Gå til innhold

AGP til PCIe-bro fra Albatron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt! :thumbup:

 

Det har jo ikke vist seg å være stor forskjell på skjermkort for PCI-Express og skjermkort for AGP, så denne adapteren kan være grei å ha for dem som allerede har investert i et relativt dyrt AGP-kort. Men det spørs hvor mange hovedkort den passer på da :hmm:

 

Kanskje det kommer et adapter som går andre veien også?

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Snakker vi ytelsestap da ? Noe må jo "oversette" signalene.. er vel ikke akkurat 1:1 kobling pin 1 til pin 3 osv :p

Hvorfor skulle det bli det, alle 6600gt agp kort bruker en lignende bro for å oversette fra pcie til agp. Bare at den er innebygd. Gir ikke noe tap den.

Lenke til kommentar

Absolutt noe som kan være noe for meg, har lenge grublet på om jeg skulle utsette oppdateringen av datamaskinen da mitt x800pro kort er kraftig nok for det jeg spiller, nå med en pci-e bro slipper jeg å tenke på å kjøpe meg et nytt tilsvarende skjermkort ved en oppgradering.

 

Ønsker en test av denne broa så fort som mulig for å se om det blir noe ytelsetap i det hele tatt!!!!

Lenke til kommentar
Hva i all verden er poenget med det? *oppgitt*
I mange tilfeller vil AGP-kortet man allerede har være godt nok, og da er det egentlig ingen grunn til å bytte det ut
;)

Jeg er faktisk enig med jacoweb her, det virker litt tullete(hensiktsløst). For det første er det sikkert ikke gratis og for det andre ser jeg for meg at type kort man kan bruke det på(pga fysiske begrensingen på selve kabinettet og utførelse av åpningen bak) er noe begrenset.. I første rekke skulle man tro at de dette kunne være aktuelt for var folk med skjermkort i 2k+ klassen og der er det vel ikke mange low-profile kort ute og går?

 

Jeg vil tro at dersom dingsen koster 5-600 kr kan man på ett gitt tidspunkt sikkert kan finne ett fullverdig PCIe kort som vil yte bedre enn kortene man rent praktisk kan benytte denne saken på.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at dersom dingsen koster 5-600 kr kan man på ett gitt tidspunkt sikkert kan finne ett fullverdig PCIe kort som vil yte bedre enn kortene man rent praktisk kan benytte denne saken på.

ikke sant.. brukte 700 på å få en socket til slot konverter i de gamle tider da jeg gikk fra P3 450 til P3 600 på det beste hovedkortet noensinne abit med bx brikkesett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...