dump i veien og slikt, eller vil telefonen da kunne falle ned?

7263273[/snapback]

 

Tja, det kommer jo selvsagt litt an på hvor stor og tung telefon du har. Selv har jeg en k700i, og den faller neppe av med mindre jeg krasjer brutalt. Og da har jeg tross alt større problemer enn at mobilen havner på gulvet... :)

 

Synes det er en enkel og genial løsning, tar liten plass og er diskré, samt at jeg slipper å borre i dashbordet for å feste holderen. Og så er det jo bortimot gratis.

 

 

edit: - ser ut til at magnetene koster 39,- nå.

Endret av el_cash
Lenke til kommentar
For å være helt ærlig synes jeg ikke det er en drøy bot, det er mye mindre enn du får for selv "uviktige" fartsovertredelser, og jeg har sett ganske så mange ganger hvor utrolig lite observante folk er når de snakker i telefonen, blinklys og vikeplikt blir kjapt glemt...

 

AtW

7262495[/snapback]

Har aldri hørt om noen son har blitt bøtelagt for verken manglende signal, brudd på vikeplikt (med mindere man har kræsja) eller snakking i mobil. Men å bli tatt i 72 i en 60 sone derimot...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...