Gå til innhold

Liker du Microsoft?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Microsoft et godt selskap for IT-markedet?

Ja - Kor hadde PC-verden hvert utan MS?

 

Er Microsoft et arrogant selskap?(1 = ikke i det hele tatt, 10 = absolutt)

5

 

Tar Microsoft sikkerhet på alvor?(1 = slett ikke, 5 = absolutt)

4 - Dei har ein stor andel av verdas OS-marked og er det naturlege mål for folk som vil lage problemer, at dei må ta det på alvor for å halde maskineriet i gang er heilt klart, kunne dei gjort meir? Sannsynlegvis

 

Kunne du tenke deg en lettere Office?

Vet ikke - Synest ikkje det er så komplisert

 

Er Windows såpass komplisert at det gjør systemet mer sårbart?

Nei - Kva spør dei egentlig om her? Om Windows er så komplisert at MS ikkje klarer å hindre angrep?

 

Hva er den største trusselen Microsoft tår over for?

Linux - Ein god kandidat på OS-markedet, langt frå MS enda, men på god vei.

Programvare fra andre selskaper - Selskaper som lager alternativer til MS' produkter er alltid ein trussel.

Lenke til kommentar
Er Microsoft et godt selskap for IT-markedet?

Ja - Kor hadde PC-verden hvert utan MS?

 

Er Microsoft et arrogant selskap?(1 = ikke i det hele tatt, 10 = absolutt)

5

 

Tar Microsoft sikkerhet på alvor?(1 = slett ikke, 5 = absolutt)

4 - Dei har ein stor andel av verdas OS-marked og er det naturlege mål for folk som vil lage problemer, at dei må ta det på alvor for å halde maskineriet i gang er heilt klart, kunne dei gjort meir? Sannsynlegvis

 

Kunne du tenke deg en lettere Office?

Vet ikke - Synest ikkje det er så komplisert

 

Er Windows såpass komplisert at det gjør systemet mer sårbart?

Nei - Kva spør dei egentlig om her? Om Windows er så komplisert at MS ikkje klarer å hindre angrep?

 

Hva er den største trusselen Microsoft tår over for?

Linux - Ein god kandidat på OS-markedet, langt frå MS enda, men på god vei.

Programvare fra andre selskaper - Selskaper som lager alternativer til MS' produkter er alltid ein trussel.

M$ har ikke gjort noe stort for PC-verdenen. M$ kjøpte opp rettighetene til DOS, og laget senere et skall som de kallte windows. Selv windows var ikke bills egen idé, men en klone av MacOS. Dessuten så er linux mer brukervennlig, stabilt og sikkert enn windows.

Lenke til kommentar
M$ har ikke gjort noe stort for PC-verdenen. M$ kjøpte opp rettighetene til DOS, og laget senere et skall som de kallte windows. Selv windows var ikke bills egen idé, men en klone av MacOS. Dessuten så er linux mer brukervennlig, stabilt og sikkert enn windows.

At Windows er en klone av Mac OS er en gammel myte som ikke er sann. Både Microsoft og Apple fikk "ideen" om et GUI fra Xerox, som lagde det første GUI'et som var mulig å bruke.

Lenke til kommentar

Er Microsoft et godt selskap for IT-markedet?

 

Nei.

 

Er Microsoft et arrogant selskap?(1 = ikke i det hele tatt, 10 = absolutt)

 

10

 

Tar Microsoft sikkerhet på alvor?(1 = slett ikke, 5 = absolutt)

 

1. Det ser iallefall ikke slik ut ;)

 

Kunne du tenke deg en lettere Office?

 

I' dont want Office at all ;)

 

Er Windows såpass komplisert at det gjør systemet mer sårbart?

 

Komplisert / enkelt trenger ikke å ha noe med sårbarhet å gjøre. Bare se på Mac OS.

 

Hva er den største trusselen Microsoft står over for?

 

GNU/Linux, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Er Microsoft et godt selskap for IT-markedet?

 

Ikke for tiden, nei.

 

Er Microsoft et arrogant selskap?

 

7

 

Tar Microsoft sikkerhet på alvor?

 

2

 

Kunne du tenke deg en lettere Office?

 

Nei, jeg bruker ikke Office, og jeg synes heller ikke det er særlig tungt/ressurskrevende utfra hva jeg har sett av det.

 

Er Windows såpass komplisert at det gjør systemet mer sårbart?

 

Vet ikke.

 

Hva er den største trusselen Microsoft står over for?

 

Linux.

Lenke til kommentar
M$ har ikke gjort noe stort for PC-verdenen. M$ kjøpte opp rettighetene til DOS, og laget senere et skall som de kallte windows. Selv windows var ikke bills egen idé, men en klone av MacOS. Dessuten så er linux mer brukervennlig, stabilt og sikkert enn windows.

At Windows er en klone av Mac OS er en gammel myte som ikke er sann. Både Microsoft og Apple fikk "ideen" om et GUI fra Xerox, som lagde det første GUI'et som var mulig å bruke.

Windows og MacOS ligner mye mer på hverandre enn de ligner på xerox.

Lenke til kommentar
M$ har ikke gjort noe stort for PC-verdenen. M$ kjøpte opp rettighetene til DOS, og laget senere et skall som de kallte windows. Selv windows var ikke bills egen idé, men en klone av MacOS. Dessuten så er linux mer brukervennlig, stabilt og sikkert enn windows.

At Windows er en klone av Mac OS er en gammel myte som ikke er sann. Både Microsoft og Apple fikk "ideen" om et GUI fra Xerox, som lagde det første GUI'et som var mulig å bruke.

Windows og MacOS ligner mye mer på hverandre enn de ligner på xerox.

Selvfølgelig, men den typen GUI selger, og i så fall er KDE og GNOME og alt annet også kloner av Apple's GUI. :)

Lenke til kommentar

Liker du Microsoft G?

 

Nei, egentlig ikke særlig mye. Men jeg bruker da Windows for det, i det daglige. Synes det er spennende med utviklingen av Linux. Men jeg har ikke tatt noe stort steg over i den leiren enda.

 

Konklusjon: Microsoft har ganske sterkt fotfeste, og det kommer nok ikke til å løsne helt med det første. Spesiellt for programvare som ofte finnes for Microsoft Windows, men ikke for Linux og andre OS. :!: (Men det kommer nok en dag for Linux også..)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, men den typen GUI selger, og i så fall er KDE og GNOME og alt annet også kloner av Apple's GUI. :)

Jepp, Linux er jo kun ren kopi av andre os. Iallefall i større grad enn Windows er ;-)

 

Alle OS kopier ideer ifra hverandre. Det hadde vært helt håpløst dersom grensesnittene mellom hvert os hadde vært totalt forskjellig, uten felles grunnleggende ide (f.eks. om andre os ikke kunne ha brukt vindubegrepet, og trykke på trykknapp for å utføre en handling)

 

(For de som lurer, les historien om bakgrunnen til Linux, her er en side)

Lenke til kommentar

Det er viktig å legge merke til her at det var lesere av Redmond Magazine som deltok i undersøkelsen. Og hvem er vel mer microsoftvennlige enn leserne selv? Er man interessert, abonerer man. Bryr man seg ikke, abonerer man ikke, og hater man gjengen abonerer man ihvertfall ikke.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar

Er Microsoft et godt selskap for IT-markedet?

- Ja

 

Er Microsoft et arrogant selskap?

- 5 (er vel midt på treet...)

 

Tar Microsoft sikkerhet på alvor?

- 4 (det har hjulpet i det siste!)

 

Kunne du tenke deg en lettere Office?

- Ja

 

Er Windows såpass komplisert at det gjør systemet mer sårbart?

- Ja

 

Hva er den største trusselen Microsoft står over for?

- Myndigheten i Europa!

Lenke til kommentar
Jeg hater M$.

 

Det jeg ville svart på spørsmålene:

Nei

10

1

Ja

JA

Microsofts egne programmer

Enig!

 

Hadde M$ programmer vært bedre, og da tenke jeg særlig på selve OS'et og alle sikkerhetsproblemene og den manglende oversikten og fleksibiliteten, så hadde ikke Linux hatt store sjansen. men selv vanlige brukere som ikke bryr seg om open source e.l. kan ha god nytte av å bytte til Linux og få en tryggere og mer stabil plattform å bruke.

Lenke til kommentar

På meg kan det virke som om hele debatten rundt Microsoft har en tendens til å ende opp i at man enten skal elske eller hate Microsoft.

 

For min egen del ser jeg ikke på Microsoft som noe annet enn en hvilken som helst annen stor bedrift, et resultat av et fritt marked. Og markedsøkonomi er vel noe man vil ha ( ihvertfall når man ser på alternativene ) ?

 

En annen side av saken er dog at Microsoft har såpass stor del av markedet at de kanskje kan kalles monopolister... Om dette er forbrukernes "feil" eller Microsoft sin strategi kan diskuteres, men alle bedrifter går vel inn for å maksimere profitten sin.

Godt å se at bl.a. EU forsøker å "avmonopolisere" Microsoft sin posisjon.

 

Når det er sagt er jeg i utgangspunktet tilhenger av Open Source.

Kjører både Linux og WinXP på maskinen jeg sitter på nå.

 

Tror Linux vil øke markedsandelen betydelig i tiden fremover.

 

 

 

Det var mine 2 cents

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...