Gå til innhold

Trådløs mus uten batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo ha en annen musematte, men den må jo kunne overføre strøm til musen. Gjøres dette med induksjon? (Slik som i noen elektroniske tannbørster) - Kanskje ikke helt kurrant å få tak i...

 

LOZER

 

edit: Lest et innlegg av Simen1 som oppklarte noe...

Endret av LOZER
Lenke til kommentar

a4tech er det værste jeg har vært borti. har hatt 2-3 stykker (var fattig), alle sluttet å virke etter en stund, ene gangen falt ledningen av mens jeg spilte, da begynte jeg bare å le :p

holder meg til logitech jeg ;)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Jeg pleier å ha nedre del av hånden på deler av musmatten, så jeg lurer på om det er noe lurt å få konstant strøm gjennom hånden. Er det ikke sånn at det er større kreftforekomst blant dem som bor under kraftledninger? Selv om spenningen er liten, så er det såpass nærmt hånden og vil virke flere timer hver dag.

 

Kan forresten si meg enig i at kvaliteten på A4tech kunne vært bedre... mye bedre. Men den siste jeg har hatt, har holdt i noen år dog, selv om den første tok kvelden (men den hadde jeg kjøpt av en fyr; kanskje den allerede var litt svaklig).

Lenke til kommentar
Jeg pleier å ha nedre del av hånden på deler av musmatten, så jeg lurer på om det er noe lurt å få konstant strøm gjennom hånden. Er det ikke sånn at det er større kreftforekomst blant dem som bor under kraftledninger? Selv om spenningen er liten, så er det såpass nærmt hånden og vil virke flere timer hver dag.

 

Kan forresten si meg enig i at kvaliteten på A4tech kunne vært bedre... mye bedre. Men den siste jeg har hatt, har holdt i noen år dog, selv om den første tok kvelden (men den hadde jeg kjøpt av en fyr; kanskje den allerede var litt svaklig).

Du skal daue uansett, så hvorfor ikke av muse kreft

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke i nærheten av å være nytt. Ganske sikker på at jeg brukte tegnebrett (med tilhørende mus) som hadde denne teknologien, for flere år siden.

 

Ledningen blir jo selvfølgelig ikke i veien mer, men å kalle det for trådløst er vell litt å ta i. Forøvrig synes jeg heller ikke min MX700 kan kalles trådløs. Ja, den bruker radiosender i stedet for kabel, men jeg fikk faktisk flere kabler etter jeg fikk tak i den.

 

Virkelig trådløs blir det ikke før du har blåtann-mus og blåtann innebyggd i PCen.

Lenke til kommentar
wacom har jo også en del mus som funker bare du har matta under, fordelen med dem er jo at du også kan bruke penn på matta :D (medfølgende penn)

Yepp... jeg har Wacom Volito som er kjøpt for over 1 år siden (eller 2, husker ikke), og musa som kommer med den gjør det samme som A4tech. Ser ikke noe nytt i dette....

Lenke til kommentar
Jeg pleier å ha nedre del av hånden på deler av musmatten, så jeg lurer på om det er noe lurt å få konstant strøm gjennom hånden. Er det ikke sånn at det er større kreftforekomst blant dem som bor under kraftledninger? Selv om spenningen er liten, så er det såpass nærmt hånden og vil virke flere timer hver dag.
Du skal daue uansett, så hvorfor ikke av muse kreft

Kraftledninger er en helt annen ting av flere grunner: Derer spenningene så høye at de kan ionisere luften. Frekvensen på den elektromagnetiske strålingen er også helt forskjellig: 50Hz, mot sikkert mange kHz i den musematta. Enkelte frekvenser kan være kreftfremkallende andre ikke. Men det elektromagnetiske feltet under kraftledninger er veldig lavt, faktisk så lavt at strømledninger i huset kan produsere mer elektromagnetisk stråling i samme frekvensomrde. Ionisert luft kan være en mulig årsak for en mulig kreftrisiko under slike kraftledninger. Dvs. en slik risiko er ikke påvist sikkert ennå. En av grunnene til at det er usikkert er at risikoen, i tilfelle det er noen risiko, er så lav at den er vanskelig å påvise. Nå er sikkert frekvensen annerledes for denne musematta men jeg tviler på at det er brukt frekvenser som er farlige.

 

Musa sender ikke strøm direkte fra musematta til musa så det er ingen fare for hverken store eller små støt. Strømmen overføres med induksjon ("trådløst"). Strøm gjennom kroppen i moderate mengder er heller ikke usunt. Strøm gjennom kroppen brukes blandt annet i mange typer terapi. (elektroakkumunktur, muskelstiumlering, og sikker mer)

 

Med andre ord skal dere ikke bekymre dere for at armen plutselig vil begynne å råtne fra hånden og oppover kort tid etter innkjøp av en slik.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...