Gå til innhold

TEST: Samsung SyncMaster 193P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt denne skjermen i 1 år snart. Selvfølgelig i en lekker sølv farge. :love:

 

Må bare si meg hjertens enig med anmelder, detter er en konge skjerm. Betalte 6000k for ett år siden og tror denne har holdt seg veldig bra i pris i forhold til tilsvarende skjermer. Anbefales :thumbup:

 

Det sto mellom Nec sin 1960Nx ogf denne, men valgte denne til slutt pga design og lavere responstid.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Virker jo tiltrekkende med de gode resultatene den fikk fra HW, men den heselige stygge rødfargen får ihvertfall meg til å avstå.  :sick:

 

Sånt sett er Samsung Syncmaster 913N heller min stil.

Hvorfor ikke kjøpe i svart eller sølv? Vil tro dette er en bedre skjerm enn 913N. uten at noe skal sies helt sikkert da.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Virker jo tiltrekkende med de gode resultatene den fikk fra HW, men den heselige stygge rødfargen får ihvertfall meg til å avstå.  :sick:

 

Sånt sett er Samsung Syncmaster 913N heller min stil.

Hvorfor ikke kjøpe i svart eller sølv? Vil tro dette er en bedre skjerm enn 913N. uten at noe skal sies helt sikkert da.

Så den finnes i sølv, ja. Vel og bra det, men den har for høy responstid også. :hm: Uansett, det er BenQ FP937s jeg har bestilt. :love:

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar

Benq har gode skjermer, men er det ikke litt sånn at lavere responstid også kan gi et mindre klart og skarpt bilde? Fargene på skjermer med 8 og 12ms responstid blir vel litt mer utvasket. Nå er jeg ikke sikker, men dette var ihvertfall en problematikk for en stund tilbake. Kanskje det har blitt bedre når lavresponsskjermer har kommet med DVI.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Ganske overfladisk test, men er i alle fall enig med resultatet. Har hatt to av disse i sølv i et halvt års tid nå og er veldig fornøyd. Designmessig er den en av de peneste jeg har vært borti. Skulle egentlig gjerne hatt innstillingsknapper på selve skjermen også, da jeg ikke liker å måtte innstallere flere tilleggsprogrammer enn nødvendig.

 

Til forskjell fra Drizt så har jeg ikke noe problem med å bruke skjermen i et toskjermsoppsett, men så har jeg heller ikke noe behov for å plassere lcd-panelene klint ved siden av hverandre heller. Er vel en glippe på 5-6 cm mellom skjermene i tillegg hos meg også så..

Lenke til kommentar
Benq har gode skjermer, men er det ikke litt sånn at lavere responstid også kan gi et mindre klart og skarpt bilde? Fargene på skjermer med 8 og 12ms responstid blir vel litt mer utvasket. Nå er jeg ikke sikker, men dette var ihvertfall en problematikk for en stund tilbake.

Her er testen av FP937s, og den skal visstnok ha god fargegjengivelse. BenQ FP937s er en av de skjermene som blir anbefalt av HW.

Lenke til kommentar
Benq har gode skjermer, men er det ikke litt sånn at lavere responstid også kan gi et mindre klart og skarpt bilde? Fargene på skjermer med 8 og 12ms responstid blir vel litt mer utvasket. Nå er jeg ikke sikker, men dette var ihvertfall en problematikk for en stund tilbake.

Her er testen av FP937s, og den skal visstnok ha god fargegjengivelse. BenQ FP937s er en av de skjermene som blir anbefalt av HW.

Tror nok at du blir veldig fornøyd. Ser ut som en bra skjerm, dog ikke den peneste jeg har sett. Likevel, det er jo skjermbildet og ikke rammen som man ser på ;)

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Drizt:

 

Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter.

 

Har du mer å tilføye så REDIGER din forrige post.

 

 

 

Carry on folks :)

Lenke til kommentar
Med 20ms???

Tilnærmet ingen etterslep sier artikkelforfatter. Det er godt nok for meg. (millisekunder er jo en så overfokusert og utvannet målemetode at subjektive meninger sier meg mer)

 

Men jeg må kondolere med rødfargen. Grøss, for en slitsom farge å ha på ramma. Da er det godt den kommer i mer nøytrale sølv og sort også.

 

Edit: Synd prisen er så svinaktig høy (4100kr+)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Mye vrøvl her: "Filmen blir vist med gode farger men mangler den siste fargespruten vi har blitt skjemt bort med hos de dyrere S-IPS-panelene".

 

Vis meg ett S-IPS panel som slår et VA-panel på kontrast og fargedybde i en side-ved-side test. Her farer hw.no med feilinformasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...