Gå til innhold

Gigabyte med doble grafikkprosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan man bruke slike kort på et HK med bare 1 stk PCIe port?

Siden det er snakk om et stk. fysisk pcb-kort med to kjerner; ja.

 

Syns det var spennende å se to stk. vga, i tillegg til to etterlengtede dvi-tilkoblinger. Slik vil vi se mer av!

Men man må jo fortsatt ha et hovedkort som støtter SLI, ettersom dette grafikkkortet faktisk bruker SLI. Tror jeg.

Og jeg tror ikke det er gitt ut noen SLI-kort med kun 1 PCIe 16x eller 8x. Ikke som jeg har sett ihvertfall.

 

Men her snakker vi 4 skjermer eller?

Med tanke på at det er 2 stk DVI og 2 stk VGA.

 

Etter det jeg har lest så får du kun brukt 4 skjermer om du IKKE kjører kortet i SLI-modus. Kjører du i SLI (dvs. utnytter begge GPUene) så får du kun brukt 2 skjermer.

Skal ikke være veldig hard på akkurat dette ettersom jeg ikke vet 100%, men tror det er sånn.

Lenke til kommentar
Men trenger man et hovedkort som støtter sli for å benytte seg av dette kortet?

Ja det trenger man jo hvis du vil bruke begge gpuene. Eller så kan du jo kjøpe dette kortet den ene måneden og oppgradere med et nytt hovedkort neste måned :D

Er du så sikker på det? All "SLI" foregår jo internt i kortet. Og så kan kortet delegere 8 PCIe-lanes til hver av kjernene...

 

Systemet (BIOS) burde se ett kort, Windows to. (Min teori.)

Lenke til kommentar

Den klarer ikke 2 dual kjerne kort. Støtter enten 2 kort med en gpu hver eller 1 kort med 2 gpu'er på. Som sjefern sier!

 

Dette er nok begrensninger nvidia selv har satt da den gamle sli teknologien hadde 2stk voodoo 2 kort med 3 brikker på hver.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Hvorfor diskutere dette ? Ingen har behov for to kjerner, og ingen har behov for 4 skjermer. Det er best å finne seg en skikkelig jobb. Det skal jeg.

Noen som har sovet lenge og stått opp med feil fot i dag? :lol: Du får ha lykke til med jobbsøkingen da. Du bør møte opp blidere i intervjuene enn du er her :innocent:

Lenke til kommentar
Hvorfor diskutere dette ? Ingen har behov for to kjerner, og ingen har behov for 4 skjermer. Det er best å finne seg en skikkelig jobb. Det skal jeg.

Hvorfor komme med en sånn kommentar da?:) Og hva vet du om folk ikke trenger det og det?:)

 

Jeg hadde gjerne trengt 4 skjermer.

Men da måtte jeg ha nok gravd dypt i lommeboka :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...