Gå til innhold

Besøk hos Gigabyte: Et hovedkort blir til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fornøyd med T-skjorte og notisblokk jeg ;)

Enig med deg zappy, 3000 remaining hadde vært kjipt å se om morgenen

 

Flere enn meg som la merke til "det magiske tallet"?

Selskapet ble grunnlagt i 1986 og har totalt 6021 ansatte. 2048 av disse arbeider ved selskapets to fabrikker på Taiwan, mens 2563 arbeider ved Gigabytes to fabrikker i Kina.

Tilfeldighet? I think not :p

Lenke til kommentar
Lurer på hva prisen for et HK hadde vært så tidlig i salgsleddet :p

Jeg vil gjette på rundt 50-75% av det du finner som billigst i prisguiden. Konkurransen er faktisk ganske hard og marginene ikke så alt for høye. Det er ofte også få mellomledd før de havner i norske nettbutikker. (Ofte kjøper de dirkete fra produsent, eller via ett ledd som f.eks norek). Frakt fra Taiwan er heller ikke spesielt dyrt per produkt når det sendes i kvanta på paller og containere.

 

Merkelig at de faktisk setter på mye for hånd. Hvorfor kan ikke alt gjøres maskinelt?
Jeg var egentlig imponert over graden av automatisering. En skulle jo tro at arbeidskraft var billig der borte i forhold til maskiner. Nå generaliserer jeg kanskje litt for mye og tenker på prisen på arbeidskraft i kina, men dere skjønner hva jeg mener. De maskinene der er neppe billige.
Lenke til kommentar
Flere enn meg som la merke til "det magiske tallet"?
Selskapet ble grunnlagt i 1986 og har totalt 6021 ansatte. 2048 av disse arbeider ved selskapets to fabrikker på Taiwan, mens 2563 arbeider ved Gigabytes to fabrikker i Kina.

Tilfeldighet? I think not :p

Tenkte faktisk akkurat på det samme :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...