Gå til innhold

Intel promoterer BTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BTX vil vel kreve nytt kabinett også..

Det vil det i de fleste tilfeller ja.

 

Jeg kan ikke pr. dags dato si at jeg ser den helt store revolusjonen ved BTX. Man har jo bare stokket om på plasseringene til IO-porter og slikt, og bruker bla. bedre airflow og et par andre mindre forbedringer som et påskudd for å få folk til å bruke mer penger.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
svært skjeldent jeg kjøper ny prosessor uten å kjøpte nytt hovedkort også, de 2 tingene henger så godt som sammen

Poenget er vel ikke prosessor i denne sammenhengen?

 

Jeg kjøper sjeldent bare hovedkortet og prosessor når jeg skal ha meg ny maskin. Som regel stripper jeg den gamle maskinen ned så godt det lar seg gjøre og selger den. Og da må jeg kjøpe meg nytt kabinett også.

 

Men klart, hvis vi skal ha 2 standarder på miditower kabinetter, blir det jo hovedkortet som bestemmer hvor kuuult kabinett man kan ha.

Lenke til kommentar
Håper det kortet på bildet ikke blir representativt, plasseringen av strømkontakt og s-ata er ganske langt fra der jeg ønsker det. I tillegg liker jeg ikke tankten på å ha CPUen så langt fram i kabinettet.

 

AtW

Poenget med å ha cpu'en lengst mulig frem er vel for at den skal komme i kontakt med frisk luft fortest mulig siden inntaket for luft som regel ligger fremme i kabinettet.

Lenke til kommentar
Håper det kortet på bildet ikke blir representativt, plasseringen av strømkontakt og s-ata er ganske langt fra der jeg ønsker det. I tillegg liker jeg ikke tankten på å ha CPUen så langt fram i kabinettet.

 

AtW

Poenget med å ha cpu'en lengst mulig frem er vel for at den skal komme i kontakt med frisk luft fortest mulig siden inntaket for luft som regel ligger fremme i kabinettet.

Å ha vifter nærmere øret er jeg i utgangspunktet skeptisk til. Og i tillegg ser det kinkigere ut for vannkjøling.

 

AtW

Lenke til kommentar
På Intel Developer Forum har BTX-faktoren fått ekstra oppmerksomhet.

Anandtech er veldig uenig med dere: Very Little BTX

 

Intel has pushed BTX considerably in past years, but this time around we saw very little on the BTX front - possibly because an unwillingness of motherboard and case manufacturers to adopt the standard at this point.

Forøvrig er jeg ikke spesiellt begeistret over BTX jeg heller.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Plasseringen av harddisk og DVD-rom kontakter er jo helt idiotisk, man må jo strekke kabler over hele kabinettet.

 

Eneste grunn til at BTX standarden slår til er vel at den blir puttet i ferdig bygde maskiner, og med tid og stunder så vil det tvinge alle som bygger også over på standarden.

Lenke til kommentar
Har tro på dette med tanke på mindre/lavere temp.

Så jo på det kabinettet jeg bygde om "vrengt LianLi" det ble jo noe lignende og der fikk jeg lavere temp og det med dagens hk .

Kan det være pga kald luft er i bunnen av kabinettet, og varm luft stiger? Prosessoren plasseres jo lenger nede på BTX "standarden"....

Lenke til kommentar
Har tro på dette med tanke på mindre/lavere temp.

Så jo på det kabinettet jeg bygde om "vrengt LianLi" det ble jo noe lignende og der fikk jeg lavere temp og det med dagens hk .

Kan det være pga kald luft er i bunnen av kabinettet, og varm luft stiger? Prosessoren plasseres jo lenger nede på BTX "standarden"....

Det er forsåvidt ikke dumt, men man må være forsiktig med å fokusere alt for mye på CPU (synes ihvertfall jeg). Andre ting på bordet klarer seg helt uten vifter hvis strømmen av luft er ok, CPU må ha noe kjølingsopplegg uansett. Det er ikke bare cpu som blir varmt og bråker i ett system.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan det være pga kald luft er i bunnen av kabinettet, og varm luft stiger? Prosessoren plasseres jo lenger nede på BTX "standarden"....

Jeg tror ikke det har så mye betydning siden vifter skaper mye kraftigere luftstrøm i kabinetter enn naturlig konveksjon gjør. (Det at varm luft stiger opp kalles naturlig konveksjon)

Lenke til kommentar
Kan det være pga kald luft er i bunnen av kabinettet, og varm luft stiger? Prosessoren plasseres jo lenger nede på BTX "standarden"....

Jeg tror ikke det har så mye betydning siden vifter skaper mye kraftigere luftstrøm i kabinetter enn naturlig konveksjon gjør. (Det at varm luft stiger opp kalles naturlig konveksjon)

Joda, men vil ikke det faktumet at luften ikke allerede er varmet opp ha noe å si? Eller er denne effekten neglisjerbar?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...