Gå til innhold

Catalyst 5.6 lover bedre ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Øj, minst like viktig som ny release av Catalyst for Windows, er at det er kommet nye Linux drivere. Nytt er bla. støtte for 2.6.11 kjernen, bedre stabilitet, og mer 2D aksellerasjon.

For å ikke nevne bedre støtte for flere skjermkort og et bedre instalasjons program.

 

5.6 Driveren er nok en av de bedre driverne jeg har prøvd hittil.

Lenke til kommentar

Ja, dette va jo hyggelig...gikk fra 6000 p i 3d05 til 4800 på mitt x800xt/3500+-system. :ermm:

 

Edit: Nei, ruller tilbake til 5.3-en jeg installerte da jeg fikk kortet i mars, og vedlikeholder min tradisjon om alltid å være 2-3 måneder bak siste lanserte driver :yes:

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Ja, dette va jo hyggelig...gikk fra 6000 p i 3d05 til 4800 på mitt x800xt/3500+-system. :ermm:

 

Edit: Nei, ruller tilbake til 5.3-en jeg installerte da jeg fikk kortet i mars, og vedlikeholder min tradisjon om alltid å være 2-3 måneder bak siste lanserte driver :yes:

Har opplevd litt problemer jeg og med 5.6 Driveren, lavere ytelse i 3dmark01 og lavere fps i Farcry,Hl2 og noen andre programmer. 3d05 derimot en økning.

 

Skal prøve å innstalere på nytt og sjekke hvordan det blir da.

Lenke til kommentar
Argh! Jeg HATER det kontrollpanelet! Blir nok så jeg bruker gamle drivere hvis det ikke finnes noe alternativ til det kontrollpanelet lenger.

Man er slett ikke nødt til å bruke kontrollpanelet. Det kan avinstalleres.

gå på: http://downloads.guru3d.com

 

Her kan man laste ned nyeste catalyst uten det forbanna catalyst kontroll centeret. trykk på catalyst driveren det står (normal) bak så får du nyeste catalyst med ATI controll center, ikke trykk på den med (ccc) bak for da får du den catalyst control skiten

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar

Det gamle kontrollpanelet supporteres ikke lenger. Så hvis du får problemet med at du ikke får skrudd på FSAA i D3D med det, så er du nødt til å bruke CCC. Jeg hadde dette både med 5.5 og 5.6. CCC blir kjappere for hver versjon, og selv om det er litt igjen, så er det ikke noe vits i å for enhver pris nekte å være med på fremtiden.

Lenke til kommentar
This release of the ATI Proprietary Linux driver introduces support for the following ATI Products:

Radeon® X800 XL

Radeon® X850 PRO

Radeon® X850 XT

Radeon® X850 XT Platinum Edition

 

Jammen på tide.

Men ikke til 9800 gutta! :nei:

Joda, den skal fungere på 9800 også... Det som er nytt her er støtten for X800XL og de nye kortene...

 

De har vel vært tilgjenglig for Windows siden januar...

Forteller litt om suporten på ATi sine Linux drivere... :roll:

Lenke til kommentar

[GDI]raptor : Selvsagt så er ikke linux driverne til ati deres sterke punkt, men hvis man ser bortifra at 95% av alle brukerne kjører for det meste på xp så sitter vi igjen med ca 5% som enten bruker systemet sitt delvis eller helt til linux.

 

Vil tro at de fleste som har linux i burken faktisk har såpass mye kunnskaper at de enten styrer unna ati pga driverproblemer eller har valgt litt eldre kort som er noe mere stabile og som har full støtte i driverne.

 

En annen ting som faktisk viser hvor bra egentlig ati har blitt når det gjelder driverutvikling er faktisk at de har 12 driverslipp i året og man faktisk har en offisiell pressemelding om hva driverne kommer til å inneholde, når det gjelder linux så skal det slippes drivere hver 3 måned minst med omfattende oppdateringer.

 

Regner med at om en 6 måneder så vil linux problemene være en saga-blott, spesielt hvis man dømmer utifra hvor stor framgang de har hatt med hvert slipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...