Gå til innhold

Kommentar: BIOS til besvær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

akkurat sånn der er så stygt irriterende!

 

Kammeraten min hadde fått seg alt nytt, og vi skrudde sammen, alt satt som det skulle og når vi skrudde på viste "feilsøkings skjermen" til abit 76 eller noe sånt, vi slo opp i manaualen og der stod masse forskjellige kommandoer (tall) omtrent alle tall untatt de t vi hadde fått stod der, så da var helvete løs

Lenke til kommentar
har selv et nforce4 kort, og det var en gammel bios uten støtte for venice. men det fungerte uten biosoppdatering. tror nok du har ett annet problem med hardware enn biosen :p

Nei det fungerer ikke hos alle. Selv kjøpte jeg et nforce 4 kort og Venice CPU - ingen ting kom på skjermen. Fikk så et nyere nforce 4 kort og det fungerte som bare det.

Lenke til kommentar

Jeg satte A-3700 (altså helt ny SanDiego) inn i et MSI NEO2 hovedkort (norce3) og alt fungerte med en gang. Det kan vel hende at MSI har vært raskere til å oppgradere sine kort enn andre... eller at de bare støtter denne prosessor fordi den ligner på andre A64. Jeg sjekket BIOSer på MSI sin hjemmeside og verken SanDiego eller Venice (rev. E) står nevnt der, bare rev. D.

Lenke til kommentar

Siden dere får en Venice og har blitt såpass irritert over en dårlig bios forventer jeg nesten at dere bruker tida som det tar å få brikken til å få rigget opp en helvetes bra testbenk så dere kan overklokke livsskitten ut av den brikken.

 

Dette er en æressak så jeg forventer faktisk ikke mindre av dere, få fram promyen og vis oss litt hva hardbarka og sinte HW/OK redaktører kan greie med litt guts :thumbup:

Lenke til kommentar

ler sant artikel det..kjøpte meg en MSI neo 2 plat. kort i Singapore på MSI shop og komm hjem men den fant ingen pci slottene kort sagt DOA...etter mye mas med alt som har med msi og garanti å gjøre er det bare en ting som hjalp..Søppelkassen :( DATA = Doppelt Arbeid Til Alle .........

Lenke til kommentar
Siden dere får en Venice og har blitt såpass irritert over en dårlig bios forventer jeg nesten at dere bruker tida som det tar å få brikken til å få rigget opp en helvetes bra testbenk så dere kan overklokke livsskitten ut av den brikken.

 

Dette er en æressak så jeg forventer faktisk ikke mindre av dere, få fram promyen og vis oss litt hva hardbarka og sinte HW/OK redaktører kan greie med litt guts :thumbup:

Og hva hvis den som skulle rigge systemet tilfeldigvis var en førstegangsbygger?

Lenke til kommentar
Kanskje ikke bare jeg som syntes at hele dette BIOS-greiene er noe antikvarisk jallamikk som burde vært kastet ut for år og dag siden sammen den helsikkes mekaniske miniplatespilleren som kalles harddisk.

Kom med en godt alternativ til bios og HDD da.

Lenke til kommentar
ler sant artikel det..kjøpte meg en MSI neo 2 plat. kort i Singapore på MSI shop og komm hjem men den fant ingen pci slottene kort sagt DOA...etter mye mas med alt som har med msi og garanti å gjøre er det bare en ting som hjalp..Søppelkassen :( DATA = Doppelt Arbeid Til Alle .........

De eldste varene står fortsatt fremst i butikkhyllene, og noen får de... :D

Lenke til kommentar
ler  sant artikel det..kjøpte meg en MSI neo 2 plat. kort i Singapore på MSI shop og komm hjem men den fant ingen pci slottene  kort sagt DOA...etter mye mas med alt som har med msi og garanti å gjøre er det bare en ting som hjalp..Søppelkassen :(  DATA = Doppelt Arbeid Til Alle .........

De eldste varene står fortsatt fremst i butikkhyllene, og noen får de... :D

Stemmer bra det. Lensmannen hjemme sa det at sjefene i Oslo skrøt av datamaskinene at de var så effektive at hans skulle spare inn ei stilling på et 3 mann stort lensmannskontor. Resultatet var ansettelse av 1 stk kontordame og en betjent til. Så de ble 5 ansatte :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...